021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


بهینه‌سازی کیفیت چاپ جوهرافشان با Océ ProStream Canon
22 اسفند 1395

بهینه‌سازی کیفیت چاپ جوهرافشان با Océ ProStream Canon

تحریریه همچاپ

دستگاه چاپ Océ ProStream می‌تواند بیش از 35 میلیون صفحه A4 در ماه تولید کند. شرکت Canon توانسته با معرفی نسل آینده‌ی ماشین چاپ رنگی جوهرافشان نوار پیوسته‌ی Océ ProStream، فناوری و دانش راهکارهای چاپی خود را توسعه دهد. شرکت Canon با ترکیب برخی از بهترین امکانات تکنولوژی‌های موجود پرتوان جوهرافشان با ابتکارات جدید توانسته است که ماشین چاپ جوهرافشان سرعت بالایی را تولید کند که مرحلهی جدیدی از کیفیت خروجی و سازگاری با انواع رسانه‌ها را ارائه می‌دهد.‌

هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چگونه صرف می‌شود؟
22 اسفند 1395

هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چگونه صرف می‌شود؟

تحریریه همچاپ

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال 96، بازار حرف و حدیث‌های آن هم داغ می‌شود، اما آنچه که یکی از مهم‌ترین موضوعات برای مردم و رسانه‌ها تلقی می‌شود، امر تبلیغات، هزینه‌ها و منابع تامین آنهاست. مخصوصا اینکه در آغاز همین هفته، ستاد انتخابات زمان ثبت‌نام را برای انتخابات ریاست جمهوری از 22 تا 26 فروردین 96 و شورای شهر و روستا هم از 30 اسفند امسال تا 6 فروردین 96 اعلام کرد. این حرف یعنی اینکه نامزدها به زودی به تکاپوی تبلیغات خواهند افتاد، هرچند که به رغم ممنوعیت‌ها در همین روزهای اخیر، گزارشات مبنی بر شروع زودهنگام تبلیغات انتخاباتی نیز مطرح شده است.

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – چاپ سایز بزرگ، پنتون و RIP
21 اسفند 1395

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – چاپ سایز بزرگ، پنتون و RIP

تحریریه همچاپ

طراحان باید درباره نحوه‌ی کارکرد چاپ (و زبان و اصطلاحات تخصصی و حرفه‌ای چاپخانه) اطلاعاتی داشته باشند. حتی آنهایی که در کسب ‌و کارهای مبتنی بر وب فعالیت دارند، باز هم بی‌نیاز از این آگاهی چاپی نیستند. آگاهی نسبت به مبانی چاپ و واژگان آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید طراحی حرفه‌ای و موفقی از خود ارائه دهید. از همین رو، تعدادی از اصطلاحات مهم و پرکاربرد طراحی و چاپ را به صورت سریالی تهیه شده که هرچند وقت یکبار به معرفی آنها خواهیم پرداخت. در این سری از مجموعه مقالات به معرفی و توصیف چاپ سایز بزرگ، پنتون و RIP خواهیم کرد.

دلایل سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دایکات ـ بخش دوم
19 اسفند 1395

دلایل سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دایکات ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

دایکات‌های سفارشی، سرمایه‌گذاری ارزشمندی هستند، ولی اگر در بودجه خود به آنها توجهی نکرده باشید، می‌توانید برای کسب همان تأثیرات از دایکات پیش‌ساخته استفاده کنید. با این کار در هزینه‌های تولیدی خود صرفه‌جویی خواهید کرد، اما از آنجا که قدرت انتخاب محدودی برای گزینش دایکات‌های پیش‌ساخته‌ی در اختیار دارید،این کار همچنین شما را وادار می‌کند تا خلاقیت از خود نشان دهید. اولویت همه روش‌های موجود را تعیین کنید، پس اگر ایده‌ی طرح‌ فوق‌العاده‌ای دارید که با آن می‌توانید سودآوری جدیدی داشته باشید، نباید خلاقیت خودتان را به گزینه‌های استاندارد محدود کنید.

چک لیست طراحی بنرهای وینیل ـ بخش اول
18 اسفند 1395

چک لیست طراحی بنرهای وینیل ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

بنرهای وینیل و دیگر محصولات چاپی سایز بزرگ از جمله‌ی مهم‌ترین محصولات چاپی هستند. از آنها در موقعیت‌های گوناگون، از اعلام رویداد و آگهی‌های نمایشگاه‌های تجاری گرفته تا علائم محیطی موقتی فضاهای خارجی و پلاکاردهای تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها نمایشی استفاده می‌کنیم. بنرهای وینیل چنان بادوام است که با استفاده از مرکب مقاوم در برابر اشعه فرابنفش خورشید و وینیل 450 گرمی می‌تواند در شرایط نامساعد فضاهای خارجی و زیر نور آفتاب ماه‌ها بدون کوچک‌ترین محوشدگی طرح دوام بیاورد و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

دلایل سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دایکات – بخش اول
18 اسفند 1395

دلایل سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دایکات – بخش اول

تحریریه همچاپ

اغلب اوقات وقتی در مورد طراحی فکر می‌کنیم، در واقع رنگ و تصاویر روی صفحه‌ی نرم‌افزار گرافیکی و نه شکل‌ زمینه طرح را مد نظر قرار می‌دهیم. با طرح‌های منحصربه‌فرد دایکات می‌توانید شکل فیزیکی محصول تبلیغاتی چاپی خود را دست‌کاری کنید که فی‌النفسه به بخشی از طرح تبدیل می‌شود. ممکن است که شکل یکی از جنبه‌های بی‌اهمیت طرح نادیده انگاشته شوند، اما شکل‌های تک و خاص تبلیغات شما را متمایز و منحصربفرد می‌سازد و همیشه برای مخاطبان آشنا خواهد بود.

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – انواع کاغذ، تک‌رنگ و دورنگ
18 اسفند 1395

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – انواع کاغذ، تک‌رنگ و دورنگ

تحریریه همچاپ

الزامی وجود ندارد که طراحان متخصص چاپ باشند، ولی درک مبانی و آگاهی از زبان و اصطلاحات تخصصی چاپ می‌تواند در بلندمدت کمک بزرگی به آنها بدهد. مخصوصا اینکه آگاهی از دانش چاپی در طراحی و گرفتن خروجی هرچه بهتر محصولات اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. به علاوه که شما می‌توانید با دانش چاپی خود به مشتریان، همکاران یا مدیران ارشد خود در مورد محصولات چاپی راهنمایی و مشورت بدهید و پاسخ پرسش‌های آنها را نیز بدهید. لازم است که به‌عنوان طراح، مبانی هر رسانه‌ای که در آن زمینه کار می‌کنید و طرح‌تان عرضه می‌شود، به خوبی بدانید.

وظایف و قابلیت‌های شغلی طراح گرافیک تبلیغات چاپی
17 اسفند 1395

وظایف و قابلیت‌های شغلی طراح گرافیک تبلیغات چاپی

تحریریه همچاپ

فرصت‌های شغلی جدید ترسناک و دلهره‌آور هستند، مخصوصا اگر هیچ اطلاعی از فرصت‌های شغلی که شاید برایتان پیش بیاید، نداشته باشید. قطعا اولین و مهمترین عامل در پیدا کردن شغل مناسب و رشد شغلی، داشتن پشتکار و خلاقیت است و باقی موارد فرع این دو عامل اساسی ترقی در مشاغل طراحی گرافیکی به حساب می آیند. هرچند که دوستان و اطرافیان شما بهترین منبع برای یافتن فرصت‌های جدید شغلی هستند، اما این امر به معنی بی توجهی به افزایش دانش طراحی و کسب معلومات در زمینه محصولات چاپی، تبلیغات و طراحی وب نیست.

فونت‌های با مصرف مرکب پایین
17 اسفند 1395

فونت‌های با مصرف مرکب پایین

تحریریه همچاپ

به عنوان طراح چاپی همیشه نمی‌توانید سفارش‌ها مشتریان را سازگار با محیط زیست انجام دهید، گاهی اوقات مشتریان‌تان طرحی را از شمال می‌خواهند که منابع بسیاری را استفاده می‌کند. ولی اگر می‌خواهید که طرح ساده‌ای را طراحی کنید بهترست که از فونت‌هایی استفاده کنید که مرکب کمتری را استفاده می‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید حداقل تفاوت کوچکی را در مصرف مرکب و آلودگی کمتر محیط زیست ایجاد می‌کنند. کسانی که تفاوت‌های کوچکی را ایجاد می‌کنند، بیشتر به طرح‌های بزرگ‌تری کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید که کاری را شروع کنید، در اینجا برخی از فونت‌های صرفه‌جویی کننده مرکب را فهرست کرده‌ایم که قطعا می‌تواند کمک خوبی در کاهش هزینه‌ها و حفظ محیط زیست خواهد داشت.

انواع هدایای رایج درون بسته‌بندی‌ها
17 اسفند 1395

انواع هدایای رایج درون بسته‌بندی‌ها

تحریریه همچاپ

هدایای درون بسته‌بندی‌ها رسانه‌ای مقرون بصرفه و جامعی برای ایجاد رابطه محکم با مشتریان شماست. چنین روابطی می‌تواند به افزایش فروش، میانگین میزان سفارش و سود شما کمک شایانی کند. در صورتی که این امر را هنگام ارسال هر بسته مدنظر داشته باشید، تجربه مشتری با برند شما همیشه در ذهنش ماندگار خواهد شد. در روزهای پایانی سال و فزونی خریدهای عید کسب و کارهای مختلف می‌توانند با قرار دادن هدایایی درون بسته‌بندی‌ها مانند تخفیفها، اشانتیون‌ها و دیگر کادوهای خلاقانه به نوعی تجربه‌ی بیادماندنی برای مشتریان هنگام باز کردن پاکت یا جعبه‌ی خریدشان ایجاد کنند و به این ترتیب، خود را در دل مشتریان جا کنند و ارتباط عاطفی و وفادارانه با آنها برقرار کنند.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ