021-88323299021-88323299
service@hamchap.irservice@hamchap.ir

جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


رنگها و جزئیات بیشتر با فناوری نوین افست
19 دی 1395

رنگها و جزئیات بیشتر با فناوری نوین افست

تحریریه همچاپ

شاید هیچ‌وقت قبلا اسم فناوری چاپ افست تصادفی جدید تصاویر رزولوشن و کیفیت بالا را نشنیده باشید که می‌تواند رنگ‌ها و جزئیات نزدیک به کیفیت عکس را چاپ کنید. دلیل اینکه قبلا چندان نامی از این چاپگرها مطرح نشده است، به این خاطر است که تنها تعداد اندکی از شرکت‌ها توانسته‌اند چند دستگاه محدود از این چاپگرهای تجاری را تهیه کنند. چاپ افست تصادفی خود چند مزیت قابل‌توجه دارد. این فناوری جدید از نقطه‌ها برای چاپ استفاده نمی‌کند در ادامه این مقاله به تفاوت‌های بین دو تصویر پرداخته می‌شود

طراحی اتیکت‌های آویزان پوشاک
19 دی 1395

طراحی اتیکت‌های آویزان پوشاک

تحریریه همچاپ

به هنگام طراحی اتیکت لباس، فقط به معرفی و تبلیغ برند خود فکر نکنید. اتیکت لباس را طوری طراحی کنید که با نگاه خلاقانه‌ی برند فشن طراح آن لباس هم مطابقت داشته باشد. تولیدکننده‌های پوشاک معمولا به طراحان گرافیکی رجوع می‌کنند تا در میان دیگر محصولات برندینگ خود، همچنین اتیکت آویزان پوشاک را هم طراحی کند. اگر شما هم از این مشتریان پیدا کردید و هیچ ایده‌ای راجع به نحوه‌ی طراحی آن ندارید، از موارد آموزشی زیر پیروی کنید. در این مقاله آموزشی نمونه‌های مختلف اتیکت لباس را نشان خواهیم داد که می‌توانید از آنها الهام گرفته و در طرح‌های خود بکار ببرید.

نکات طراحی لوگو‌ها برای تازه‌کار‌ها – بخش دوم
19 دی 1395

نکات طراحی لوگو‌ها برای تازه‌کار‌ها – بخش دوم

تحریریه همچاپ

در بخش اول سه نکته‌ی مهم طراحی لوگو برای مبتدیان و تازه‌کارهای طراحی گرافیک را مطرح ساختیم و حالا اینجا نکات بیشتری را در این زمینه ارائه خواهیم نمود که اتفاقا اهمیت به مراتب بیشتری هم دارند. این موارد حداقل دانش موردنیاز برای رعایت بایدها و نبایدهای مسلم طراحی لوگو را در اختیار مبتدیان قرار می‌دهد که برعکس بسیاری از عناصر طراحی که عمدتا ذوقی و سلیقه‌ای برشمرده می‌شوند، این قواعد به خاطر دلایل روشن و واضحی به عنوان بایدها و نبایدهای بنیادی طراحی لوگو بشمار می‌روند.

معرفی اجمالی ترموگرافی (چاپ حرارتی)
18 دی 1395
18 دی 1395

معرفی اجمالی ترموگرافی (چاپ حرارتی)

تحریریه همچاپ

ترموگرافی یا چاپ ترموگرافیک روش چاپی است که موجب می‌شود متن یا گرافیک اندکی از سطح چاپی بالا بیاید. تاثیر بصری آن جالب بوده و باعث می‌شود که این روش به طور متداول برای کارت عروسی، سربرگ، کارت ویزیت، کارت تبریک، هدایا، گواهی نامه‌ها و بسته بندی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این روش چاپی تاثیر بساوایی بوجود می‌آورد، از ترموگرافی برای چاپ متون بریل استفاده می‌شود.

نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول
18 دی 1395

نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول

تحریریه همچاپ

در اینجا به معرفی نکات مربوط به طراحی لوگو برای مبتدیان طراحی گرافیک می‌پردازیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا به پروژه‌های طراحی و توسعه لوگو نگاه دقیق‌تری داشته و آنها را با تیزبینی بررسی کنید. این توصیه‌های عمومی شور و اشتیاق را در شما برمی انگیزاند تا مشتریان جدیدتان را با طراحی جذاب تحت‌تاثیر خود قرار دهید. با پیروی از این نکات، طراحی لوگوی فوق‌العاده حرفه‌ای و گیرا به طور معمول کار دشواری بوده که عملا بازتولید یا ویرایش آن را غیرممکن می‌سازد.

راهنمای چاپ رنگی برای مبتدیان
18 دی 1395

راهنمای چاپ رنگی برای مبتدیان

تحریریه همچاپ

وقتی به مبحث چاپ رنگی می‌رسیم، چند نکته‌ی اولیه وجود دارد که در طراحی تصاویر گرافیکی برای چاپ رنگی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. هرچند که این موضوع بسیار پیچیده و گسترده‌تر از این مفاهیم است، ولی در اینجا تنها مهم‌ترین اصول چاپ رنگی برای افرادی مبتدی در حوزه‌ی طراحی گرافیک محصولات چاپی ارائه شده است. البته که این موضوع در همین اندازه قابل اکتفا نیست و در مقالات بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

راهنمای کنترل روش های چاپی ـ ISO 12647
16 دی 1395
16 دی 1395

راهنمای کنترل روش های چاپی ـ ISO 12647

تحریریه همچاپ

کارگروه‌های جداگانه‌ای براساس سازمان بین المللی استاندارد براساس تعریف استانداردهای صنعت چاپ مشغول به کار می‌شوند. یکی از این استاندارد‌ها ISO 12647 است که مجموعه‌ای از اصول و قواعد را برلی کنترل کیفیت چاپگر‌ها نشان می‌دهد. خصوصیات این استاندارد شامل نقاط و تلورانس‌های کنترل فرایند استاندارد می‌شود، به‌طوری که ISO 12647-2 به چاپ افست مربوط می‌شود. استانداردسازی تولید به معنی تعریف پارامترهای تولید، به همراه با تلورانس خاص آنهاست. این تعریف در ISO 12647 شامل موارد زیر است:

بررسی جامع انواع بروشورهای ۴ لتی ـ بخش دوم
15 دی 1395

بررسی جامع انواع بروشورهای ۴ لتی ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

ارتباط موفق با مخاطب به نحوه ارائه پیام بستگی دارد و انتخاب تای مناسب، بخش مهمی از کمپین‌های تبلیغاتی بروشوری است. یکی از موفقترین انواع بروشور هم بروشورهای 4 لتی هستند. در بخش دوم مقاله بررسی انواع بروشورهای 4 لنی، سه نوع دیگر آن را نیز مورد برسی و تدقیق قرار می دهیم.

تفاوت‌های تراکت و بروشور
15 دی 1395

تفاوت‌های تراکت و بروشور

تحریریه همچاپ

کدام مناسب نیازهای شماست؟ بسیاری از مدیران تبلیغاتی شرکت‌ها بعد از چندین سال سابقه‌ی تعامل با صنعت چاپ نمی‌توانند به تفاوت‌های تراکت و بروشور پی ببرند. عجیب‌تر اینکه بسیاری از گرافیست‌ها هم نسبت به آنچه که این محصولات را از هم متمایز می‌سازد، حساس نیستند.

چگونه هزینه‌های مرکب و تونر چاپگر‌ها را کاهش دهیم؟
15 دی 1395

چگونه هزینه‌های مرکب و تونر چاپگر‌ها را کاهش دهیم؟

تحریریه همچاپ

مرکب و تونر مهم‌ترین هزینه‌های چاپی هستند. عادات چاپی، نوع چاپگر، مرکب، تونر و حتی کاغذ در بلندمدت می‌تواند بر هزینه‌های چاپی‌تان تاثیر قابل توجهی داشته باشد. خوشبختانه، می‌توانید با ساده‌تر کردن عادات چاپی و تنظیمات در هزینه‌های چاپی و قبل از کلیک روی دکمه چاپ تغییراتی ایجاد کنید. با رعایت نکات ذیل می‌توانید هزینه‌های مرکب و تونر خود را کاهش دهید.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی
11 آبان 1395

در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی

تحریریه همچاپ