021-88323299
service[at}hamchap.ir
همچاپ

| وبلاگ | چاپ و خدمات تکمیلی | دنیای چاپ


در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی
11 آبان 1395
11 آبان

در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی

تحریریه همچاپ

بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها به دلایل مختلفی دوست دارند که شرکت حرفه‌ای و معتمدی را بیابند که فرایند پردردسر و مشکل کارهای تبلیغاتی و بازاریابی‌شان را از ابتدا تا انتها به بهترین وجه انجام دهد و طراحی محصولات تبلیغاتی، چاپ باکیفیت و ارسال پستی آنها به مشتریان موردنظر آنها را یکجا از طرف آنها انجام دهد تا به این ترتیب خود را از بابت نگرانی، استرس، هزینه، وقت و نداشتن توانایی و دانش انجام کار رها سازند. به‌علاوه که این گونه شرکت‌ها تخصص به‌مراتب بیشتری از هر شرکت ثالث دیگری در طراحی، چاپ و ارسال محصولات پیدا می‌کنند و خروجی نهایی آنها نیز یکدست و حرفه‌ای خواهد بود.

چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395
11 آبان

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ

رنگ مبحث شگفت‌انگیز و البته فریبنده‌ای است. طراحان و چاپخانه‌ها تلاش می‌کنند که قدرت رنگ را به‌نحوی تحت کنترل خود درآورند، اما عوامل بسیاری بر رنگ صفحات چاپی تاثیر می‌گذارند. نمایشگرهای رایانه از ترکیب رنگ افزودنی برای نمایش تصاویر روی صفحه استفاده می‌کنند. آنها نور قرمز، سبز و آبی را با هم ترکیب می‌کنند تا رنگ‌های جدیدی ایجاد کنند. اگر هر سه این رنگ‌ها در نهایت شدت خود با هم ترکیب شوند، چشم‌‌تان رنگ تولیدشده را به‌صورت سفید ادراک می‌کند. اگر همه‌ی نورها خاموش شوند، چشم‌ مشکی می‌بیند. نمایشگرتان با ترکیب این سه رنگ قادرست اکثریت وسیعی از رنگ‌هایی را که چشم انسان قادر به ادراک آنهاست تولید کند. نمایشگرها همه به یک شکل تنظیم و ساخته نشده‌اند، به همین خاطر هم تصویری که شما در نمایشگر خود می‌بینید، دقیقا همان تصویر نیست که ما یا دیگران روی نمایشگر خود می‌بیند. اما نهایتا چگونه می‌توان چالش انطباق رنگ نمایشگر با محصول چاپی را حل کرد؟

سه عنصری ضروری در چاپ بروشورها
11 آبان 1395
11 آبان

سه عنصری ضروری در چاپ بروشورها

تحریریه همچاپ

بروشورها می‌توانند به چنان بازده سرمایه‌گذاری خوبی برسند که آب از دهان متصدیان امر تبلیغات راه بیافتد؟ یا اینکه بروشورها صرفا محصولات آگاهی‌بخشی هستند که مانند دیگر محصولات تبلیغاتی چاپی همچنین روی فعالیت اقتصادی‌تان نیز تاثیراتی می‌گذارند؟ اگر بروشورهای‌تان چندان ثمربخش نبوده‌اند یا اینکه چون از شما انتظار می‌رود باید بروشورها چاپ کنید و لزوما چاپ بروشور لزوما هدف خاصی ندارد؛ پس بهترست راهبرد چاپ بروشور خود را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید و تفکر منسجم و مبتنی بر واقعیات را جایگزین آن کنید.

تضمین خروجی رنگی دقیق
11 آبان 1395
11 آبان

تضمین خروجی رنگی دقیق

تحریریه همچاپ

تضمین خروجی رنگی دقیق مسئله‌ای قدیمی است که بعضا پیشرفت فناوری‌های مختلف به تصحیح آن کمک کرده و در بعضی موارد هم مشکل را دوچندان نموده است. خروجی رنگی دقیق چنان در موفقیت محصولات تبلیغاتی چاپی ضرورت بالایی دارد که می‌تواند به ترویج و تبلیغ موثر برندتان کمک شایانی نماید. نکات زیر به تضمین خروجی رنگی دقیق برای پروژه‌ی طراحی چاپی بعدی‌تان کمک خوبی خواهد کرد، به‌طوری که طراحی‌تان را می‌توانید به‌همان خوبی که در نمایشگر رایانه‌تان می‌بینید، روی کاغذ هم چاپ کنید.

سه شیوه‌ی بکارگیری تقویم‌های رومیزی
10 آبان 1395
10 آبان

سه شیوه‌ی بکارگیری تقویم‌های رومیزی

تحریریه همچاپ

تقویم‌های رومیزی محصولاتی جذاب و سودمند هستند که پیام تبلیغاتی‌تان را در تمام 365 روز سال جلوی چشم مخاطبان خود نگه می‌دارد. در مورد اینکه هرکسی می‌تواند از تقویم‌های رومیزی در خانه یا محیط کار خود استفاده کند، فکر می‌کنید بهترین شیوه برای بکارگیری از چنین تقویم‌هایی برای ارتباط با مخاطب چیست؟ این امر به هدف‌تان بستگی دارد. تبلیغات، جلب سرمایه و هدایای سفارشی سه شیوه‌ی اصلی برای بکارگیری از تقویم‌های رومیزی برای ارتباط با مخاطب بشمار می‌روند. بهترست در این مورد کمی بیشتر صحبت کنیم.

جوهر سویا یا جوهر نفتی؟
8 آبان 1395

جوهر سویا یا جوهر نفتی؟

تحریریه همچاپ

شاید تاکنون متوجه این امر نشده‌اید که یادداشت‌هایی که می‌نویسید یا اسناد چاپی‌ که می‌خوانید از چه نوع جوهری هستند. جوهرهای سنتی مبتنی بر نفت خام می‌توانند روی محیط‌زیست اثرات منفی داشته باشند و به همین خاطر هم کمپانی‌های چاپی بسیاری برای استفاده از جوهر به سمت جوهرهای مبتنی بر سویا گرایش پیدا کرده‌اند. باید بدانید که نه تنها کیفیت چاپ در استفاده از جوهر سویا قربانی نمی‌شود، بلکه این جوهر می‌تواند رنگ‌های سرزنده و درخشان‌تری هم ایجاد کند. در واقع، جوهر می‌تواند کمپین‌های تبلیغاتی چاپی‌تان را گیرا و جالب‌توجه سازد. اما جوهرهای بر پایه‌ی نفت خام، جوهر سویا و دیگر جوهرها مانند جوهر سبزیجات چه فواید و معایبی دارند؟

راهبردهای تبلیغاتی کارت ویزیت مربعی
8 آبان 1395
8 آبان

راهبردهای تبلیغاتی کارت ویزیت مربعی

تحریریه همچاپ

راهبردهای بسیاری در طراحی کارت ویزیت برای تاثیرگذاری بهتر بر مخاطبان و برجسته‌سازی کمپانی‌تان در میان رقبا وجود دارد، ولی یکی از ساده‌ترین آنها چاپ کارت ویزیت مربعی‌شکل است که نه تنها بر ذهن مخاطب خود اثر بی‌نظیری دارد، بلکه باعث می‌شود کارت ویزیت‌تان به‌یادماندنی‌تر جلوه کند. کارت ویزیت‌های مربعی یک مزیت آنی دارند: کارت ویزیت‌ مربعی جذاب و گیرا به‌نظر می‌رسد و فورا اعتماد را در مخاطب بازنمایی می‌کنند. تنها شرکت‌ها و کمپانی‌هایی که جایگاه ویژه خود را حفظ می‌کنند که این جرات را دارند که قالب‌های سنتی را بشکنند و مشتریان را به شیوه‌های نوین جذب خود کنند. توجه مخاطبان خیلی زود جلب کارت ویزیت مربعی‌تان می‌شود و این حرکت جسورانه بازخوردهای خوبی برای‌تان می‌گیرد.

روکش UV چیست؟
4 آبان 1395
4 آبان

روکش UV چیست؟

تحریریه همچاپ

اگر شرکت تبلیغاتی، صاحب کسب‌و‌کار یا طراح گرافیگ هستید، احتمالا این گفته‌ی جالب را شنیده‌اید که بهترست متریال تبلیغاتی چاپی خود را با روکش UV تهیه کنید. همچنین احتمالا هم خودتان بهتر می‌دانید که این نوع روکش برق و درخشندگی زیبایی به کارت‌های ویزیت، کارت پستال‌ها، تراکت‌ها و دیگر متریال چاپی می‌بخشد. این روکش لایه‌ای ضخیم و بادوامی را روی متریال تبلیغاتی شما می‌کشد و به‌این ترتیب، ماندگاری و دوام آنها چنان افزایش می‌یابد تا این‌که سرازیر شدن پول و سود ناشی از پیشرفت خود را به چشم خود ببینید. اما روکش UV چیست؟ چه کاربردی دارد و اصلا چطور ساخته می‌شود؟ در ادامه تلاش خواهیم کرد تا پاسخ این سوالات را بیابیم.

پرداخت چاپ با روکش پراکنده
1 آبان 1395

پرداخت چاپ با روکش پراکنده

تحریریه همچاپ

کاغذ گلاسه، شناخته شده ترین و بیشترین استفاده کاغذ چاپ برای کار تبلیغاتی و لوازم التحریر اداری است. به صورت گلاسه یا مات ساخته شده است. از طریق آنچه که به عنوان روکش پراکنده شناخته شده کسب می شود نوعی روکش چاپی که در این مقاله آنرا بررسی خواهیم کرد. بعد از چاپ ، زمانی که چهار رنگ آبی فیروزه ای، قرمز، زرد و سیاه(CMYK) برروی کاغذ نسبت به ایجاد تصویری قرار گرفت، برگه چاپی اغلب اوقات با روکش چاپی، روکش می شود. بنابراین چاپ و روکش سازی اغلب اوقات در همان دستگاه انجام می شود. یکی از چهار رنگ فوق الذکر در هریک از چهار واحد چاپ وجود دارد، در واحد پنجم "واحد روکش سازی " روکش پراکنده به کارگرفته می شود. گاهی اوقات روکش سازی نیز از طریق واحد مرطوب سازی یا استفاده از جوهر در چاپ پرسی به کارگرفته می شود. در عکس زیر می توانید واحد روکش سازی را در پیش زمینه مشاهده کنید که نسبت به استفاده از جوهر اندکی کوچکتر است. در چاپ دو طرفه تک فرایندی از ماشین چاپ 8 رنگی استفاده می شود.

وبلاگ چاپی
24 مهر 1395

وبلاگ چاپی

تحریریه همچاپ

می خواهیم وبلاگی برای چاپ مطالب راه اندازی کنیم. تیمی متشکل از چند ویراستار و طراح خبره و متخصصین مجرب وبلاگ را در همین رابطه به کارگرفته ایم تا کار به نحو احسن انجام شود. از همین حالا، در رابطه با چاپ و طراحی و آموزش به شما آموزش هایی را ارائه می کنیم. امروز یکسری مقالاتی را در این رابطه تهیه کرده ایم.



به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
رزولوشن مناسب متن برای چاپ باکیفیت
19 آبان 1395

رزولوشن مناسب متن برای چاپ باکیفیت

تحریریه همچاپ
نکات مهم در انطباق طراحی با بهترین خروجی چاپ
11 آبان 1395

نکات مهم در انطباق طراحی با بهترین خروجی چاپ

تحریریه همچاپ
در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی
11 آبان 1395

در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی

تحریریه همچاپ
enamad
کانال تلگرام همچاپ
Hamchap.ir
Hamchap.ir