021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


معرفی اجمالی ترموگرافی (چاپ حرارتی)
18 دی 1395
18 دی 1395

معرفی اجمالی ترموگرافی (چاپ حرارتی)

تحریریه همچاپ

ترموگرافی یا چاپ ترموگرافیک روش چاپی است که موجب می‌شود متن یا گرافیک اندکی از سطح چاپی بالا بیاید. تاثیر بصری آن جالب بوده و باعث می‌شود که این روش به طور متداول برای کارت عروسی، سربرگ، کارت ویزیت، کارت تبریک، هدایا، گواهی نامه‌ها و بسته بندی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این روش چاپی تاثیر بساوایی بوجود می‌آورد، از ترموگرافی برای چاپ متون بریل استفاده می‌شود.

نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول
18 دی 1395

نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول

تحریریه همچاپ

در اینجا به معرفی نکات مربوط به طراحی لوگو برای مبتدیان طراحی گرافیک می‌پردازیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا به پروژه‌های طراحی و توسعه لوگو نگاه دقیق‌تری داشته و آنها را با تیزبینی بررسی کنید. این توصیه‌های عمومی شور و اشتیاق را در شما برمی انگیزاند تا مشتریان جدیدتان را با طراحی جذاب تحت‌تاثیر خود قرار دهید. با پیروی از این نکات، طراحی لوگوی فوق‌العاده حرفه‌ای و گیرا به طور معمول کار دشواری بوده که عملا بازتولید یا ویرایش آن را غیرممکن می‌سازد.

راهنمای چاپ رنگی برای مبتدیان
18 دی 1395

راهنمای چاپ رنگی برای مبتدیان

تحریریه همچاپ

وقتی به مبحث چاپ رنگی می‌رسیم، چند نکته‌ی اولیه وجود دارد که در طراحی تصاویر گرافیکی برای چاپ رنگی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. هرچند که این موضوع بسیار پیچیده و گسترده‌تر از این مفاهیم است، ولی در اینجا تنها مهم‌ترین اصول چاپ رنگی برای افرادی مبتدی در حوزه‌ی طراحی گرافیک محصولات چاپی ارائه شده است. البته که این موضوع در همین اندازه قابل اکتفا نیست و در مقالات بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

راهنمای کنترل روش های چاپی ـ ISO 12647
16 دی 1395
16 دی 1395

راهنمای کنترل روش های چاپی ـ ISO 12647

تحریریه همچاپ

کارگروه‌های جداگانه‌ای براساس سازمان بین المللی استاندارد براساس تعریف استانداردهای صنعت چاپ مشغول به کار می‌شوند. یکی از این استاندارد‌ها ISO 12647 است که مجموعه‌ای از اصول و قواعد را برلی کنترل کیفیت چاپگر‌ها نشان می‌دهد. خصوصیات این استاندارد شامل نقاط و تلورانس‌های کنترل فرایند استاندارد می‌شود، به‌طوری که ISO 12647-2 به چاپ افست مربوط می‌شود. استانداردسازی تولید به معنی تعریف پارامترهای تولید، به همراه با تلورانس خاص آنهاست. این تعریف در ISO 12647 شامل موارد زیر است:

بررسی جامع انواع بروشورهای ۴ لتی ـ بخش دوم
15 دی 1395

بررسی جامع انواع بروشورهای ۴ لتی ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

ارتباط موفق با مخاطب به نحوه ارائه پیام بستگی دارد و انتخاب تای مناسب، بخش مهمی از کمپین‌های تبلیغاتی بروشوری است. یکی از موفقترین انواع بروشور هم بروشورهای 4 لتی هستند. در بخش دوم مقاله بررسی انواع بروشورهای 4 لنی، سه نوع دیگر آن را نیز مورد برسی و تدقیق قرار می دهیم.

تفاوت‌های تراکت و بروشور
15 دی 1395

تفاوت‌های تراکت و بروشور

تحریریه همچاپ

کدام مناسب نیازهای شماست؟ بسیاری از مدیران تبلیغاتی شرکت‌ها بعد از چندین سال سابقه‌ی تعامل با صنعت چاپ نمی‌توانند به تفاوت‌های تراکت و بروشور پی ببرند. عجیب‌تر اینکه بسیاری از گرافیست‌ها هم نسبت به آنچه که این محصولات را از هم متمایز می‌سازد، حساس نیستند.

چگونه هزینه‌های مرکب و تونر چاپگر‌ها را کاهش دهیم؟
15 دی 1395

چگونه هزینه‌های مرکب و تونر چاپگر‌ها را کاهش دهیم؟

تحریریه همچاپ

مرکب و تونر مهم‌ترین هزینه‌های چاپی هستند. عادات چاپی، نوع چاپگر، مرکب، تونر و حتی کاغذ در بلندمدت می‌تواند بر هزینه‌های چاپی‌تان تاثیر قابل توجهی داشته باشد. خوشبختانه، می‌توانید با ساده‌تر کردن عادات چاپی و تنظیمات در هزینه‌های چاپی و قبل از کلیک روی دکمه چاپ تغییراتی ایجاد کنید. با رعایت نکات ذیل می‌توانید هزینه‌های مرکب و تونر خود را کاهش دهید.

چاپ کفش‌های سه‌بعدی
14 دی 1395

چاپ کفش‌های سه‌بعدی

تحریریه همچاپ

در این هفته، شرکت آدیداس اعلام کرد که با استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی اقیانوس‌ها و چاپ سه‌بعدی روی آنها توانسته کفش سه‌بعدی تولید کند. شرکت ریبوک نیز اخیرا با استفاده از فناوری Liquid Factory خود توانسته کفه‌ی کتانی و بندهای آن را چاپ و تولید کند.

بررسی روند تحول لوگوهای کوکاکولا و پپسی ـ بخش دوم
14 دی 1395

بررسی روند تحول لوگوهای کوکاکولا و پپسی ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

چرا پپسی مرتبا لوگوی خود را تغییر می‌دهد، درحالی که کوکاکولا به‌ندرت چنین رفتاری نشان می‌دهد؟ به زبان ساده‌ باید گفت که کوکاکولا هویت و ارزش خود را حول ایده‌ی سنت بنا کرده است، در حالی که پپسی روش متضادی را پسندیده و سعی می‌کند تا برند خود را همواره مدرن و به‌روز نشان دهد.

بررسی جامع انواع بروشورهای ۴ لتی ـ بخش اول
14 دی 1395

بررسی جامع انواع بروشورهای ۴ لتی ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

ارتباط موفق با مخاطب به نحوه ارائه پیام بستگی دارد و انتخاب تای مناسب، بخش مهمی از کمپین‌های تبلیغاتی بروشوری است. متداول‌ترین انواع تا‌، بروشورهای سه‌تا و دوتا هستند. برای کسانی که تمایل دارند تا محصولات‌شان تمیز و مختصر باشد، فرمت‌های ساده‌ای نیز وجود دارد. شاید فکر کنید، صفحات کمتر به معنی پیچیدگی‌های کمتر است، ولی این سخن لزوما درست نیست. بروشور ۴ لتی ممکن است وحشتناک به نظر برسد، ولی زمانی که درست انجام شده باشد، می‌تواند محصولات شما را به بهترین نحو معرفی کند. این نوع تا برای محتوای سنگین تصاویر گرافیکی و متنی تناسب بسیاری دارد. اصولا انواع مختلفی از بروشورهای 4 لتی دردسترس است. در اینجا متداول‌ترین بروشور‌ها را بررسی می‌کنیم.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


نصب پوستر بدون آسیب به دیوار یا پوستر!
6 بهمن 1395

نصب پوستر بدون آسیب به دیوار یا پوستر!

تحریریه همچاپ
طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ
1 آذر 1395

نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ