021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | چاپ و خدمات تکمیلی | بهتر است بدانید


گزینه‌های طراحی و چاپ کتابچه‌ها
6 اردیبهشت 1396

گزینه‌های طراحی و چاپ کتابچه‌ها

تحریریه همچاپ

کتابچه‌ها یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی به شمار می روند که مشاغل و موسسات آنها را به دیگران هدیه می دهند. سفارشات طراحی و چاپ کتابچه‌ها و محصولات چاپی چند صفحه‌ای در مقایسه با تراکت یا پوستر بسیار زیاد است . در چند مرحله ساده می توانید کتابچه ای را برای خودتان طراحی کنید.

اینفوگرافیک: ساختار بروشور تبلیغاتی هتل‌‌ها
3 اردیبهشت 1396

اینفوگرافیک: ساختار بروشور تبلیغاتی هتل‌‌ها

تحریریه همچاپ

بروشور هتل از چه قسمتهایی تشکیل می‌شود؟ این قسمت‌ها چه کاربردهایی دارند؟ چه ایده‌های خوب دیگری می‌توانید برای آن اشاره کنید؟ می‌خواهید بدانید که برای ایجاد بروشورهای فوق‌العاده برای هتل‌ها چکار باید کرد؟ قبل از اینکه وارد فرایند طراحی بروشور شوید، با فهرستی از مواردی که برای طراحی آن نیاز است.

چگونه کارت تشکر همه‌پسند طراحی کنیم؟
3 اردیبهشت 1396

چگونه کارت تشکر همه‌پسند طراحی کنیم؟

تحریریه همچاپ

کارت‌های تشکر همیشه پیام محبت و صمیمیت را منتقل می‌کنند. نحوه طراحی کارت‌های تشکر به‌طور فریبنده‌ای ساده هستند ولی لازم است که آن را به‌خوبی فرابگیرید. زمانی که گیرنده شخص حقیقی است، طرح این کارت‌های خیلی سرراست و مشخص است. باوجوداین، استفاده از کارت‌های تشکر در کسب‌وکار می‌تواند قدری متفاوت باشد. ارتباط بین کسب‌وکار و مشتریان آنها اغلب اوقات با مرزهایی روبرو است که باعث می‌شود تا ایجاد پیوند عاطفی میان شرکت‌ها و مشتریان آنها تا حدی به صورت یک چالش دربیاید. پیروی از این راهنمایی‌ها شاید بتواند به شما کمک کند تا کارت‌هایی را طراحی کنید که پیوندهای عاطفی با مخاطبان ایجاد نماید. در این صورت، همزمان با گسترش و توسعه فعالیتهای کسب‌وکارتان خواهید توانست مشتریان وفاداری را برای خود پرورش دهید. این ایده‌ها را هنگام طراحی و سفارش کارت تشکر برای مشتریان‌تان مد نظر داشته باشید.

تبلیغات مؤثر با کارت پستال
2 اردیبهشت 1396

تبلیغات مؤثر با کارت پستال

تحریریه همچاپ

موفقیت کمپین‌های بازاریابی، چه سنتی چه آنلاین، می‌تواند صرفا به سه عامل بستگی داشته باشد: خصوصیات جمعیت‌شناسی، میزان تخصیص بودجه و ثبات. بازاریاب‌ها کوشش می‌کنند تا به طور مؤثر این سه عامل را در کمپین‌های بازاریابی خود یکپارچه کنند. کارت پستال‌ها جزء چند ابزار تبلیغاتی محدودی هستند که شما را به سوی هدف‌تان هدایت می‌کند.استفاده از کارت پستال‌ها به عنوان ابزار بازاریابی و تبلیغات (چه به‌تنهایی یا به عنوان مکمل) شما را قادر می‌سازد که کمپین خود را از نظر میزان ارسال و واکنش تا حد زیادی اندازه‌گیری و برآورد نمایید. بازاریابی موثر با کارت پستال یک کار دو مرحله‌ای است. از یک طرف طراحی آن تاثیر چشمگیری بر کارایی آن دارد و از طرف دیگر، راهبرد توزیع شما اهمیت بسیاری در امکان‌پذیر ساختن تاثیرگذاری بر مخاطب دارد.

سایزهای استاندارد چاپ پوستر
2 اردیبهشت 1396

سایزهای استاندارد چاپ پوستر

تحریریه همچاپ

پوسترها در چندین سایز استاندارد ارائه می‌شوند که هر کدام کاربرد رایج خاص خود را دارند. کاربردهای رایج پوسترهای سایز استاندارد شامل اعلامیه رویدادها، اعلان‌های کمپانی‌ها و مدارس، تبلیغ فیلم‌های سینمایی و کنسرت‌های موسیقی و آگهی‌های فضاهای خارجی می‌شود. سایزهای استاندارد پوستر را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

مهم‌ترین رسانه‌ی تبلیغاتی استارت‌آپ‌ها
1 اردیبهشت 1396

مهم‌ترین رسانه‌ی تبلیغاتی استارت‌آپ‌ها

تحریریه همچاپ

ایده‌ای برای کسب و کار و نام آن در ذهن دارید و سرمایه‌ای هم برای شروع کار شرکت‌تان کنار گذاشته‌اید. حالا بزرگ‌ترین چالش سر راه‌تان قرار دارد: اینکه چطور نام خود را سر زبان‌‌ها بیاندازید و مشتریانی را برای خود دست و پا کنید. بودجه معمولا برای تبلیغات تلویزیونی، آگهی در مجلات یا اجرای کمپین‌ روی بیلبوردهای سراسر کشور جواب‌گو نیست. استارت‌آپ‌ها برای بدست آوردن و حفظ مشتریان جدید می‌توانند از روش‌هایی استفاده کنند استطاعت مالی انجام آنها را دارند. همچنین شخصیت و تلاش‌ها و دغدغه‌های شخصی شما تا حد زیادی به انتخاب درست و نحوه طراحی محصولات چاپی بستگی دارد. می‌توانید اوراق دارای سربرگ یا کارت ویزیت گزینه‌های خوبی برای شروع هستند چراکه با ایجاد توازن بین هزینه‌ی کم و ایجاد تاثیر کسب و کار حرفه‌ای می‌توانند حاصل خوبی برایتان داشته باشد.

ایده‌هایی برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولیدی چاپخانه‌ها
1 اردیبهشت 1396

ایده‌هایی برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولیدی چاپخانه‌ها

تحریریه همچاپ

قطعا اگر از هر فعال حوزه کسب و کاری سوال شود که قیمت‌گذاری رقابتی چقدر اهمیت دارد؟ در پاسخ به نحوی اهمیت حیاتی آن را یادآور خواهد شد. اهمیت این امر صرفا به حوزه چاپ و چاپخانه‌ها برنمی‌گردد بلکه یکی از جنبه‌های تفکر اقتصادی همه‌ی کسب و کارها در قیمت‌گذاری رقابتی نمود می‌یابد. فرقی نمی‌کند که چاپخانه‌ای تجاری، چاپخانه‌ی یک سازمان بزرگ، شرکت چاپ آنلاین یا کارخانه‌ی بزرگ چاپی باشید که دائما در حال رصد قیمت‌ها و کاهش آنهاست. با اینکه چاپخانه‌های تجاری مدام باید از هزینه‌های تولید خود را کاهش بدهند تا توان رقابتی خود را حفظ کنند، اما چاپخانه‌های درون‌سازمانی همیشه به دنبال افزایش بهره‌وری و بازده خود هستند تا با خطر تامین نیاز چاپی خارج از سازمان جلوگیری کنند و دوام فعالیت خودشان را در سازمان حفظ کنند.

فواید و کاربردهای یو وی موضعی
1 اردیبهشت 1396

فواید و کاربردهای یو وی موضعی

تحریریه همچاپ

روکش یو وی (فرابنفش) به خاطر مقاومت در برابر اشعه‌ها خورشید نام‌گذاری نشده‌ است. البته برعکس، نام این روش برگرفته از فرایند تولیدی است که در آن از خشک‌کننده UV استفاده می‌شود. ولی این فرایند چه مراحلی را طی می‌کند؟ کشیدن روکش روی محصول در یک مرحله و چند ساعت کار به انجام می‌رسد. برای تولید سریع‌تر و جلوگیری از ور آمدن روکش، امروزه ورق کاغذ به خشک‌کننده UV با قدرت بالا (120 وات/سانتی‌متر) فرستاده می‌شود. فتوپلیمرها درون روکش (متریال مصنوعی حساس به نور) فورا سفت می‌شوند و محصول چاپی را برای مرحله بعد آماده می‌سازند: برش. به این ترتیب، یو وی موضعی پرداخته می‌‎شود و حالا وقت آن است که به فواید و کاربردهای یو وی موضعی بپردازیم.

فرایند پرداخت با یووی موضعی
31 فروردین 1396

فرایند پرداخت با یووی موضعی

تحریریه همچاپ

آیا تا کنون متوجه شده‌اید که چرا هنگام پرسه در نمایشگاه‌ها، ناخودآگاه کارت‌ ویزیت‌های بسیاری را جمع‌آوری می‌کنید؟ وقتی در خیابان راه می‌روید، پشت سر هم تراکت‌هایی به شما داده می‌شود. چطور می‌توان مروری بر همه‌ی این محصولات تبلیغاتی داشت؟ نکته‌ی خوب اینجاست که برخی محصولات نسبت به بقیه متمایز و متفاوت هستند. ‌چنین محصولاتی نباید دیگر فقط از یک ‌تکه کاغذ ساده‌ تولید شوند. محصولات چاپی متمایز باید علاوه با اینکه ظاهر زیبایی داشته باشند، از جذابیت حسی هم برخوردار باشند.

نگاهی اجمالی بر فعالیت‌های انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
27 فروردین 1396

نگاهی اجمالی بر فعالیت‌های انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

تحریریه همچاپ

پیشینه‌ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به سال 1355 برمی‌گردد که در آن سال با تلاش‌های جمعی از بزرگان هنر گرافیک، سندیکایی برای حمایت، نظارت و اعتلای هنر طراحی گرافیک و طراحان ایران شکل گرفت. این امر تا حدی به توانایی طراحان گرافیک شاخص آن زمان ایران برمی‌گردد که به‌تازگی برخی از آثار آنها در نشریات تخصصی غربی کار شده بود و هنر طراحی گرافیک ایران را به جهان شناسانده بود. اما هنوز انجمن به طور رسمی موجودیت پیدا نکرده بود و تنها با تلاش‌های ارزشمند مرتضی ممیز و دیگر فعالان این عرصه بود که فعالیت رسمی و قانونی انجمن در مهر 1376 عملی شد. همین تلاش‌های بی‌وقفه استاد ممیز در یافتن راهکارهای قانونی و مقابله با چالش‌های روبروی انجمن بود که وی را ملقب به پدر گرافیک ایران نمود.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک
12 آبان 1395

تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک

تحریریه همچاپ
ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول
3 آذر 1395

ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول

تحریریه همچاپ