021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


چگونه سربرگ‌های متمایز و برجسته داشته باشیم؟
22 دی 1395

چگونه سربرگ‌های متمایز و برجسته داشته باشیم؟

تحریریه همچاپ

سربرگ‌های سفارشی و ست اوراق اداری، به مدت بیش از یک قرن در ادارات و شرکت‌ها به لوازم اداری ثابتی تبدیل شده‌اند. حتی با وجود این همه‌ فناوری‌های جدید دیگر که در شرکت‌های مدرن به یک امر استانداردی تبدیل شده‌اند، امروزه سربرگ‌های سفارشی بیش از هر زمان دیگری سفارش داده می‌شوند. تصور آن سخت است که صاحبان کسب‌و‌کار بدون سربرگ‌های مختص خودشان در کار خود پیشرفت کنند. حتی شرکت‌های فناوری اطلاعات و استارت‌آپ‌هایی مثل Apple، Microsoft و Facebook چندین نوع سربرگ متفاوت دارند، در حالی که تصور می‌شد این شرکت‌ها آیندگان را از کاغذ بی‌نیاز خواهند کرد! چاپ سربرگ به چند دلیل خوب همچنان باقی و پابرجا مانده است:

سایزها، کاغذ‌ها و پرداخت‌های متنوع پوستر‌ها – بخش دوم
21 دی 1395

سایزها، کاغذ‌ها و پرداخت‌های متنوع پوستر‌ها – بخش دوم

تحریریه همچاپ

همچاپ با سال‌ها تجربه در چاپ آفلاین و آنلاین تصمیم گرفته که مجموعه‌ای از مطالب آموزشی بنیادی را ارائه دهد تا مشتریان قبل از چاپ بتوانند با آکاهی بیشتری نسبت به سفارش محصول خود گزینش کنند و بهترین نتیجه را برای هدف موردنظر خود دریافت کنند. در اینجا به ادامه نکات بخش اول می‌پردازیم و مواردی چون نوع رنگ چاپی، متریال، پردازش، هزینه، نورپردازی، الزامات محیطی را در طراحی پوستر‌ها ارائه می‌دهیم.

سایزها، کاغذ‌ها و پرداخت‌های متنوع پوستر‌ها – بخش اول
20 دی 1395

سایزها، کاغذ‌ها و پرداخت‌های متنوع پوستر‌ها – بخش اول

تحریریه همچاپ

پوستر‌ها در تبلیغات و هنر پیشینه‌ی طولانی و خاصی دارند. پوستر‌ها بزرگ چاپ می‌شوند و می‌توانند به بهترین وجهی پیام تبلیغاتی شما را به مخاطبان انتقال دهند و همچنین به عنوان رسانه‌ی هنری فوق‌العاده‌ای هم عمل می‌کنند. پوسترهای تبلیغاتی هم یکی از محصولات فروشگاه آنلاین همچاپ است که می‌توانید آن را در تنوع گسترده‌ای از گزینه‌های چاپی، خدمات تکمیلی و غیره سفارش بدهید.

مبانی فرمت PDF
20 دی 1395

مبانی فرمت PDF

تحریریه همچاپ

نام فرمت PDF برگرفته از حروف اختصاری فرمت سند قابل حمل (Portable Document Format) است. این فرمت در اصل توسط شرکت Adobe به عنوان فرمتی فایلی ایجاد شد تا با اطمینان اسناد را نمایش و مبادله نمود. شرکت ادوبی هنوز هم یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان نرم‌افزاری است که شما را قادر می‌سازد تا فایل‌های PDF را ایجاد و ویرایش نموده و به نمایش دربیاورید. از آنجا که این فرمت فایل به صورت رایگان برای عموم قابل دسترس است و همچنین این فرمت به استاندارد رسمی ISO تبدیل شده است، بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری دیگر هم برنامه‌های مرتبط با PDF را عرضه می‌کنند. در فرایند پیشاچاپی، معمولا PDF به عنوان فرمتی برای تبادل اطلاعات استفاده می‌شود و از آن به صورت فایل چندصفحه‌ای یا تک‌صفحه‌ای برای تولید محصولات چاپی و تبلیغات بهره گرفته می‌شود.

رنگها و جزئیات بیشتر با فناوری نوین افست
19 دی 1395

رنگها و جزئیات بیشتر با فناوری نوین افست

تحریریه همچاپ

شاید هیچ‌وقت قبلا اسم فناوری چاپ افست تصادفی جدید تصاویر رزولوشن و کیفیت بالا را نشنیده باشید که می‌تواند رنگ‌ها و جزئیات نزدیک به کیفیت عکس را چاپ کنید. دلیل اینکه قبلا چندان نامی از این چاپگرها مطرح نشده است، به این خاطر است که تنها تعداد اندکی از شرکت‌ها توانسته‌اند چند دستگاه محدود از این چاپگرهای تجاری را تهیه کنند. چاپ افست تصادفی خود چند مزیت قابل‌توجه دارد. این فناوری جدید از نقطه‌ها برای چاپ استفاده نمی‌کند در ادامه این مقاله به تفاوت‌های بین دو تصویر پرداخته می‌شود

طراحی اتیکت‌های آویزان پوشاک
19 دی 1395

طراحی اتیکت‌های آویزان پوشاک

تحریریه همچاپ

به هنگام طراحی اتیکت لباس، فقط به معرفی و تبلیغ برند خود فکر نکنید. اتیکت لباس را طوری طراحی کنید که با نگاه خلاقانه‌ی برند فشن طراح آن لباس هم مطابقت داشته باشد. تولیدکننده‌های پوشاک معمولا به طراحان گرافیکی رجوع می‌کنند تا در میان دیگر محصولات برندینگ خود، همچنین اتیکت آویزان پوشاک را هم طراحی کند. اگر شما هم از این مشتریان پیدا کردید و هیچ ایده‌ای راجع به نحوه‌ی طراحی آن ندارید، از موارد آموزشی زیر پیروی کنید. در این مقاله آموزشی نمونه‌های مختلف اتیکت لباس را نشان خواهیم داد که می‌توانید از آنها الهام گرفته و در طرح‌های خود بکار ببرید.

نکات طراحی لوگو‌ها برای تازه‌کار‌ها – بخش دوم
19 دی 1395

نکات طراحی لوگو‌ها برای تازه‌کار‌ها – بخش دوم

تحریریه همچاپ

در بخش اول سه نکته‌ی مهم طراحی لوگو برای مبتدیان و تازه‌کارهای طراحی گرافیک را مطرح ساختیم و حالا اینجا نکات بیشتری را در این زمینه ارائه خواهیم نمود که اتفاقا اهمیت به مراتب بیشتری هم دارند. این موارد حداقل دانش موردنیاز برای رعایت بایدها و نبایدهای مسلم طراحی لوگو را در اختیار مبتدیان قرار می‌دهد که برعکس بسیاری از عناصر طراحی که عمدتا ذوقی و سلیقه‌ای برشمرده می‌شوند، این قواعد به خاطر دلایل روشن و واضحی به عنوان بایدها و نبایدهای بنیادی طراحی لوگو بشمار می‌روند.

معرفی اجمالی ترموگرافی (چاپ حرارتی)
18 دی 1395
18 دی 1395

معرفی اجمالی ترموگرافی (چاپ حرارتی)

تحریریه همچاپ

ترموگرافی یا چاپ ترموگرافیک روش چاپی است که موجب می‌شود متن یا گرافیک اندکی از سطح چاپی بالا بیاید. تاثیر بصری آن جالب بوده و باعث می‌شود که این روش به طور متداول برای کارت عروسی، سربرگ، کارت ویزیت، کارت تبریک، هدایا، گواهی نامه‌ها و بسته بندی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این روش چاپی تاثیر بساوایی بوجود می‌آورد، از ترموگرافی برای چاپ متون بریل استفاده می‌شود.

نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول
18 دی 1395

نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول

تحریریه همچاپ

در اینجا به معرفی نکات مربوط به طراحی لوگو برای مبتدیان طراحی گرافیک می‌پردازیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا به پروژه‌های طراحی و توسعه لوگو نگاه دقیق‌تری داشته و آنها را با تیزبینی بررسی کنید. این توصیه‌های عمومی شور و اشتیاق را در شما برمی انگیزاند تا مشتریان جدیدتان را با طراحی جذاب تحت‌تاثیر خود قرار دهید. با پیروی از این نکات، طراحی لوگوی فوق‌العاده حرفه‌ای و گیرا به طور معمول کار دشواری بوده که عملا بازتولید یا ویرایش آن را غیرممکن می‌سازد.

راهنمای چاپ رنگی برای مبتدیان
18 دی 1395

راهنمای چاپ رنگی برای مبتدیان

تحریریه همچاپ

وقتی به مبحث چاپ رنگی می‌رسیم، چند نکته‌ی اولیه وجود دارد که در طراحی تصاویر گرافیکی برای چاپ رنگی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. هرچند که این موضوع بسیار پیچیده و گسترده‌تر از این مفاهیم است، ولی در اینجا تنها مهم‌ترین اصول چاپ رنگی برای افرادی مبتدی در حوزه‌ی طراحی گرافیک محصولات چاپی ارائه شده است. البته که این موضوع در همین اندازه قابل اکتفا نیست و در مقالات بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ