021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


نگاهی اجمالی بر فعالیت‌های انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
27 فروردین 1396

نگاهی اجمالی بر فعالیت‌های انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

تحریریه همچاپ

پیشینه‌ی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به سال 1355 برمی‌گردد که در آن سال با تلاش‌های جمعی از بزرگان هنر گرافیک، سندیکایی برای حمایت، نظارت و اعتلای هنر طراحی گرافیک و طراحان ایران شکل گرفت. این امر تا حدی به توانایی طراحان گرافیک شاخص آن زمان ایران برمی‌گردد که به‌تازگی برخی از آثار آنها در نشریات تخصصی غربی کار شده بود و هنر طراحی گرافیک ایران را به جهان شناسانده بود. اما هنوز انجمن به طور رسمی موجودیت پیدا نکرده بود و تنها با تلاش‌های ارزشمند مرتضی ممیز و دیگر فعالان این عرصه بود که فعالیت رسمی و قانونی انجمن در مهر 1376 عملی شد. همین تلاش‌های بی‌وقفه استاد ممیز در یافتن راهکارهای قانونی و مقابله با چالش‌های روبروی انجمن بود که وی را ملقب به پدر گرافیک ایران نمود.

فواید چاپ فاکتورهای خودکپی یا کاربن‌لس (NCR)
27 فروردین 1396

فواید چاپ فاکتورهای خودکپی یا کاربن‌لس (NCR)

تحریریه همچاپ

کسب و کارها و شرکت‌ها همیشه برای فعالیت‌های تجاری خود به فاکتورهای خودکپی (Carbonless Forms) وابسته بوده‌اند (گاهی نیز با عنوان فاکتور NCR شناخته می‎شوند) و امروزه نیز هیچ از رواج آنها کاسته نشده است. در حالیکه اکثر شرکت‌ها در حال حاضر ترجیح می‌دهند که اطلاعات خود را به صورت دیجیتالی ذخیره کنند، کسب و کارهایی که فعالیت‌های اقتصادی در مقیاس کوچک دارند، بخاطر امکان تکثیر بی‌زحمت اسناد فاکتور همچنان به استفاده از آنها گرایش نشان می‌دهند. قبلاً فقط چیزهایی در مورد فاکتورهای خودکپی شنیده‌اید، ولی چندان شناختی نسبت به آن ندارید؟ خوب، در این مقاله یک سری از واقعیات در مورد فاکتورهای خودکپی ارائه شده است که می‌تواند به بهبود و توسعه وضعیت کسب و کار شما کمک می‌کند.

نکات و مثال‌های تبلیغات با تراکت
26 فروردین 1396

نکات و مثال‌های تبلیغات با تراکت

تحریریه همچاپ

آیا می‌خواهید با مخاطب خود به صورت مقرون بصرفه ارتباط برقرار کنید؟ اگر چنین است، تبلیغات با تراکت شاید جوابی به این منظور باشد. هیچ کسب و کاری در بکارگیری از تراکت‌ها نه خیلی کوچک یا بزرگ است. تراکت‌ها در آزمون زمان سربلند بیرون آمده‌اند و خودشان را به عنوان ابزار موثر و مقرون بصرفه اثبات کرده‌اند. هر شرکت تبلیغاتی یا کسب و کار باسابقه‌ای قدر و جایگاه تراکت را به عنوان ابزار موثر بازاریابی و تبلیغات می‌دانند. فعالان حوزه تبلیغ و ترویج باشگاه‌ها و انجمن‌ها علاقه‌مندی بسیاری به آنها دارند و معمولا از تراکت برای اعلان حضور اشخاص معروف یا نمایش‌های آتی خود استفاده‌ی می‌کنند.

آموزش تصویری ایجاد رنگ‌های نقطه‌ای با استفاده از Scribus 1.4.5
26 فروردین 1396

آموزش تصویری ایجاد رنگ‌های نقطه‌ای با استفاده از Scribus 1.4.5

تحریریه همچاپ

نرم‌افزار رایگان و پرامکانات Scribus جایگزین مناسبی برای InDesign و Corel است. این نرم‌افزار خدمات طراحی خوبی، مخصوصا پروژه‌های کوچک‌تر ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین در ایجاد رنگ‌های خاص با پرداخت‌های بیشتر گزینه‌ی خوبی است. آیا می‌خواهید تراکت‌ها را با ورنی برجسته موکد کنید، کارت ویزیت‌های خود را طلاکوب کرده یا کارت تبریک‌های خود را با رنگ‌های نقطه‌ای تزئین کنید؟ مرحله ‌به‌ مرحله از راهنمای ما پیروی کنید تا به شما نحوه‌ی ایجاد رنگ‌های نقطه‌ای را با استفاده از نرم‌افزار Scribus version 1.4.5 مخصوص ویندوز را نشان می‌دهیم، هرچند که این مراحل در نسخه‌های قدیمی این برنامه مشابه است.

برنامه‌ریزی چهار هفته‌ای برای ایجاد غرفه نمایشگاه تجاری – بخش دوم
24 فروردین 1396

برنامه‌ریزی چهار هفته‌ای برای ایجاد غرفه نمایشگاه تجاری – بخش دوم

تحریریه همچاپ

اگر تصمیم به حضور در نمایشگاه تجاری به صورت ناگهانی و بدون تصمیم قبلی گرفته شود و فقط چهار هفته تا برگزاری آن باقی مانده باشد، آیا اصولا باید آن را جدی گرفت؟ آیا امکان آمادگی برای حضور موفق در چنین مدت زمان کمی وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. البته اگر تمایل دارید که در مدت 30 روز معرفی و نمایش حرفه‌ای کاملا موفقی از خود را برنامه‌ریزی کنید، نکته کلیدی در اینجا «تجدیدنظر» است. فرض کنید که شانس بسیاری داشته باشید تا بتوانید سازنده‌ی غرفه نمایشگاهی بیابید که بتواند در مدت ‌زمان کوتاهی غرفه‌تان را طراحی کرده و راه‌اندازی کند. البته هر از گاهی هم اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای روی می‌دهد و شما قطعا و مطمئناً نمی‌توانید کاملا روی آن حساب باز کنید.

برنامه‌ریزی چهار هفته‌ای برای ایجاد غرفه نمایشگاه تجاری – بخش اول
24 فروردین 1396

برنامه‌ریزی چهار هفته‌ای برای ایجاد غرفه نمایشگاه تجاری – بخش اول

تحریریه همچاپ

نمایشگاه‌های تجاری برای شرکت‌های بزرگ و کوچک به عنوان یکی از بخش‌های جدائی‌ناپذیر راهبرد بازاریابی و فروش مطرح است. معمولا ماه‌ها قبل از برگزاری نمایشگاه باید برنامه‌ریزی کنید. ولی اگر تصمیم به حضور در نمایشگاه تجاری به صورت ناگهانی و بدون تصمیم قبلی گرفته شود و فقط چهار هفته تا برگزاری آن باقی مانده باشد؟ آیا امکان آمادگی برای حضور موفق در چنین مدت زمان کمی وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. با کمی مهارت سازماندهی و نظم، جدول زمانی باجزئیات و داشتن شرکای مناسب در کنار خود می‌توانید حالا این کار را انجام دهید.

انواع کاربرد و روش توزیع بروشورها
23 فروردین 1396

انواع کاربرد و روش توزیع بروشورها

تحریریه همچاپ

بروشور‌ها ابزار تبلیغاتی کاربردی هستند که هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند از آن صرف‌نظر کند. بروشور‌ها با انعطاف‌پذیری بالای‌شان می‌توانند بدون کاهش در حضور تبلیغاتی، شما را در صرفه‌جویی هزینه‌های کمک کنند. بروشور مکملی برای دیگر روش‌های تبلیغاتی است. طراحی محصول چاپی که هم آگاه‌ساز و هم جذاب و گیرا باشد، اصلا کار آسانی نیست. ولی یک بروشور خوب چطور طراحی می‌شود؟ قبل از اینکه بتوانیم به فکر چگونگی طراحی بروشور خوب باشیم، اول باید انواع بروشور را بر اساس کاربردشان از هم تشخیص دهیم تا طراحی هدفمندتر و استفاده‌ی بهتری از آنها داشته باشیم.

نگاهی به بروشورها و اجزاء سازنده‎‌ی آنها
23 فروردین 1396

نگاهی به بروشورها و اجزاء سازنده‎‌ی آنها

تحریریه همچاپ

تبلیغات یکی از ابزارهای بازاریابی است که شما می‌توانید به کمک آن به محصولات و خدمات‌تان شهرت و آوازه ببخشید. تبلیغات فرصت‌های بیشتری را برای دسترسی به مشتریان بالقوه ایجاد می‌کند. یک مثال خوب، تبلیغات با توزیع دستی بروشور است که همچنین با افزایش درآمدهای فروش می‌تواند به عنوان کمکی به تیم فروش‌تان هم عمل کند. طراحی بروشور با محتوای بروشور ارتباط مستقیم دارد. طراحی برای جلب‌توجه مشتریان ضروری است، در حالی که محتوا آنها را ترغیب می‌نماید که دست به خرید بزنند. طراحی بروشور باید تاثیر اولیه‌ی ماندگاری را بر مخاطب هدف بگذارد.

عیب‌یابی و رفع ایرادات در InDesign
21 فروردین 1396

عیب‌یابی و رفع ایرادات در InDesign

تحریریه همچاپ

برنامه‌ی Adobe InDesign نرم‌افزار نشر رومیزی است که توسط کمپانی Adobe System تولید شده است و می‌توان از ان برای طراحی پوستر، تراکت، بروشور، مجله، روزنامه و کتاب استفاده نمود. این‌دیزاین همچنین در مجموعه‌ی برنامه‌های Adobe Digital Publishing Suite امکان طراحی در تبلت‌ها و دیگر گجت‌ها را هم فراهم کرده است. این مقاله به عیب‌یابی و رفع ایرادات رایجی می‌‎پردازد که کاربران عمدتا تازه‌کار هنگام صفحه‌بندی در این برنامه‌ی فوق‌العاده محبوب با آنها مواجه می‌شوند.

استفاده‌ی بهینه‌ از فضای منفی در طراحی چاپی
21 فروردین 1396

استفاده‌ی بهینه‌ از فضای منفی در طراحی چاپی

تحریریه همچاپ

ایده‌ی نحوه‌ی عملکرد فضای منفی طراحی نسبتا ساده است، اما حتی هنرمندان و طراحان حرفه‌ای هم مفهوم دقیق این تکنیک را فراموش می‌کنند. فضای منفی (که گاهی هم با اصطلاح سفیدخوانی شناخته می‌شود) فقط یک فضای خالی نیست که باید آن را به نحوی پر کرد، بلکه این تکنیک یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی است که به عناصر اجازه می‌دهد تا در طرح حضور هدفمند و قابل‌توجیح داشته باشند.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ
1 آذر 1395

نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ