021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


طراحی تخت یا مینیمالیسم؟
13 بهمن 1395

طراحی تخت یا مینیمالیسم؟

تحریریه همچاپ

طراحی تخت را این روزها هرجایی می‌بینیم. جدیدترین عرضه‌ی 7 iOS برای آیفون موجب شده که حتی کسانی که علاقه‌ای به مبحث طراحی ندارند، راجع آن صحبت و اظهارنظر کنند. ولی به نظر می‌رسد که بیشتر مردم درباره رویه‌ی جدیدی که عموما تحت عنوان مینیمالیسم، یا طراحی مینیمال شناخته می‌شود، دچار سردرگمی هستند. مشکلی اینجاست بسته به طراح و پروژه‌ی خاصی که طراح باید آن روی آن کار کند، این دو مفهوم کاملا متفاوت‌ می‌شوند و می‌توانند هر دو خصوصیات متمایز پیدا کنند.

اگر کارت ویزیت‌تان رد شد چکار باید کرد؟
13 بهمن 1395

اگر کارت ویزیت‌تان رد شد چکار باید کرد؟

تحریریه همچاپ

تصور کنید که در یک گردهمایی به کسی کارت ویزیت می‌دهید و آن فرد هم دوباره کارت را به شما بازمی‌گرداند و می‌گوید «متشکرم اما به کارت ویزیت‌تان نیازی ندارم» خوب، این همان چیزی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اتافقا این اتفاق برای یکی از دوستانم تکرار شد و چون احساس می‌کرد به او توهین شده است، در این باره از من در مورد نحوه واکنش در چنین شرایطی مشورت خواست.

نکات دانستنی چاپ فونت‌ها
13 بهمن 1395

نکات دانستنی چاپ فونت‌ها

تحریریه همچاپ

از آنجایی‌ که عناصر بصری بخش بزرگی از طراحی چاپ بوده، بیشتر طراحان با توجه بیش از اندازه به شکل، خط و رنگ اشتباه می‌کنند در حالی ‌که حروف چاپی مورداستفاده در طرح را نادیده می‌گیرند. با وجود این، متن یکی از مهم‌ترین جنبه‌های محصولات تبلیغاتی چاپی است، چراکه مخاطب بیشترین اطلاعات را با استفاده از آن به دست می‌آورد. بدون مدنظر قرار دادن ملاحظات ویژه‌ی چاپ فونت، شما نهایتا با محصول نهایی روبرو خواهید بود که خام و ناهنهجار بوده و خوانایی ضعیفی دارد. قبل از اضافه کردن متن به پروژه‌های طراحی چاپی این نکات را به ذهن بسپارید.

چرا هنوز کارت ویزیت اهمیت دارد؟
13 بهمن 1395

چرا هنوز کارت ویزیت اهمیت دارد؟

تحریریه همچاپ

امروزه همه‌ی کارهای ما، از جمله ارسال نامه، امضای قرارداد، شرکت در نشست‌ها و حتی خبرگیری از یکدیگر به صورت دیجیتالی انجام می‌شود اما با این وجود، کارت ویزیت از آن دست اشیائی است که حداقل نه بزودی با انواع مشابه دیجیتالی خود جایگزین نخواهد شد. در اینجا به پنج دلیلی می‌پردازیم که گویای آن است که کارت ویزیت‌های قدیمی هنوز و همچنان مهم تلقی می‌شوند و شما چرا باید همیشه جیب‌تان را از کارت ویزیت پر نگه دارید.

الزامات استفاده از مرکب در چاپ فلکسوگرافی و گراور
12 بهمن 1395

الزامات استفاده از مرکب در چاپ فلکسوگرافی و گراور

تحریریه همچاپ

نام چاپ فلکسوگرافی از چاپ آنيلين تغيير و مشتق شده است و چون برای چاپ سطوح قابل انعطاف که در بسته‌بندی غذايی کاربرد دارند (مانند انواع فيلم‌های مختلف سنتزی) نام فلکسوگرافی به خود گرفته است. اساس و پايه اين روش چاپ بر اين مبناست که يک مخزن مرکب چاپ، که در داخل آن يک نورد فلزی گراور شده (آنيلوکس) در حال چرخش است، مرکب را پيمانه کرده و تحويل يک نورد لاستيکی که مستقيماً با کليشه لاستيکی در تماس می‌باشد می‌دهد. اين کليشه با تکيه به يک سيلندر مخصوص به نام سيلندر چاپ، رنگ منتقل شده روی خود را به سطح چاپی که به صورت رول در حال گذر است منتقل می‌نمايد.

فرایند فرآوری و تولید مرکب چاپی
12 بهمن 1395

فرایند فرآوری و تولید مرکب چاپی

تحریریه همچاپ

اولین فرایند تولید مرکب چاپی، ریختن رنگ‌دانه (بخش جامد) در ناقل (یا وارنیش؛ بخش مایع) است. ناقل فورا آماده ‌شده، و همه عملکردهای مهم، تنظیمات و ویژگی‌های سازگاری را دارد. وقتی ناقل آماده شد، باید سه مرحله اساسی را بگذراند: مخلوط، آسیاب و تصفیه کردن. اگرچه در بسیاری از موارد، مخلوط کردن تنها مرحله ضروری است. خصوصیات مطلوب نهایی مرکب و ماهیت ناقل و رنگ‌دانه تعیین می‌کند که آیا لازم است که فرایند آسیاب و تصفیه کردن برای مرکب طی شود یا خیر.

طراحی کارت ویزیت در سبک آرت اکو
12 بهمن 1395

طراحی کارت ویزیت در سبک آرت اکو

تحریریه همچاپ

یافتن سبک درست برای طراحی کارت ویزیت یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آن را تشکیل می‌دهد. سبک Art Deco یا Moderne یکی از جنبش‌های هنر تزئینی و معماری است که در دهه‌ی 1920 تا 1935 در مخصوصا در هنرهای طراحی، جواهرسازی، فشن و معماری تاثیر گسترده‌ای داشت. اکنون این سبک هنری برای طراحان امروزی به صورت نوستالژی طراحی با اشکال هندسی و خطوط صاف و مستقیم نمود دارد که می‌تواند بهترین شیوه‌ی ارائه‌ی اطلاعات کاری به دیگران باشد.

نمونه‌های تبلیغاتی چاپی موفق و ارزشمندی آن‌ها
12 بهمن 1395

نمونه‌های تبلیغاتی چاپی موفق و ارزشمندی آن‌ها

تحریریه همچاپ

آگهی‌های چاپی حتی در عصر دیجیتال هم ارزش و تاثیرگذاری خاص خود را همچنان حفظ کرده‌اند. رسانه‌ی آگهی‌ چاپی همچنان چاپ می‌شوند و علی‌رغم محدودیت‌های‌شان، باز هم بعضا توانایی‌ها و تاثیرگذاری خارق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. با اینکه اغلب این آگهی‌های چاپی را می‌توان به راحتی نادیده گرفت و از کنارشان رد شد، ولی هر ساله هزاران آگهی چاپی دیدنی و جالب‌توجه هم در سراسر دنیا ارائه می‌شود که می‌توان مانند یک اثر هنری از جذابیت آنها لذت وافری برد.

تکنیک‌های طراحی خلاقانه لوگوهای دوحرفی ـ بخش چهارم
11 بهمن 1395

تکنیک‌های طراحی خلاقانه لوگوهای دوحرفی ـ بخش چهارم

تحریریه همچاپ

لوگوهای مبتنی بر حروف در مقایسه با دیگر سبک‌های طراحی لوگو مزایای منحصربه‌فردی دارند. ترکیب حروف چاپی تحت عنوان اجزای بصری می‌تواند همانند قدم‌زنی روی طناب نازکی باشد، مخصوصاً زمانی که تمایل دارید با لوگو، کل برند خود را معرفی کنید. اگر در طراحی لوگوهای حرف پایه را بسازید، به تصاویر متعارف شباهت بسیاری پیدا می‌کنند و نمی‌توانند مستقیما با مخاطب ارتباط برقرار ‌کنند. ولی اگر هم حروف خیلی ساده باشند، بر مخاطب تأثیر بصری نخواهند گذاشت.

تکنیک‌های طراحی خلاقانه لوگوهای دوحرفی ـ بخش سوم
11 بهمن 1395

تکنیک‌های طراحی خلاقانه لوگوهای دوحرفی ـ بخش سوم

تحریریه همچاپ

اگر روی حروف الفبایی دقیق شوید و توجه بیشتری به آنها داشته باشید، خواهید دید که به‌واقع آنها فقط تصاویر هستند. حروف به شخصی که آنها را مطالعه می‌کند پیام مستقیمی را ابلاغ می‌کنند. اما آنها همچنین عناصر بصری نیز هستند که می‌توانند به لحاظ رنگ، شکل و خصوصیات متفاوتی داشته باشند. وقتی حروف لوگوی شرکتی را نشان می‌دهند، خیلی بیشتر عزیز و موردتوجه قرار می‌گیرد. فقط با چند حرف می‌توان یک دنیا معنا را بیان کرد. ولی همین توانایی حروف است که اتفاقا آنها را چنین فریبنده می‌سازد.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ