021-88323299021-88323299
service@hamchap.irservice@hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


هفته دوم: تراکت های 135 گرمی A5
4 بهمن 1395
هفته های نارنجی همچاپ

هفته دوم: تراکت های 135 گرمی A5

تحریریه همچاپ

با اتمام هفته‌ی نارنجی نخست، تصمیم گرفتیم تا این جشنواره را ادامه دهیم. پس از بررسی‌های انجام شده، محصول هفته دوم نارنجی را «تراکت A5 ، 135 گرم گلاسه» انتخاب کردیم که این جشنواره تا 8 بهمن 1395 ادامه خواهد داشت. با ورود به بخش هفته نارنجی همچاپ، در صورتی که پیش‌تر کوپن تخفیف آن هفته را دریافت نکرده‌اید، شانس خود را در هفته نارنجی امتحان کنید.

لیست درخواست های استعلام قیمت در محیط کاربری
4 بهمن 1395
افزونه جدید همچاپ

لیست درخواست های استعلام قیمت در محیط کاربری

تحریریه همچاپ

با توجه به درخواست‌های متنوع کاربران برای دریافت استعلام قیمت سفارش‌های اختصاصی، در بخش لیست سفارش‌های کاربر، فهرستی از درخواست‌های استعلام قیمت آماده کرده‌ایم تا کاربران پس از ثبت درخواست استعلام قیمت، از شرایط و محتوای درخواست ثبت شده خود مطلع شوند. لیست ایجاد شده، شامل درخواست‌های پیشین کاربر به اضافه درخواست‌های جدید کاربران است.

زیرمجموعه‌های صنعت چاپ
3 بهمن 1395

زیرمجموعه‌های صنعت چاپ

تحریریه همچاپ

شرکت‌های چاپی براساس نوع مشتریان‌، نوع سفارشات چاپی و تجهیزات مورد استفاده‌ی آنها مقوله‌بندی می‌شوند. صنعت چاپ اغلب اوقات به 4 بخش چاپ تجاری، چاپ بسته‌بندی، چاپ نشریات و چاپ درون‌سازمانی تقسیم می‌شود. در این میان بخش عمده‌ی سهم سودآوری صنعت چاپ بر عهده‌ی چاپ تجاری و چاپ بسته‌بندی قرار دارد، در حالی که چاپ نشریات بیشترین حجم چاپی را تولید می‌کند.

معرفی جامع سایزهای استاندارد ایزو کاغذ ـ بخش دوم
3 بهمن 1395

معرفی جامع سایزهای استاندارد ایزو کاغذ ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

از این لیست‌ استانداردهای ISO در سطح جهان استفاده می‌شود. همه‌ی ابعاد به صورت اینچ، میلی‌متر و همچنین پوینت (Point) Postscript (معادل 4،32 سانتی‌متر یا 1،72 اینچ) مشخص شده‌اند. این مقاله شامل موارد زیر است:

نقش شکل در روان‌شناسی طراحی لوگو
3 بهمن 1395

نقش شکل در روان‌شناسی طراحی لوگو

تحریریه همچاپ

از دیدگاه روان‌شناسی، هیچ چیزی به اندازه‌ی شکل تاثیرگذار نیست. مغز انسان برای درک و بخاطرسپاری شکل‌ها ساختاربندی شده است. به همین روش هم امور را یاد می‌گیریم. بعد از اینکه شکل متمایزی را مشاهده می‌کنیم تا مدت زمان طولانی آن را به خاطر می‌سپریم. شکل لوگوی نایک را به خاطر می‌آورید؟ علامت مک‌دونالد چطور؟ یا شاید نماد مسابقات المپیک؟

سایزهای استاندارد آمریکایی و اروپایی کاغذ ـ بخش اول
2 بهمن 1395

سایزهای استاندارد آمریکایی و اروپایی کاغذ ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

فهرست سایزهای رایج آمریکایی و اروپایی در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا هم متداول شده است و در کنار سایزهای استاندارد ایزو، کاربرد بسیاری دارند. از آنجا که معیار اندازه‌گیری اینچ در کشورهای غربی متداول است، همه‌ی ابعاد در این فهرست علاوه بر میلی‌متر، با اینچ هم ذکر شده‌اند. البته معیار پوینت (Point) در Postscript (معادل 4،32 سانتی‌متر یا 1،72 اینچ) هم در جداول سایزهای کاغذ اروپایی و آمریکایی هم ذکر شده‌اند. نگاه اجمالی بر رئوس این مقاله به شرح ذیل می‌باشد:

ایده‌هایی برای چاپ کارت ویزیت PVC
2 بهمن 1395

ایده‌هایی برای چاپ کارت ویزیت PVC

تحریریه همچاپ

کارت ویزیت پلاستیکی مربعی یکی از بهترین و دوست‌داشتنی‌‎ترین گزینه‌هاست. کارت PVC حس کارت ویزیت حرفه‌ای را القاء می‌کند، به علاوه PVC به خوانایی بهتر متون خیلی کمک می‌کند. با این متریال مسئله‌ای در بکارگیری از مرکب سفید هم نخواهید داشت، چراکه خود متریال اساسا سفید است. اگر در لوگوی شرکت یا عناصر طراحی‌تان، از سفید بسیار استفاده شده است؛ شدیدا توصیه می‌کنیم که کارت ویزیت خود را با این متریال چاپ کنید. در غیر این صورت احتمال دارد اطلاعات تماس شما خوانا و واضح نباشد.

نکات چاپ تقویم
29 دی 1395

نکات چاپ تقویم

تحریریه همچاپ

به انتهای سال نزدیک می‌شویم، سفارش‌ها و جستجوی اطلاعات بابت چاپ تقویم به میزان فزاینده‌ای افزایش می‌یابد. تقویم ابزار تبلیغاتی پرطرفداری است، به همین دلیل هم بسیاری از مشاغل به چند دلیل خیلی خوب علاقه‌ی بسیاری به چاپ تقویم و سررسید مخصوصا برای ایام تعطیل نشان می‌دهند.

فرایندهای صحافی
28 دی 1395

فرایندهای صحافی

تحریریه همچاپ

قبل از اینکه عملا فرایند صحافی آغاز شود، باید مراحلی طی شود تا سطوح چاپی آماده صحافی شوند. این مراحل را به طور کلی می‌توان به برش، مرتب‌سازی و تازنی تقسیم کرد و آنها را به منزله‌ی فرایند پیشاصحافی در نظر گرفت. صحافی و انواع آن عملا بعد از طی شدن این مراحل آغاز می‌شود. در ادامه به معرفی مراحل اساسی پیشاصحافی می‌پردازیم و سپس معرفی مختصری از صحافی فنری، ته‌چسب، مفتول‌دوزی، کلاسوری، نخی‌دوزی، مفتول‌دوزی زینی، کناره‌دوزی خواهیم داشت.

معانی پشت نمادهای رنگی
28 دی 1395

معانی پشت نمادهای رنگی

تحریریه همچاپ

رنگ‌ها بر مردم تأثیر می‌گذارند و برخی احساسات و معانی را در اذهان آنها تداعی ‌می‌کنند. این تداعی معانی با فرهنگ جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و همچنین تجربیات شخصی ما توصیف می‌شوند. اگر پیش خود فکر می‌کنید که این حرف‌ها چه ارتباطی با مسئله‌ی چاپ دارد، باید گفت که معانی که رنگ‌ها تداعی می‌کنند ارتباط بسیار عمیقی با نحوه‌ی گزینش آنها در طراحی محصولات چاپی دارند. اگر تعجب می‌کنید چرا یک طراح بجای اینکه از رنگ بی‌دردسری برای چاپ استفاده کند به سمت رنگ‌هایی می‌رود که دغدغه‌های بسیاری در مراحل پیشاچاپی و چاپی ایجاد می‌کند، پس حتما هنوز به نقش بسیار تاثیرگذار رنگ‌ها پی نبرده‌اید. در واقع، رنگ‌ها به صورت خودآگاه و ناخودآگاه به مخاطبان پیام‌ها و مفاهیم خاصی را انتقال می‌دهند و روی جهت‌دهی تصمیمات و افکار آنها به شدت موثرند.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی
11 آبان 1395

در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی

تحریریه همچاپ

Samandehi
Back To Top