021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


منابع آنلاین مقایسه‌ی فونت‌ها
17 فروردین 1396

منابع آنلاین مقایسه‌ی فونت‌ها

تحریریه همچاپ

کسی که می‌خواهد تا فونت مناسب پروژه خود را جستجو نماید، تنها یک وب‌سایت یا فونتی که شرکتی برای او طراحی کرده نمی‌تواند خواسته‎‌های او را برآورده کند. پس بهتر است که با یک وب‌سایت مقایسه آنلاین فونت‌های مختلف، گزینه‌های موردنظرتان را در کنار هم و همزمان بررسی و مقایسه نمایید و یکی از آنها را با اطمینان خاطر انتخاب کنید. در اینجا چند نمونه از بهترین سایت‌های مقایسه آنلاین فونت را برای شما معرفی می‌کنیم. این سایت‌ها به‌راحتی روی مرورگر وب اجرا می‌شوند و هیچ نیازی به هرگونه نصب، راه‌اندازی یا تنظیمات نرم‌افزاری یا اساسا پرداخت هزینه ندارند.

طراحی گرافیکی به سبک قدیمی: مضمون‌ها، فونت‌ها و رنگ‌ها
17 فروردین 1396

طراحی گرافیکی به سبک قدیمی: مضمون‌ها، فونت‌ها و رنگ‌ها

تحریریه همچاپ

امروزه یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های طراحی و تولید تجاری و هنری همه‌ی بخش‌های اقتصاد در الهامات نوستالژیک ایده‌ها و طرح‌های قدیمی نمود یافته است، به طوری که اکنون بیش از پیش با تولیدات با طرح Retro و قدیمی روبرو می‌شویم: از جمله اینکه سوپر قهرمانان دهه‌ی 60 که مانند گری کوپر همیشه عدالت را برقرار می‌کردند، دوباره جای پای خود را در سینما باز کرده‌اند، موسیقی پراحساس سبک Soul دهه‌ی 50 هم احیای خود را در رادیو جشن می‌گیرد و ماشین‌های تولید جدید بازار هم از طراحی نوستالژیک ماشین‌های دهه‌های قبل الهام می‌گیرند.

تقویت و افزایش فروش با استفاده از رایحه‌ی عطرها
16 فروردین 1396

تقویت و افزایش فروش با استفاده از رایحه‌ی عطرها

تحریریه همچاپ

اگر محصولات تبلیغاتی خود را با رایحه‌های خوش عطرها همراه سازید، به این روش می‌توانید فورا توجه‌های اطرافیان خود را جلب محصول موردنظرتان کنید. به عنوان مثال؛ تصور کنید هرکسی که در ایام عید، بسته‌‌ی پستی خود را باز می‌کند یا تراکتی با کاغذ معطر را جلوی کانتر فروش در دستش می‌گیرد، به محض استشمام رایحه خوش پیش خودش فکر کند که این رایحه‌ی خوش از کجا ناشی می‌شود؟ البته باید در انتخاب عطر هم عاقلانه رفتار کرد، مثلا در ایام عید نوروز یا کریسمس بهترست رایحه تبلیغاتی خود را به نحوی انتخاب کنید که یادآور عید باشد. البته چه رایحه‌ای بهتر از عطر دارچین و وانیل با آن عطر و حس نان پخته‌ای که از خود می‌پراکنند، می‌توانند به عنوان ماده‌ی اصلی عطر تبلیغاتی شما باشد؟

همه‌چیز درباره‌ی مرکب بلک لایت (Black Light)
16 فروردین 1396

همه‌چیز درباره‌ی مرکب بلک لایت (Black Light)

تحریریه همچاپ

باشگاه‌ها و مراکز تفریحی در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی با تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای در عرصه نورپردازی و رنگ‌پردازی روبرو شدند: مرکب Black Light یا مرکب رنگ سیاه روشن! امروزه، از این امکان معمولا به‌عنوان ویژگی امنیتی استفاده می‌شود تا جعل اسناد، اسکناس و بلیت ها را سخت‌تر سازند. البته، واضح است که اولا نه هر چاپخانه‌ای پول و اسناد رسمی چاپ می‌کند و نه اینکه هر چاپخانه‌ای توانایی ایجاد چنین رنگی را دارد، ولی حداقل بلیت‌ها را که می‌توانید چاپ کنید. البته می‌توانید با چاپ بوسیله‌ی مرکب‌های بلک لایت یا UV قادر خواهید بود که از ورود مهمانان دعوت نشده به مراسم یا رویداد خود جلوگیری کنید! ولی مرکب بلک لایت یا همان UV چه حد مؤثر واقع می‌شود و این نوع تکنولوژی چقدر ایمن است؟

چاپ لاتکس محصولات تبلیغات محیطی با HP Latex 3500
15 فروردین 1396

چاپ لاتکس محصولات تبلیغات محیطی با HP Latex 3500

تحریریه همچاپ

ماشین چاپ HP Latex 3500 یکی از بزرگ‌ترین چاپگرهای مجموعه سری HP 3000 است که در نمایشگاه ماه مه 2015 FESPA (از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه چاپ فرمت بزرگ) برای اولین بار معرفی شده است. این چاپگر جدید برند HP پیشرفته‌ترین محصولات این برند نیز شمرده می‌شود، به طوری که این دستگاه امکان چاپ با بالاترین کیفیت برترین چاپگرها و سریع‌ترین آنها بدون اینکه محیط‌زیست را آلوده کنند در این نمایشگاه عرضه‌ شده است. این چاپگر جدید غول‌آسا محصولات چاپی اعم از محصولات تبلیغاتی را بدون اتلاف وقت، با بهترین کیفیت، طرح‌ها، کاغذدیواری و بنرهای PVC چاپ دورویه را چاپ می‌کند.

وظایف و جایگاه شغلی مدیر کارگاه چاپی
12 فروردین 1396

وظایف و جایگاه شغلی مدیر کارگاه چاپی

تحریریه همچاپ

مدیر چاپخانه شخص مسئول چاپخانه است بخاطر اینکه یا آنها صاحب کسب و کار هستند یا می‌توانند امورات چاپخانه را به خوبی پیش ببرند. مسئولیت‌های مدیر چاپخانه شامل فروش، بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی، استخدام و مدیریت کارکنان، ارتباط با فروشندگان و واسطه‌ها و دیگر کارهاست. خلاصه اینکه مدیر چاپخانه باید هر کاری را انجام دهد تا چاپخانه او در کسب و کار پیشتاز بوده و سودآور باشد.

وظایف و جایگاه شغلی اپراتور خدمات مشتریان
12 فروردین 1396

وظایف و جایگاه شغلی اپراتور خدمات مشتریان

تحریریه همچاپ

موقعیت خدمات مشتری شیوه‌ای فوق‌العاده برای یک طراح چاپی است که مسئولیت خود را در زمینه صنعت چاپ کار خود را آغاز کند و با بالا و پایین کار در دنیای واقع آشنا شوند. چاپخانه‌ها به نماینده‌ای نیاز دارند که هم از فرایند چاپ اطلاع داشته باشند و هم از طراحی چاپی هم دانشی داشته باشد که به تصمیم‌گیری مشتریان در مورد سفارشات چاپی و گزینش بهترین روش‌های چاپی خودشان کمک و راهنمایی بدهد. آنها همچنین به عنوان رابطی بین چاپخانه و مشتریان انجام وظیفه می‌کنند و کمک می‌کنند که فایل گرافیکی آماده به چاپ باشند و اگر در رابطه با سفارش مشتری موضوع خاصی وجود داشته باشد با مشتری ارتباط برقرار می‌کنند.

رنگ‌های ویژه: HKS و Pantone
11 فروردین 1396

رنگ‌های ویژه: HKS و Pantone

تحریریه همچاپ

‌ در برخی موارد استفاده از گرافیک، علاوه بر CMYK، رنگ‌های ویژه‌ای نیز برای نفوذ لایه‌ی پنجم و ششم مرکب به سطوح چاپی چاپ لازم خواهد بود. دلیل این کار این است که همه رنگ‌ها نمی‌توانند با استفاده از همان اجزای معمول چاپ 4 رنگی ترکیب شوند. به‌ویژه اینکه از رنگ‌های ویژه‌ در صنعت بسته‌بندی، در تولید محصولات چاپی زیبا و خاص یا ایده‌ها و مدل‌های طرح‌های تجاری شرکتی استفاده می‌شود. به‌خصوص اینکه برعکس تصویری واقع‌گرایانه، شناخت هویت برند را مدیون همین رنگ‌ها هستند.

چاپ با پایه‌ی آب HP Designjet Z6800
11 فروردین 1396

چاپ با پایه‌ی آب HP Designjet Z6800

تحریریه همچاپ

امروزه دیگر همه با چاپگرهای جوهرافشان آشنا هستند. بسیاری از خانوارها و شرکت‌ها از آنها استفاده می‌کنند و می‌توانند روی کاغذ و دیگر متریال‌های ‌مشابه خیلی سریع و زود چاپ کنند. در صنعت چاپ نیز از چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ روی سطوح چاپی بسیار متنوعی استفاده می‌شود. البته، این دستگاه‌ها تکنولوژی حرفه‌ای دارند و مجهز به دانش پیچیده‌تری هستند به طوری که از تکنولوژی سیستم‌های فوق پیشرفته‌ی مختلفی بهره می‌برند. باوجوداین، دو چیز در همه چاپگرهای جوهرافشان حرفه‌ای وجود دارد: از یک ‌طرف، همان‌طوری که از نام آنها می‌توان حدس زد، آنها با استفاده از روش جوهرافشان چاپ می‌کنند. جوهرافشان نوعی چاپ دیجیتال بوده که به ‌موجب آن مرکب روی کاغذ از طریق افشانه‌ی مرکب بر سطح چاپی قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، چاپگرهایی وجود دارند که با مرکب پایه‌ی آب ‌کار می‌کنند.

طراحي گرافيکي محصولات تبليغاتي علائم محيطي
11 فروردین 1396

طراحي گرافيکي محصولات تبليغاتي علائم محيطي

تحریریه همچاپ

جدا از تبليغ برندهاي خاص، از علائم محيطي همچنين عمدتا براي جلب ‌توجه به ديگر انواع اطلاعات مهم و رويدادها نيز بسيار استفاده مي‌شود. اگر فقط مي‌خواهيد در دنياي واقعي جلب‌توجه کنيد، کارت ويزيت يا تراکت خيلي بيشتر و بهتر از اين وظيفه برمي‌آيند. محصولات تبليغاتي چاپي در اندازه بزرگ براي جلب‌توجه و ايجاد علاقه نسبت به برند يا هرآنچه که براي جلب ‌توجه مخاطب نياز داريد، ابزاري ضروري و حياتي است.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ
1 آذر 1395

نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ