021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


دلایل سرمایه‌گذاری روی تبلیغات کاتالوگی
17 اسفند 1395

دلایل سرمایه‌گذاری روی تبلیغات کاتالوگی

تحریریه همچاپ

محصولات تبلیغاتی چاپی اندکی می‌توانند جامعیت و کارامدی کاتالوگ‌های تبلیغاتی را ارائه دهند. در حالیکه کاتالوگ‌های برای نمایش هزینه‌های محصولات و خدمات فوق‌العاده کارامد به شمار می‌روند ولی کارایی آنها خیلی فراتر از این کارکردهای اولیه‌ است. کمپین‌های تبلیغاتی کاتالوگی برای ارائه اطلاعات و همچنین برای ایجاد روابط قوی با مشتریان در زمینه‌های بسیار متنوعی ایده‌آل هستند. در ادامه چند نکته‌ی مهم در رابطه با کارکردها و توانایی‌ کاتالوگ‌ها ارائه شده است که به فهم عمیق‌تر پتانسیل بالای این محصولات تبلیغاتی کارامد کمک شایانی می‌کنند.

آخرین مهلت ارسال سفارشات سال 95 تا 20 اسفند
16 اسفند 1395

آخرین مهلت ارسال سفارشات سال 95 تا 20 اسفند

تحریریه همچاپ

دیگر چیزی به پایان سال 95 نمانده است و به همین خاطر، همچاپ به منظور نهایی کردن سفارشات مشتریان، کنترل نهایی فایل چاپی، تولید چاپی سفارشات و ارسال آنها به مشتریان قبل از پایان سال، تصمیم گرفته است که مهلت زمانی مشخصی برای ارسال سفارشات و جشنواره هفته‌ی نارنجی خود تعیین کند که نتیجتا، روز جمعه 20 اسفند به عنوان مهلت نهایی کاربران و مشتریان عزیز مشخص شده است. در صورتی که کاربران گرامی فایل چاپی خود را به وبسایت ارسال نمایند، فرایند بررسی و نهایی شدن سفارش آنها به 5 فروردین موکول خواهد شد.

هشتمین هفته‌ی نارنجی همچاپ: فاکتور اَلوان 70 گرمی A4
16 اسفند 1395

هشتمین هفته‌ی نارنجی همچاپ: فاکتور اَلوان 70 گرمی A4

تحریریه همچاپ

با آغاز نیمه‌ی دوم اسفند همچاپ نیز وارد هشتمین هفته‌ی نارنجی و آخرین هفته‌ی نارنجی سال 95 خود شد. اما هشتمین هفته‌ی نارنجی همچنین آخرین هفته‌ی نارنجی سال 95 نیز محسوب میشود و همچاپ نیز همزمان با پایان این هفته نارنجی در 20 اسفند، فرایند سفارش‌گیری آنلاین خود را از طریق وبسایتش تا پنجم فروردین متوقف خواهد کرد تا در فاصله 10 روزه تا پایان سال فعالیتهای خود را به تولید سفارشات دریافتی و ارسال آنها به مشتریان متمرکز کند. از همین رو، اگر برای سال آتی کسب و کار خود به فاکتور نیاز دارید بهترست حداکثر در پنج روز باقیمانده در قرعه‌کشی دریافت تخفیف 15 تا 99 درصدی هفته‌ی نارنجی شرکت کنید و فاکتور خود را بعد از دریافت تخفیف سفارش دهید تا نهایتا سفارش خود را قبل از شروع سال 96 با کیفیت چاپ ممتاز و قیمت بسیار مقرون در آدرس موردنظر خود دریافت نمایید.

تأثیر گزینش فونت در صرفه‌جویی در مصرف مرکب
15 اسفند 1395

تأثیر گزینش فونت در صرفه‌جویی در مصرف مرکب

تحریریه همچاپ

ایده یک پسربچه 14 ساله‌ در صفحه اول اکثر نشریات سر و صدای بسیاری به پا کرد چراکه اظهار کرده بود اگر دولت برای تولید محصولات چاپی خود از فونت Garamond استفاده کند می‌تواند هرساله چندین میلیون دلار صرفه‌جویی کند. با اینکه این ادعا کاملا دقیق هم نبود ولی باعث شد که به موضوعی بیشتر توجه کنیم. موضوعی که اغلب نادیده انگاشته شده است، این واقعیت است که برخی فونت‌های نسبت به برخی دیگر مرکب بیشتری مصرف می‌کنند که البته این یعنی آسیب بیشتر به محیط زیست محسوب می‌شود. اگر نسبت به ایجاد ضایعات غیرضروری نگرانید، باید از رویه‌های کاری سازگار با محیط‌زیست استفاده می‌کنید، باید از فونت‌هایی در ابتدای پروژه خود استفاده کنید که باعث می‌شود تا محصول نهایی شما کمتر برای محیط‌ زیست آسیب‌آفرین باشد و در نهایت از مرکب کمتری هم استفاده کنید.

کاهش هزینه‌های چاپ کتاب با چاپگرهای جوهرافشان و دستگاه‌های چاپ خطی
15 اسفند 1395

کاهش هزینه‌های چاپ کتاب با چاپگرهای جوهرافشان و دستگاه‌های چاپ خطی

تحریریه همچاپ

تا همین سی سال قبل چاپخانه‌ها فقط با روش و تکنولوژی چاپ افست کتاب‌ها را چاپ می‌کردند. مخصوصا اینکه ماشین چاپ رول عمدتا برای چاپ بلوک‌های کتاب (همان صفحات داخلی) بکار گرفته می‌شد و جلد کتاب هم به کمک ماشین چاپ ورقی چاپ می‌شد. اما اگر به زمان خودمان برگردیم، می‌بینیم که چاپ جوهرافشان از چند سال پیش چاپ کتاب متحول شده است. طبق گزارش شرکت تحقیقات بازار InfoTrends، چاپ دیجیتال رنگی کتاب حدود 16،7 میلیارد چاپ در 2013 تولید کرده است و انتظار می‌رود که این رقم در 2018 به 52.3 میلیارد چاپ برسد. جالب است بدانید که حدود 87% از این 52.3 میلیارد چاپ با دستگاه‌های جوهرافشان چاپ خواهد شد.

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – CMYK و DPI
15 اسفند 1395

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – CMYK و DPI

تحریریه همچاپ

امروزه طراحان چاپی و چاپخانه‌ها بیشتر و بیشتر با انواع و اقسام رسانه‌های دیجیتال و چاپی کار می‌کنند. پس وقتی به آنها نگاه می‌کنیم می‌توانید، دنیایی از اصطلاحات تخصصی را با خود به همراه می‌آورند که هرساله نیز تعداد جدیدی به آنها اضافه می‌شوند. آگاهی از این اصطلاحات برای فعالان و مشتریان صنعت چاپ اهمیت بسیاری دارد. از همین رو، مجموعه‌ای از اصطلاحات مهم و پرکاربرد طراحی و چاپ را در مقالات سریالی معرفی و توصیف خواهیم کرد که البته در این قسمت دو موضوع CMYK و DPI را مطرح می‌کنیم.

چرا باید پوشه‌ها را تمام رنگی چاپ کنید؟
14 اسفند 1395

چرا باید پوشه‌ها را تمام رنگی چاپ کنید؟

تحریریه همچاپ

وقتی ‌که برای اولین بار چیزی را مشاهده می‌کنیم اغلب اوقات بجای اینکه جزئیات آن را بررسی کنیم به‌ کل تصویر توجه می‌کنیم. پوشه‌های تبلیغاتی جیب‌دار تمام رنگی امکان ایجاد تصویری با رنگ‌های زنده و پویا را می‌دهد، به همین دلیل می‌تواند برای مخاطب گیرا و مهیج باشد و کنجکاوی افراد را برای تماشای داخل پوشه را نیز برمی‌انگیزانند. چاپ تمام رنگی مزیت‌هایی دارد که باعث می‌شود که پوشه‌ی تبلیغاتی به بهترین ابزار برای نیازها شما تبدیل شود.

فرایند کاری صحافی ته‌چسب سرد و گرم
14 اسفند 1395

فرایند کاری صحافی ته‌چسب سرد و گرم

تحریریه همچاپ

اینکه صحافی ته‌چسب چگونه عمل می‌کند به این بستگی دارد که مراد ما از صحافی ته‌چسب کدام یک از انواع چسب گرم یا چسب سرد باشد. هرچند که اصول اولیه‌ی یکسانی در صحافی با چسب گرم و صحافی با چسب PUR وجود دارد، اما هر کدام از دو روش صحافی سرد و گرم از فرایند کاری متفاوتی بهره می‌برند که این امر موضوع مقاله‌ی ما شده است.

تاریخ پوستر و پوسترهای تاریخی
14 اسفند 1395

تاریخ پوستر و پوسترهای تاریخی

تحریریه همچاپ

به قول معروف هیچ اثر هنری از جمله پوسترها در خلاء خلق نمی‌شوند. در واقع، پوستر در شرایط و زمینه‌ی خاص زمانه‌ی خود پا به عرصه‌ی وجود گذاشت و با آمدن آن عرصه‌ی هنرهای دیداری عمیقا تحت تاثیر آن قرار گرفت. اگر به هر کدام از رسانه‌های دیداری 100 سال اخیر بنگرید، خواهید دید که بدون شک طراحی پوستر روی هر کدام از آنها به نحوی تاثیر گذاشته و آنها را متحول ساخته است. هر نوع رسانه‌ی دیداری که -از سینما گرفته تا وبسایت‌ها و طراحی جلد آلبوم‌های موسیقی- که از آن لذت می‌بریم، با تلاش افرادی شکل گرفته است که می‌خواستند روش‌های جالب و گیرای چینش متن و تصاویر در محدوده‌ی شکل مستطیلی پوسترها کشف کنند.

انواع صحافی ته‌چسب و خصوصیات آنها
13 اسفند 1395

انواع صحافی ته‌چسب و خصوصیات آنها

تحریریه همچاپ

صحافی ته‌چسب چیست؟ صحافی ته‌چسب (Perfect Binding) به معنی استفاده از چسب برای جلد کردن صفحات است. این روش برای صحافی کتاب‌های جلد شومیزی یا جلدکاغذی بکار برده می‌شود، هرچند که اغلب اوقات بروشورها، مجلات، کتاب‌های راهنما، دفترچه‌های تلفن هم به صورت ته‌چسب صحافی می‌شوند. صحافی ته‌چسب به تجهیزات خاصی نیازی دارد، به طوری که حتی به لحاظ فنی می‌توانید خودتان شخصا با چسب معمولی صفحات و جلد را به هم بچسبانید و به نوعی صحافی ته‌چسب انجام دهید، ولی از آنجایی‌ که اغلب این‌ روش چندان مطمئن نتیجه نمی‌دهد بنابراین توصیه می‌کنیم که صحافی را به متخصصان این فن بسپارید مخصوصاً زمانی که صفحات چاپی‌تان را به صورت دیجیتال تولید نموده‌اید.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ