021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


نکات آموزشی برای کراپ تصاویر ـ بخش اول
25 بهمن 1395

نکات آموزشی برای کراپ تصاویر ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

اگر فکر می‌کنید که کراپ یک عکس به سادگی کاهش سایز عکس برای استفاده در صفحه‌بندی است، پس همه‌ی امکاناتی را که کراپ عکس در اختیارتان می‌گذارد، از دست خواهید داد. ابزار کراپ را به‌عنوان یک قاب نامرئی بشناسید که توجه چشم را به‌سوی مهم‌ترین جنبه‌های عکس هدایت می‌کند. برش مناسب و صحیح عکس می‌تواند روی جنبه‌های بصری آن تأثیر چشمگیری داشته باشد و حتی می‌توان با آن احساسات مخاطب را متناسب با نیات و مقاصد خود جهت داد.

آموزش تکنیک Overprint در این‌دیزاین و ایلاستریتور
25 بهمن 1395

آموزش تکنیک Overprint در این‌دیزاین و ایلاستریتور

تحریریه همچاپ

برخلاف تصور رایج که هر آنچه بر صفحه نمایش دیده می‌شود، الزاماً می‌تواند «خوب» چاپ شود، عدم رعایت برخی از نکات و تکنیک‌ها می‌تواند منجر به نتایج فاجعه‌باری در سند نهایی چاپ شده گردد. یکی از شایع‌ترین این مشکلات، فضای سفید بین نوشته‌ها و یا اِلِمان‌های دیگر گرافیکی است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که به عنوان مثال، متن مشکی روی زمینه‌ای رنگی قرار بگیرد و با کوچکترین لغزشی در زمان چاپ، فاصله‌ای بین رنگ بالایی (متن مشکی) و رنگ پس‌زمینه ایجاد شده و در نتیجه، کیفیت مورد انتظار حاصل نخواهد شد.

رویه‌های روز گزينش تصاوير آماده در طراحی 2017
24 بهمن 1395

رویه‌های روز گزينش تصاوير آماده در طراحی 2017

تحریریه همچاپ

عكاسی يكی از رشته‌های هنری هميشه در حال پیشرفتی است كه هیچ‌وقت نمی‌توانیم به حد كافی نسبت به آن تسلط پیدا كنيم. عكاسی به همراه صفحه‌بندی و نگارگری، بیش از هر عنصر دیگری به طرح‌ها شخصیت می‌بخشد. وبسایت‌هایی مانند iStockPhoto، Shutterstock، Depositphotos و غیره از منابع پيشروی ارائه‌ی تصاوير و وکتورهای آماده هستند که معمولا با عرضه‌ی بيش از 50 ميليون فايل تصویری (که البته مرتبا این میزان افزایش می‌یابد) به طراحان كمك می‌کنند تا از تصاوير آماده استفاده كنند. وبسایت‌های از این دست معمولا گزارش از روندهای اصلی گزینش تصاویر در هر سال، اطلاعات مهمی از گرایش‌های عمومی گزینش تصاویر کاربران ارائه می‌دهند. با کسب این اطلاعات می‌توانید برای 6 تا 12 ماه آتی، تصاویر طراحی‌های خود را بر مبنای سلیقه‌های باب روز انتخاب کنید. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین گرایش‌های گزینش تصاویر برای طراحی خواهیم پرداخت.

بهینه‌سازی عملکردهای وبسایت همچاپ
24 بهمن 1395

بهینه‌سازی عملکردهای وبسایت همچاپ

تحریریه همچاپ

وبسایت فروشگاه آنلاین محصولات چاپی همچاپ در طی روزهای اخیر تغییرات و بهینه‌سازی‌های مختلفی را تجربه نموده است تا تجربه و قدرت انتخاب کاربران در استفاده از خدمات همچاپ تسهیل شده و ارتقای یابد. این بهینه‌سازی‌ها طیف وسیعی از عملکردها و امکانات را شامل می‌شود هرچند که این پایان راه نیست و همچاپ مطابق با رویکرد مخاطب‌مدار خود همواره تلاش خواهد کرد که علاوه بر بهینه‌سازی‌های دیگر عملکردها، همچنین تعداد بسیاری از محصولات محیطی هم به محصولات قابل‌سفارش وبسایت اضافه شده و تعدادی دیگر نیز در اولین فرصت اضافه خواهند شد.

استفاده از قاعده‌ی نسبت طلایی در طراحی گرافیکی
24 بهمن 1395

استفاده از قاعده‌ی نسبت طلایی در طراحی گرافیکی

تحریریه همچاپ

خلق طرح گرافیکی با بهره‌گیری از مستطیل طلایی یا توالی فابوناچی مستلزم مهارت و توانایی هنری بالایی است ولی می‌توان از هر طراحی می‌تواند از آن به‌عنوان دستورالعمل کلی برای اضافه کردن تغییرات و اصلاحات به طرح خود استفاده کند. هرچه بیشتر به استفاده از قاعده‌ی طلایی عادت کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که این قاعده صرفاً گویای این است که بهترین قسمت‌های طرح شما باید در کجای طرح قرار بگیرند. این موضوع لزوما به این معنی نیست که قاعده طلایی تنها نحوه جایگذاری عناصر طراحی را به شما دیکته می‌کند.

پنجمین هفته‌ی نارنجی: پاکت‌ ملخی با درب روی طول
23 بهمن 1395

پنجمین هفته‌ی نارنجی: پاکت‌ ملخی با درب روی طول

تحریریه همچاپ

با آمدن 23 بهمن، جشنواره‌ی هفته‌ی نارنجی همچاپ وارد پنجمین دور خود شد و کاربرانی که از شرکت در قرعه‌کشی لیفلت دو لت بازمانده‌اند، در صورت نیاز به پاکت ملخی با درب روی طول برای مکاتبات و مرسولات پستی خود می‌توانند از امروز در پنجمین هفته‌ی نارنجی شرکت نموده و از 15 تا 99 درصد تخفیف برای سفارش این محصول برخوردار شوند. کمپین هفته‌ی نارنجی که هم‌زمان با جشنواره‌ی ویژه‌ی دریافت 20،000 تومان اعتبار رایگان ارائه می‌شود، برای هر هفته یک محصول مشخصی را با تخفیف از 15 تا 99 درصدی به صورت قرعه‌کشی از شنبه تا ساعت 17 روز جمعه همان هفته عرضه می‌کند.

بررسی فایل گرافیکی از منظر رنگ
23 بهمن 1395

بررسی فایل گرافیکی از منظر رنگ

تحریریه همچاپ

فایل نهایی را ایجاد کرده‌اید و همه‌چیز روی صفحه نمایشگر خوب به نظر می‌رسد و با چاپگر لیزری خوب چاپ می‌شود. متأسفانه این امر ضرورتا بدین معنی نیست که چاپخانه‌دار هم از بابت سلامت فایل گرافیکی‌تان با شما هم عقیده خواهد بود. ممکن است که به خاطر فراموش کردن، متوجه نشدن یا ناآگاهی از یک سری موارد، مشکلاتی در فایل گرافیکی‌تان به وجود آمده باشد. در این مقاله به جنبه‌های رنگی بررسی فایل گرافیکی خواهیم پرداخت.

گزینه‌های رایج محتوای کارت ویزیت
23 بهمن 1395

گزینه‌های رایج محتوای کارت ویزیت

تحریریه همچاپ

اگر طرح و ایده‌ای مقدماتی برای محتوا و اطلاعاتی دارید که می‌خواهید روی کارت ویزیت‌تان درج شود، بهترست آنها را به کناری بگذارید. انتخاب اطلاعات مناسب برای درج برروی کارت ویزیت می‌تواند یک چالش واقعی باشد چراکه افراد به طرق مختلف با آن ارتباط برقرار می‌کنند. رمز گزینش موفق محتوای کارت شناخت علایق مخاطب هدف و ارتباط با سطوح مختلف آنهاست.

معرفی ماهيت و كاركرد نسبت طلایی در طراحی گرافيكی
23 بهمن 1395

معرفی ماهيت و كاركرد نسبت طلایی در طراحی گرافيكی

تحریریه همچاپ

دوست داريد كه بتوانید در سطح خلاقیت لئوناردو داوينچی، سالوادور دالی و طراحان معبد پارتنون یونان باستان طراحی كنيد؟ همه‌ی این بزرگان هنر در یک جنبه با هم اشتراک دارند. يونانيان باستان اولين كسانی بودند كه توانستند زيبايی نهفته در عدم تقارن حاضر در گياهان، حيوانات، حشرات و ديگر ساختارهای طبيعی کشف و مهار کنند. یونانی‌های باستان اين پديده رياضی را با حرف يونانی Φ (با تلفظ فای) بيان می‌کردند که ما امروزه آن را نسبت طلايی می‌نامیم. البته نسبت طلایی با اصطلاحات دیگری همچون نسبت الهی، ميانگين طلايی و بخش طلايی نیز شناخته می‌شود. اين مفهوم رياضی به قانون یک‌سوم خيلی شبيه است، به‌طوری که آن را می‌توان در طراحی‌های گرافيكی ‌بکار گرفت تا آنها را برای بيننده به لحاظ بصری جذاب‌تر ساخت. البته نسبت طلايی كمی پیچیده‌تر است و اگر رياضی چندان موردعلاقه نيست، پس توصيه می‌کنیم كه اول راهنمای ما را در مورد قانون یک‌سوم مطالعه بفرماييد تا عملا به بحث اصلی خود بپردازیم.

بررسی فایل گرافیکی از منظر اجزای طراحی
21 بهمن 1395

بررسی فایل گرافیکی از منظر اجزای طراحی

تحریریه همچاپ

در واقع، نتایج تحقیقات موسسه فناوری راچستر نشان می‌دهد که 78% همه‌ی فایل‌های گرافیکی که مشتریان برای تولید چاپخانه‌داران تهیه می‌کنند، کاملا آماده نیستند و نیاز به اصلاح مجدد پیدا می‌کنند. به همین دلیل بررسی فایل گرافیکی قبل از ارسال برای چاپ یکی از مهم‌ترین مراحل چاپ بشمار می‌رود. در ادامه مجموعه نکات و روش‌هایی که طراحان برای بهینه‌سازی صفحه‌بندی لازم است، ارائه شده‌اند. البته فراموش نکنید که قبل از شروع به کار، بهترست در مورد جنبه‌های مهم بررسی فایل گرافیکی از شرکت چاپی یا چاپخانه‌ی موردنظرتان مشاوره بگیرید.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ
1 آذر 1395

نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ