021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


استفاده از قاعده‌ی نسبت طلایی در طراحی گرافیکی
24 بهمن 1395

استفاده از قاعده‌ی نسبت طلایی در طراحی گرافیکی

تحریریه همچاپ

خلق طرح گرافیکی با بهره‌گیری از مستطیل طلایی یا توالی فابوناچی مستلزم مهارت و توانایی هنری بالایی است ولی می‌توان از هر طراحی می‌تواند از آن به‌عنوان دستورالعمل کلی برای اضافه کردن تغییرات و اصلاحات به طرح خود استفاده کند. هرچه بیشتر به استفاده از قاعده‌ی طلایی عادت کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که این قاعده صرفاً گویای این است که بهترین قسمت‌های طرح شما باید در کجای طرح قرار بگیرند. این موضوع لزوما به این معنی نیست که قاعده طلایی تنها نحوه جایگذاری عناصر طراحی را به شما دیکته می‌کند.

پنجمین هفته‌ی نارنجی: پاکت‌ ملخی با درب روی طول
23 بهمن 1395

پنجمین هفته‌ی نارنجی: پاکت‌ ملخی با درب روی طول

تحریریه همچاپ

با آمدن 23 بهمن، جشنواره‌ی هفته‌ی نارنجی همچاپ وارد پنجمین دور خود شد و کاربرانی که از شرکت در قرعه‌کشی لیفلت دو لت بازمانده‌اند، در صورت نیاز به پاکت ملخی با درب روی طول برای مکاتبات و مرسولات پستی خود می‌توانند از امروز در پنجمین هفته‌ی نارنجی شرکت نموده و از 15 تا 99 درصد تخفیف برای سفارش این محصول برخوردار شوند. کمپین هفته‌ی نارنجی که هم‌زمان با جشنواره‌ی ویژه‌ی دریافت 20،000 تومان اعتبار رایگان ارائه می‌شود، برای هر هفته یک محصول مشخصی را با تخفیف از 15 تا 99 درصدی به صورت قرعه‌کشی از شنبه تا ساعت 17 روز جمعه همان هفته عرضه می‌کند.

بررسی فایل گرافیکی از منظر رنگ
23 بهمن 1395

بررسی فایل گرافیکی از منظر رنگ

تحریریه همچاپ

فایل نهایی را ایجاد کرده‌اید و همه‌چیز روی صفحه نمایشگر خوب به نظر می‌رسد و با چاپگر لیزری خوب چاپ می‌شود. متأسفانه این امر ضرورتا بدین معنی نیست که چاپخانه‌دار هم از بابت سلامت فایل گرافیکی‌تان با شما هم عقیده خواهد بود. ممکن است که به خاطر فراموش کردن، متوجه نشدن یا ناآگاهی از یک سری موارد، مشکلاتی در فایل گرافیکی‌تان به وجود آمده باشد. در این مقاله به جنبه‌های رنگی بررسی فایل گرافیکی خواهیم پرداخت.

گزینه‌های رایج محتوای کارت ویزیت
23 بهمن 1395

گزینه‌های رایج محتوای کارت ویزیت

تحریریه همچاپ

اگر طرح و ایده‌ای مقدماتی برای محتوا و اطلاعاتی دارید که می‌خواهید روی کارت ویزیت‌تان درج شود، بهترست آنها را به کناری بگذارید. انتخاب اطلاعات مناسب برای درج برروی کارت ویزیت می‌تواند یک چالش واقعی باشد چراکه افراد به طرق مختلف با آن ارتباط برقرار می‌کنند. رمز گزینش موفق محتوای کارت شناخت علایق مخاطب هدف و ارتباط با سطوح مختلف آنهاست.

معرفی ماهيت و كاركرد نسبت طلایی در طراحی گرافيكی
23 بهمن 1395

معرفی ماهيت و كاركرد نسبت طلایی در طراحی گرافيكی

تحریریه همچاپ

دوست داريد كه بتوانید در سطح خلاقیت لئوناردو داوينچی، سالوادور دالی و طراحان معبد پارتنون یونان باستان طراحی كنيد؟ همه‌ی این بزرگان هنر در یک جنبه با هم اشتراک دارند. يونانيان باستان اولين كسانی بودند كه توانستند زيبايی نهفته در عدم تقارن حاضر در گياهان، حيوانات، حشرات و ديگر ساختارهای طبيعی کشف و مهار کنند. یونانی‌های باستان اين پديده رياضی را با حرف يونانی Φ (با تلفظ فای) بيان می‌کردند که ما امروزه آن را نسبت طلايی می‌نامیم. البته نسبت طلایی با اصطلاحات دیگری همچون نسبت الهی، ميانگين طلايی و بخش طلايی نیز شناخته می‌شود. اين مفهوم رياضی به قانون یک‌سوم خيلی شبيه است، به‌طوری که آن را می‌توان در طراحی‌های گرافيكی ‌بکار گرفت تا آنها را برای بيننده به لحاظ بصری جذاب‌تر ساخت. البته نسبت طلايی كمی پیچیده‌تر است و اگر رياضی چندان موردعلاقه نيست، پس توصيه می‌کنیم كه اول راهنمای ما را در مورد قانون یک‌سوم مطالعه بفرماييد تا عملا به بحث اصلی خود بپردازیم.

بررسی فایل گرافیکی از منظر اجزای طراحی
21 بهمن 1395

بررسی فایل گرافیکی از منظر اجزای طراحی

تحریریه همچاپ

در واقع، نتایج تحقیقات موسسه فناوری راچستر نشان می‌دهد که 78% همه‌ی فایل‌های گرافیکی که مشتریان برای تولید چاپخانه‌داران تهیه می‌کنند، کاملا آماده نیستند و نیاز به اصلاح مجدد پیدا می‌کنند. به همین دلیل بررسی فایل گرافیکی قبل از ارسال برای چاپ یکی از مهم‌ترین مراحل چاپ بشمار می‌رود. در ادامه مجموعه نکات و روش‌هایی که طراحان برای بهینه‌سازی صفحه‌بندی لازم است، ارائه شده‌اند. البته فراموش نکنید که قبل از شروع به کار، بهترست در مورد جنبه‌های مهم بررسی فایل گرافیکی از شرکت چاپی یا چاپخانه‌ی موردنظرتان مشاوره بگیرید.

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش سوم
20 بهمن 1395

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش سوم

تحریریه همچاپ

به طراحی کارت ویزیت جدیدی نیاز دارید؟ ایده‌ی خاصی به ذهن ندارید؟ خب، نگران نباشید، چراکه در این مقاله و دو بخش دیگر مقاله به معرفی روش‌های جدید کارت ویزیت می‌پردازیم که مملو از زیبایی و منطق است. می‌توانید بعد از مشاهده کارهای طراحان باهوش در خلق کارت ویزیت‌های مبتکرانه و خلاقانه، برای طراحی ایده‌های جذابی را الهام بگیرید و خودتان نتایج مثبتی خلق کنید تا بهترین ایده‌ها را مطرح نمایید.

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش دوم
20 بهمن 1395

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

کارت ویزیت‌ها به‌راحتی حمل می‌شوند و عملا مقرون‌بصرفه‌ترین و انعطاف‌پذیرترین ابزار تبلیغاتی است که افراد با آنها می‌توانند به بهترین نحو محصولات و خدمات شرکت خود را معرفی کنند. به همین خاطر، نظریات و رویکردهایی که می‌توانند ارزش افزوده‌ای به کارت ویزیت بدهند، اهمیتی دوچندان دارد، چراکه به این ترتیب، می‌توان تمام پتانسیل تبلیغاتی کارت ویزیت را چندبرابر ساخت. کارت ویزیت‌ها ‌تنها برای انتقال اطلاعات چاپی روی کارت‌ها بکار گرفته نمی‌شوند. بلکه باید تصویری از کسب‌وکارتان را منعکس کنند. در این مقاله به ادامه معرفی روندهای جدید طراحی کارت ویزیت می‌پردازیم.

لوگوهای معروف برندها و معنای پنهان آنها
20 بهمن 1395

لوگوهای معروف برندها و معنای پنهان آنها

تحریریه همچاپ

هرروز لوگوها را در خانه، تلویزیون و خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم. آنها اغلب لوگوهای معروفِ برندهایی هستند که شهرت و محبوبیت بسیاری دارند. این لوگوها نه‌تنها برندهای معروفی را که به آنها ارجاع می‌دهند معرفی می‌کنند، بلکه آنها به بخشی از فرهنگ ‌عامه مشترک ما بشمار می‌روند. شاید عجیب باشد ولی حتی اخیرا فیلمی در مورد ارتباط لوگوها با اشیاء خوش‌یمن ساخته است و در آن لوگوهای مختلف از این لحاظ بررسی شده‌اند.

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش اول
20 بهمن 1395

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

به طراحی کارت ویزیت جدیدی نیاز دارید؟ ایده‌ی خاصی به ذهن ندارید؟ خب، نگران نباشید، چراکه در این مقاله و دو بخش دیگر مقاله به معرفی روش‌های جدید کارت ویزیت می‌پردازیم که مملو از زیبایی و منطق است. می‌توانید بعد از مشاهده کارهای طراحان باهوش در خلق کارت ویزیت‌های مبتکرانه و خلاقانه، برای طراحی ایده‌های جذابی را الهام بگیرید و خودتان نتایج مثبتی خلق کنید تا بهترین ایده‌ها را مطرح نمایید.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ
1 آذر 1395

نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ