021-88323299021-88323299
service@hamchap.irservice@hamchap.ir

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


تفاوت‌های مهم طراحی چاپ و وب
30 آذر 1395

تفاوت‌های مهم طراحی چاپ و وب

تحریریه همچاپ

تفاوت‌های چاپ و طراحی وب با نوع کسب‌وکار و تجارت مشخص می‌شود و اغلب اوقات با همین کار‌ها و نکات است که کسب‌وکار معروف شده یا برعکس دچار ورشکستگی می‌شود. هر کسب‌وکاری ابزارهای خاص خود را دارد. هرچقدر بتوانیم زمینه کسب‌وکار خود را گسترش دهیم به‌‌ همان نسبت موفق‌تر خواهیم بود. استفاده از اطلاعات نقش بسزایی در این زمینه دارد و باعث ادامه حیات آن کسب‌وکار است.

فرایند چاپ سیلک‌اسکرین
29 آذر 1395

فرایند چاپ سیلک‌اسکرین

تحریریه همچاپ

چاپ سیلک که همچنین با نام چاپ سیلک‌اسکرین، سریگرافی و چاپ سریگراف نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین فرایندهای چاپی است که آینده‌ی درخشانی هم از آن انتظار می‌رود چراکه قادرست روی تنوع فوق‌العاده بالایی از متریال‌ها و سطوح چاپی مختلف چاپ انجام دهد.

معنا و مفهوم لوگوی نایک
29 آذر 1395

معنا و مفهوم لوگوی نایک

تحریریه همچاپ

لوگوی نایک تنها با دو خط منحنی طراحی شده است. این ساده‌ترین لوگویی است که می‌توان تصور کرد اما میلیارد‌ها دلار ثروت در برندینگ و تبلیغات همین لوگوی ساده و هوشمندانه نهفته است. اما غیر از ارزش فوق‌العاده این لوگو، چه معانی و مفاهیمی پشت ایده‌ی این لوگو خوابیده است؟

نقش رنگ در برندینگ
29 آذر 1395

نقش رنگ در برندینگ

تحریریه همچاپ

رنگ،‌‌ همان عنصر مسلطی است که در ظاهر برند بیشتر به چشم مخاطب می‌آید و برند‌ها را از یکدیگر متمایز ساخته و مخاطبان بر مبنای آن یک برند را می‌شناسند و به‌یاد می‌آورند. رنگ‌ها، احساسات ما را شکل می‌دهند و باعث می‌شود که نسبت به برندی، احساس خاصی پیدا کنیم. رنگ‌‌ همان چیزی است که باید هنگام برندینگ بدان توجه داشته باشیم و هرگز اهمیت آن را نادیده نگیریم. رنگ، فقط زیبایی نیست. همین عامل است که به برند ما، هویت و شخصیت می‌دهد. مشتریان با رنگ، برندی را شناسایی می‌کنند و باز همین رنگ است که احساسات آنها را برمی‌انگیزاند. به رنگ برندتان توجه کنید چراکه این عامل به موفقیت شما کمک شایانی می‌کند. رنگ است که به برند شما، هویت می‌دهد، پس رنگ را با دقت انتخاب کنید.

تصورات کاذب رایج در مورد چاپگرهای A3
28 آذر 1395

تصورات کاذب رایج در مورد چاپگرهای A3

تحریریه همچاپ

هرچه بیش از پیش بخش‌های زندگی و کسب‌و‌کار ما به سمت نمایشگرهای دیجیتال سوق پیدا می‌کند، چاپگرهای سایز بزرگ (Large Format)، مخصوصا چاپگرهای A۳ بیش از پیش به‌عنوان چاپگرهای گران‌قیمت و غیرضروری شناخته می‌شوند. در جهانی که با شتابی فوق‌العاده به سمت بکارگیری فناوری دیجیتال در کسب-و‌کار‌ها گام برمی‌دارد و همهٔ اطلاعات از طریق آپلود، ایمیل و به‌اشتراک‌گذاری جابجا می‌شوند، شاید برای بسیاری از فعالان کسب‌و‌کار عجیب باشد که چاپگرهای سایز بزرگ عملا چه فایده‌ای برای گسترش و توسعهٔ تجارت به‌همراه خواهند داشت. اما اگر دیدگاه‌های کاذب رایجی در مورد جنبه‌های مختلف صنعت چاپ، از جمله چاپگرهای سایز بزرگ را به‌ کناری بگذاریم و با حقیقت ماجرا روبرو شویم، بهتر می‌توانیم از فواید بکارگیری این چاپگر‌ها در کسب‌و‌کارهای مدرن مختلف آگاه شویم. در ادامه با بعضی از تصورات کاذب رایج چاپگرهای سایز بزرگ و حقیقت پشت آن‌ها آشنا خواهیم شد.

ایجاد قالب شنی
28 آذر 1395

ایجاد قالب شنی

تحریریه همچاپ

تابستان، خورشید، دریا و شن همه در کنار هم حس منحصربفردی را به مخاطب انتقال می‌دهند. پس اگر وبسایت یا یک پروژه چاپی را طراحی می‌کنید لازم است که از مجموعه ذیل، قالب و تصاویر مناسب خود را بیابید. در مجموعه‌های قبلی، بافت‌های چوبی، فلزی، سنگی را معرفی کردیم و امروز بافت‌هایی را برای طراحی تصویر گرافیکی معرفی خواهیم کرد. با کلیک روی این بافت‌ها می‌توانید به عنوان گرافیست آنها را انتخاب کرده و در جایی که می‌خواهید دانلود کنید. در این آموزش به شما نحوه‌ی خلق یک پیام را روی شن و در چند مرحله‌ی‌ ساده فوتوشاپ نشان خواهیم داد. لذت ببرید!

روند روبه‌رشد جایگزینی چاپ فلکسو با گراور
28 آذر 1395

روند روبه‌رشد جایگزینی چاپ فلکسو با گراور

تحریریه همچاپ

اخیرا روندی در صنعت چاپ شکل گرفته است که بنا به دلایلی چاپ گراور جای خود را به چاپ فلکسو می‌دهد و این امر به‌خصوص در صنعت چاپ بسته‌بندی‌ها نمود بیشتری یافته است. هرچند که هر دو شیوهٔ چاپی به‌نسبت چاپ افست و دیجیتال حجم کمتری از مجموع تولیدات چاپی جهان را از آن خود کرده‌اند، ولی هر دو روش در تولید بسته‌بندی‌های محصولات اهمیت بسیاری دارند. یکی دیگر از حوزه‌هایی که فلکسو محبوبیت بیشتری نسبت به گراور پیدا کرده است، در شرکت‌های تولیدکننده زینک و کلیشهٔ چاپی است که آن‌ها هم به خاطر دلایل عمدتا زیست‌محیطی به سمت فلکسو گرایش پیدا می‌کنند.

 نکات دانستنی در مورد ارزش تبلیغاتی تقویم‌ها
28 آذر 1395

نکات دانستنی در مورد ارزش تبلیغاتی تقویم‌ها

تحریریه همچاپ

چاپ تقویم‌ها روشی قدرتمند برای ارتباط با مشتریان در تمام طول سال است، اما اگر قبلا هیچ‌وقت از تقویم به‌عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده نکرده‌اید (یا اگر نتایج خوبی دریافت نکرده‌اید)، بهترست دیدگاه خود را در مورد نحوه عملکرد تبلیغاتی تقویم تعمیق ببخشید تا کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید و به حداکثر بازده‌ سرمایه‌گذاری خود برسید. 9 دلیل برای ارزشمندی تبلیغاتی تقویم‌ها وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید در استفاده از این روش تبلیغاتی توانایی‌های خود تا حد زیادی ارتقا ببخشید.

ارزشمندی چاپ برای جوانان هزاره‌ سوم
27 آذر 1395

ارزشمندی چاپ برای جوانان هزاره‌ سوم

تحریریه همچاپ

به‌طور کلی، افرادی که بین 1980 تا 2000 متولد شده‌اند بیش از هر نسل دیگری زمان روی تجهیزات الکترونیکی صرف می‌کنند. در چنین وضعیتی انتظار می‌رود که این نسل جوان چنان به دنیای مجازی وابسته باشند که تاثیر چندانی از محصولات چاپی نمی‌گیرند، اما حقیقت این را نشان نمی‌دهد. بسیاری از این جوانان خیلی سنتی‌تر از این حرف‌ها‌ هستند و در واقع، چاپ در میان جوانان هزاره‌ی سوم میلادی هم ترکیب خوبی می‌سازد.

افتتاحیه رویداد چاپ سه‌بعدی لباس‌های معلولان
27 آذر 1395

افتتاحیه رویداد چاپ سه‌بعدی لباس‌های معلولان

تحریریه همچاپ

دنیت پلگ، طراح فشن که قبل از این رویداد در مراسم و رویدادهای فشن دنیا شرکت داشته است، جای تعجب ندارد لباس‌هایی که او طراحی کرده، فانتزی و نامتعارف است. وی در سال 2015 از دانشگاه شنکار فارغ‌التحصیل شد، لباس‌هایی که او طراحی می‌کند تلفیقی از فشن و تکنولوژی است. در هفته‌ی مد ریودوژانیرو لباس‌هایی را که وی طراحی کرده، تمامی مدل‌ها به تن کرده بودند، اسنوبورد آمریکایی، امی پاردی، آخرین نفری بود که لباس‌های او را بر تن کرده بود.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی
11 آبان 1395

در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ
سه عنصری ضروری در چاپ بروشورها
11 آبان 1395

سه عنصری ضروری در چاپ بروشورها

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ

Samandehi
Back To Top