021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


ماهیت کاغذ و انواع آن
27 آبان 1395
27 آبان

ماهیت کاغذ و انواع آن

تحریریه همچاپ

در طول تاریخ و از زمان کشف خواص مغز نوعی نی به نام پاپیروس توسط مصریان، همواره کاغذ در کنار فرهنگ شفاهی به‌عنوان یگانه ابزار انتقال اندیشه و دانش بشری بوده است. البته در طی دو دهه‌ی اخیر با ورود رایانه‌ها و اینترنت دیگر کاغذ افتخار انتقال اندیشه و دانش را تا حدودی با رقیب خود قسمت کرده است، ولی خوشبختانه همچنان کاغذ اصلی‌ترین روش بیان مکتوب بشمار می‌رود. اما اگر به صنعت چاپ نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که کاغذ شناخته‌ شده‌ترین متریال چاپی است و همچنین پرمصرف‌ترین ماده‌ی اولیه چاپ محسوب می‌شود، به همین دلیل، تقریبا نیمی از کل هزینه‌های تولید محصولات چاپی به هزینه کاغذهای مصرفی آن برمی‌گردد. تقریبا اغلب سفارشات چاپی با کاغذهای مخصوص چاپ آماده می‌شوند.

طراحی قاب های کششی پارچه ای چاپی
26 آبان 1395
26 آبان

طراحی قاب های کششی پارچه ای چاپی

تحریریه همچاپ

بازاریابان و برگزارکنندگان نمایشگاهی از قاب های پارچه ای کششی عکس مانند محصول تبلیغاتی استفاده می کنند. با این محصول می توانید کالاها و خدمات خود را با روش های متفاوتی نسبت به دیگران تبلیغ کنید. با چنین محصولی می توانید موفقیت های شرکت خود را برای مشتریان بازگو نموده و از نزدیک با برند شما آشنا می شوند. پارچه این قاب ها برخلاف قاب های سنتی پارچه ای، محکم بوده طوری که خراب نمی شوند و می توانید در صورت خرابی، آنها را تعویض کنید. برای اینکه وزن کششی پارچه را تا حد ممکن پایین نگه دارید تا بتوانید روی آن عکسی را بچسبانید، خدمت شما عرض می کنیم که این نوع قاب ها از آلومینیوم ساخته شده اند. می توانید قاب های مختلف این نوع محصول را در وب سایت همچاپ مشاهده کنید که نمای کلی آنها نیز عرضه شده است.

سه عامل تاثیرگذار در جذابیت طراحی بسته‌بندی‌‌ها
26 آبان 1395
26 آبان

سه عامل تاثیرگذار در جذابیت طراحی بسته‌بندی‌‌ها

تحریریه همچاپ

همان‌طور که عمدتا کتاب‌ها را بر اساس جلدشان قضاوت می‌کنند، کالاها هم قبل از خرید یا تجربه‌ی آنها، عموما بر اساس بسته‌بندی سنجش می‌شوند. وقتی که بسته به قدرت تاثیر بسته‌بندی، انتخاب‌های خرید شدیدا روی رفتار خرید تاثیرگذار هستند، باید از حداکثر پتانسیل طراحی بسته‌ی‌بندی بهره‌برداری کرد و تمام جنبه‌های آن را بهینه‌سازی نمود. در واقع، تاثیرات سودمند بسته‌بندی از جنبه‌های اساسی افزایش فروش‌ محسوب می‌شود. سه عامل طراحی جذابیت بصری، تکینگی و سودمندی در بسته‌بندی محصولات نسبت به باقی موارد از چنان اهمیت بالایی برخوردارند که با رعایت و بکارگیری آنها در طراحی بسته‌بندی می‌توانید افزایش فروش‌ محصولات‌تان را ضمانت کنید. اما چرا این عوامل مهم‌تر هستند و چه کارکردی دارند که می‌توانند مشتریان را مسحور و فریفته‌ی خود کنند؟

هفت دلیل برای ارجحیت چاپ با کاغذ مصنوعی
26 آبان 1395
26 آبان

هفت دلیل برای ارجحیت چاپ با کاغذ مصنوعی

تحریریه همچاپ

وقتی کلمه‌ی «کاغذ» را می‌شنوید، احتمالا فکرتان شما را به متریالی از چوب درخت سوق پیدا می‌کند، اما انواع کاغذهای مصنوعی هم وجود دارد که می‌توانند فرصت‌ها و امکان‌های بسیاری را برای طراحی، چاپ و محصولات تبلیغاتی عرضه کنند. کاغذ مصنوعی متریالی است که معمولا از رزین تولید می‌شود، اما فرآیند تولید کاغذ مصنوعی به‌سرعت تحول پیدا کرده و کاغذهای مختلف پلاستیکی و دیگر متریال‌ها را نیز شامل شده است. اساسا کاغذهای مصنوعی شبیه کیسه‌های پلاستیکی هستند، اما ظاهر و شمایل کاغذهای معمولی را دارند. اما چرا باید استفاده از کاغذ مصنوعی را به کاغذ طبیعی ترجیح دهیم؟ هفت دلیل برای بکارگیری کاغذهای مصنوعی در پروژه‌های چاپی آتی‌تان می‌توان ذکر کرد که با آنها آشنا خواهیم شد.

تاثیرات بسته‌بندی محصولات بر رفتار مصرف‌کنندگان
26 آبان 1395
26 آبان

تاثیرات بسته‌بندی محصولات بر رفتار مصرف‌کنندگان

تحریریه همچاپ

در دنیای مدرن، مصرف‌کنندگان با شمار فزاینده‌ای از گزینه‌های خرید محصولات و قدرت انتخاب فوق‌العاده‌ بالایی روبرو هستند. یک فروشگاه زنجیره‌ای معمولی مانند شهروند یا هایپرمارکت بیش از 30،000 کالای مختلف را عرضه می‌کند که همه‌ی آنها برای جلب توجه مصرف‌کنندگان با هم رقابت دارند. در اغلب موارد، یک جلسه خرید 30 دقیقه‌ای، همه‌ی زمانی است که شرکت‌ها باید در طی آن ایجاد جذابیت و انگیزش کنند، ارزش‌های خود را بنا نهند و محصول یا خدمت‌شان را بفروشند. با چنین سطح بالایی از رقابت در میان محصولات و خدمات، راهکارهای بسته‌بندی سفارشی یکی از بهترین فرصت‌ها برای تولیدکنندگان و فعالان حوزه‌ی فروش، بازاریابی و تبلیغات است که پیام برند خود را به صورت دیداری به مصرف‌کنندگان انتقال دهند و محصول‌شان را به‌عنوان بهترین انتخاب نسبت به رقبای خود معرفی کنند.

انواع سطوح چاپی غیرکاغذی – بخش دوم
26 آبان 1395
26 آبان

انواع سطوح چاپی غیرکاغذی – بخش دوم

تحریریه همچاپ

سطوح چاپی غیر کاغذی و نامتعارف فورا بسته‌بندی و محصولات چاپی را از وضعیت معمولی به مرحله‌ی بالاتری هدایت می‌کند. متریال‌های چاپی غیرکاغذی نه تنها ویژگی منحصربفردی به بسته‌بندی و محصول چاپی‌تان هدیه می‌کند، بلکه در نگاه مخاطبان در یک چشم به‌هم زدن جذابیت و گیرایی ایجاد می‌کند و پیامی از خصیصه لوکس خود به دیگران منتقل می‌کند، در حالی که سطوح چاپی معمول و رایج کاغذ و مقوا به‌سختی می‌توانند کارکردهای اثرگذار سطوح چاپی نامتعارف را ایجاد کنند. ماهیت خاص و کم‌نظیر سطح چاپی نامتعارف موجب می‌شود که محصولات تبلیغاتی یا بسته‌بندی کالاها در میان نمونه‌های مشابه خود برجسته و اصیل جلوه نمایند. البته کار با سطوح چاپی خاص به دانش و تجربه‌ی کاری گسترده‌ای در مورد واکنش انواع سطوح چاپی نامتعارف نسبت به جوهر چاپ، فرایند تولید آنها با استفاده از ماشین‌آلات چاپی و بکارگیری خدمات تکمیلی روکش و پرداخت نیاز دارد. بیایید در مورد چالش‌های کار با محبوب‌ترین سطوح چاپی نامتعارف در تولید بسته‌بندی‌ها بیشتر صحبت کنیم.

انواع سطوح چاپی غیرکاغذی – بخش اول
26 آبان 1395
26 آبان

انواع سطوح چاپی غیرکاغذی – بخش اول

تحریریه همچاپ

سطوح چاپی غیر کاغذی و نامتعارف فورا بسته‌بندی و محصولات چاپی را از وضعیت معمولی به مرحله‌ی بالاتری هدایت می‌کند. متریال‌های چاپی غیرکاغذی نه تنها ویژگی منحصربفردی به بسته‌بندی و محصول چاپی‌تان هدیه می‌کند، بلکه در نگاه مخاطبان در یک چشم به‌هم زدن جذابیت و گیرایی ایجاد می‌کند و پیامی از خصیصه لوکس خود به دیگران منتقل می‌کند، در حالی که سطوح چاپی معمول و رایج کاغذ و مقوا به‌سختی می‌توانند کارکردهای اثرگذار سطوح چاپی نامتعارف را ایجاد کنند. ماهیت خاص و کم‌نظیر سطح چاپی نامتعارف موجب می‌شود که محصولات تبلیغاتی یا بسته‌بندی کالاها در میان نمونه‌های مشابه خود برجسته و اصیل جلوه نمایند. البته کار با سطوح چاپی خاص به دانش و تجربه‌ی کاری گسترده‌ای در مورد واکنش انواع سطوح چاپی نامتعارف نسبت به جوهر چاپ، فرایند تولید آنها با استفاده از ماشین‌آلات چاپی و بکارگیری خدمات تکمیلی روکش و پرداخت نیاز دارد. بیایید در مورد چالش‌های کار با محبوب‌ترین سطوح چاپی نامتعارف در تولید بسته‌بندی‌ها بیشتر صحبت کنیم.

هشت نکته‌ی آموزشی حروف‌نگاری
26 آبان 1395
26 آبان

هشت نکته‌ی آموزشی حروف‌نگاری

تحریریه همچاپ

دانش طراحی فونت و حروف‌چینی (Typography) به مطالعه‌ی فونت‌ها و پیامی که انتقال می‌دهند، می‌پردازد. طراحان گرافیک با کسب دانش حروف‌نگاری و حروف‌چینی می‌توانند پیشرفت فوق‌العاده‌ای در کار خود ایجاد کنند چون حتی شناخت اولیه و پایه‌ای از حروف‌نگاری نیز قدرت تاثیرگذاری همه نوع طراحی از اسناد روزمره گرفته تا پروژه‌های خلاقانه بزرگ را افزایش خواهد داد. به‌منظور بهبود مهارت‌های حروف‌نگاری در طراحی یا حتی کمک به انتقال ایده‌های خود به یک طراح گرافیک، هشت نکته‌ی راهنمای مهم در مورد حروف‌نگاری را با شما در میان خواهیم گذاشت.

شمارش صحیح صفحات پروژه‌های چاپی – بخش دوم
25 آبان 1395
25 آبان

شمارش صحیح صفحات پروژه‌های چاپی – بخش دوم

تحریریه همچاپ

منظور از سفارش کاتالوگ 9 صفحه‌ای چیست؟ مشکل اینجاست که واژه‌ی «صفحه» مفهومی ذهنی دارد و مردم از آن در معناهای مختلفی استفاده می‌کنند. وقتی مردم واژه‌ی «صفحه» را بیان می‌کنند، از آن می‌توان سه تعریف رایج مختلف مستفاد کرد: 1) یک ورق کامل که شامل پشت و روی آن هم می‌شود. 2) صفحه همچنین به معنای یک روی یک ورق هم کاربرد دارد. در واقع، معنای صحیح «صفحه» همین است. 3) واژه‌ی «صفحه» همچنین در معنای دو صفحه‌ی مقابل هم بکار می‌رود، مانند عکس بازیگر معروفی که در دو صفحه‌ی روبروی هم یک مجله چاپ می‌شود. به‌منظور پرهیز از مشکلات ناشی از ابهام ذاتی واژه‌ی «صفحه» در سفارشات چاپی، بهترست پاسخ درست رایج‌ترین سوالات در مورد نحوه‌ی صحیح شمارش صفحات پروژه‌های چاپی را بدانیم.

شمارش صحیح صفحات پروژه‌های چاپی – بخش اول
25 آبان 1395
24 آبان

شمارش صحیح صفحات پروژه‌های چاپی – بخش اول

تحریریه همچاپ

منظور از سفارش کاتالوگ 9 صفحه‌ای چیست؟ مشکل اینجاست که واژه‌ی «صفحه» مفهومی ذهنی دارد و مردم از آن در معناهای مختلفی استفاده می‌کنند. وقتی مردم واژه‌ی «صفحه» را بیان می‌کنند، از آن می‌توان سه تعریف رایج مختلف مستفاد کرد: 1) یک ورق کامل که شامل پشت و روی آن هم می‌شود. 2) صفحه همچنین به معنای یک روی یک ورق هم کاربرد دارد. در واقع، معنای صحیح «صفحه» همین است. 3) واژه‌ی «صفحه» همچنین در معنای دو صفحه‌ی مقابل هم بکار می‌رود، مانند عکس بازیگر معروفی که در دو صفحه‌ی روبروی هم یک مجله چاپ می‌شود. به‌منظور پرهیز از مشکلات ناشی از ابهام ذاتی واژه‌ی «صفحه» در سفارشات چاپی، بهترست پاسخ درست رایج‌ترین سوالات در مورد نحوه‌ی صحیح شمارش صفحات پروژه‌های چاپی را بدانیم.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ