021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


جایگاه و الزامات شغلی طراح لوگو
23 اسفند 1395

جایگاه و الزامات شغلی طراح لوگو

تحریریه همچاپ

در همه جا فرصت‌های شغلی برای آنهایی که به آن مشاغل عشق می‌ورزند، پیدا می‌شود و تنها آنچه که مسئله است، داشتن پشتکار و عزم اراده در یافتن شغل دلخواه است و اینکه از موانع و جنبه‌های ناخوشایند فعالیت در آن هراس به دل راه ندهیم. اما کسی چه می‌داند؟ شاید کسی که اصلا انتظارش را ندارید، شما را برای فرصت شغلی رویایی‌تان پیشنهاد دهد! هرچند که شانس نباید شما را از تحصیلات عالیه و دانش‌اندوزی فردی بازدارد، در غیر این صورت همیشه در جایگاه شغلی خود دست و پا خواهید زد و هیچ‌گاه ارتقای ارزشمندی تجربه نخواهید کرد.

جایگاه و الزامات شغلی طراح نشریه چاپی
23 اسفند 1395

جایگاه و الزامات شغلی طراح نشریه چاپی

تحریریه همچاپ

طراحان متخصص و حرفه‌ای هر کدام در حوزه به خصوصی از طراحی فعالیت می‌کنند. این حوزه‌ی کاری می‌تواند به رسانه‌ی خاصی بپردازد یا اینکه مقوله‌ی مشخصی از فعالیت‌های رایج طراحی‌ باشد. طراحی چاپی بخش قابل‌توجهی از مشاغل طراح گرافیکی را شامل می‌شود و به همین دلیل مشاغل تخصصی متنوع برای آن وجود دارد. این دسته از طراحان چاپی باید دانش و اصطلاحات تخصصی حوزه‌ی چاپ را بدانند چراکه روزانه دائما با آنها در ارتباط هستند و اطلاع از حوزه‌ی چاپ می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر شیوه‌ی طراحی و دستیابی به هدف موردنظر در محصول چاپی داشته باشد.

جایگاه و الزامات شغلی طراح تصویرگر
23 اسفند 1395

جایگاه و الزامات شغلی طراح تصویرگر

تحریریه همچاپ

طراحان متخصص و حرفه‌ای هر کدام در حوزه به خصوصی از طراحی فعالیت می‌کنند. این حوزه‌ی کاری می‌تواند به رسانه‌ی خاصی بپردازد یا اینکه مقوله‌ی مشخصی از فعالیت‌های رایج طراحی‌ باشد. طراحی چاپی بخش قابل‌توجهی از مشاغل طراح گرافیکی را شامل می‌شود و به همین دلیل مشاغل تخصصی متنوع برای آن وجود دارد. این دسته از طراحان چاپی باید دانش و اصطلاحات تخصصی حوزه‌ی چاپ را بدانند چراکه روزانه دائما با آنها در ارتباط هستند و اطلاع از حوزه‌ی چاپ می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر شیوه‌ی طراحی و دستیابی به هدف موردنظر در محصول چاپی داشته باشد.

نسبت هزینه‌های تبلیغاتی با احتمال کسب قدرت سیاسی
22 اسفند 1395

نسبت هزینه‌های تبلیغاتی با احتمال کسب قدرت سیاسی

تحریریه همچاپ

عبدالرضا رحمانی افضلی، وزیر کشور در 14 اسفند در مراسمی که به مناسبت افتتاح ستاد انتخابات کشور و با حضور همه‌ی اعضای ستاد برگزار شد، زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین میان‌دوره مجلس شورای اسلامی نیز 29 اردیبهشت 96 اعلام شد. طبق این برنامه، شورای اسلامی شهر و روستا زودتر از همه از 30 اسفند تا 6 فروردین در طی یک هفته به ثبت‌نام کاندیدا می‌پردازد. سپس ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از 22 تا 26 فروردین به مدت 5 روز انجام می‌شود.

بهینه‌سازی کیفیت چاپ جوهرافشان با Océ ProStream Canon
22 اسفند 1395

بهینه‌سازی کیفیت چاپ جوهرافشان با Océ ProStream Canon

تحریریه همچاپ

دستگاه چاپ Océ ProStream می‌تواند بیش از 35 میلیون صفحه A4 در ماه تولید کند. شرکت Canon توانسته با معرفی نسل آینده‌ی ماشین چاپ رنگی جوهرافشان نوار پیوسته‌ی Océ ProStream، فناوری و دانش راهکارهای چاپی خود را توسعه دهد. شرکت Canon با ترکیب برخی از بهترین امکانات تکنولوژی‌های موجود پرتوان جوهرافشان با ابتکارات جدید توانسته است که ماشین چاپ جوهرافشان سرعت بالایی را تولید کند که مرحلهی جدیدی از کیفیت خروجی و سازگاری با انواع رسانه‌ها را ارائه می‌دهد.‌

هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چگونه صرف می‌شود؟
22 اسفند 1395

هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات چگونه صرف می‌شود؟

تحریریه همچاپ

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال 96، بازار حرف و حدیث‌های آن هم داغ می‌شود، اما آنچه که یکی از مهم‌ترین موضوعات برای مردم و رسانه‌ها تلقی می‌شود، امر تبلیغات، هزینه‌ها و منابع تامین آنهاست. مخصوصا اینکه در آغاز همین هفته، ستاد انتخابات زمان ثبت‌نام را برای انتخابات ریاست جمهوری از 22 تا 26 فروردین 96 و شورای شهر و روستا هم از 30 اسفند امسال تا 6 فروردین 96 اعلام کرد. این حرف یعنی اینکه نامزدها به زودی به تکاپوی تبلیغات خواهند افتاد، هرچند که به رغم ممنوعیت‌ها در همین روزهای اخیر، گزارشات مبنی بر شروع زودهنگام تبلیغات انتخاباتی نیز مطرح شده است.

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – چاپ سایز بزرگ، پنتون و RIP
21 اسفند 1395

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – چاپ سایز بزرگ، پنتون و RIP

تحریریه همچاپ

طراحان باید درباره نحوه‌ی کارکرد چاپ (و زبان و اصطلاحات تخصصی و حرفه‌ای چاپخانه) اطلاعاتی داشته باشند. حتی آنهایی که در کسب ‌و کارهای مبتنی بر وب فعالیت دارند، باز هم بی‌نیاز از این آگاهی چاپی نیستند. آگاهی نسبت به مبانی چاپ و واژگان آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید طراحی حرفه‌ای و موفقی از خود ارائه دهید. از همین رو، تعدادی از اصطلاحات مهم و پرکاربرد طراحی و چاپ را به صورت سریالی تهیه شده که هرچند وقت یکبار به معرفی آنها خواهیم پرداخت. در این سری از مجموعه مقالات به معرفی و توصیف چاپ سایز بزرگ، پنتون و RIP خواهیم کرد.

دلایل سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دایکات ـ بخش دوم
19 اسفند 1395

دلایل سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دایکات ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

دایکات‌های سفارشی، سرمایه‌گذاری ارزشمندی هستند، ولی اگر در بودجه خود به آنها توجهی نکرده باشید، می‌توانید برای کسب همان تأثیرات از دایکات پیش‌ساخته استفاده کنید. با این کار در هزینه‌های تولیدی خود صرفه‌جویی خواهید کرد، اما از آنجا که قدرت انتخاب محدودی برای گزینش دایکات‌های پیش‌ساخته‌ی در اختیار دارید،این کار همچنین شما را وادار می‌کند تا خلاقیت از خود نشان دهید. اولویت همه روش‌های موجود را تعیین کنید، پس اگر ایده‌ی طرح‌ فوق‌العاده‌ای دارید که با آن می‌توانید سودآوری جدیدی داشته باشید، نباید خلاقیت خودتان را به گزینه‌های استاندارد محدود کنید.

چک لیست طراحی بنرهای وینیل ـ بخش اول
18 اسفند 1395

چک لیست طراحی بنرهای وینیل ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

بنرهای وینیل و دیگر محصولات چاپی سایز بزرگ از جمله‌ی مهم‌ترین محصولات چاپی هستند. از آنها در موقعیت‌های گوناگون، از اعلام رویداد و آگهی‌های نمایشگاه‌های تجاری گرفته تا علائم محیطی موقتی فضاهای خارجی و پلاکاردهای تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها نمایشی استفاده می‌کنیم. بنرهای وینیل چنان بادوام است که با استفاده از مرکب مقاوم در برابر اشعه فرابنفش خورشید و وینیل 450 گرمی می‌تواند در شرایط نامساعد فضاهای خارجی و زیر نور آفتاب ماه‌ها بدون کوچک‌ترین محوشدگی طرح دوام بیاورد و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

دلایل سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دایکات – بخش اول
18 اسفند 1395

دلایل سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دایکات – بخش اول

تحریریه همچاپ

اغلب اوقات وقتی در مورد طراحی فکر می‌کنیم، در واقع رنگ و تصاویر روی صفحه‌ی نرم‌افزار گرافیکی و نه شکل‌ زمینه طرح را مد نظر قرار می‌دهیم. با طرح‌های منحصربه‌فرد دایکات می‌توانید شکل فیزیکی محصول تبلیغاتی چاپی خود را دست‌کاری کنید که فی‌النفسه به بخشی از طرح تبدیل می‌شود. ممکن است که شکل یکی از جنبه‌های بی‌اهمیت طرح نادیده انگاشته شوند، اما شکل‌های تک و خاص تبلیغات شما را متمایز و منحصربفرد می‌سازد و همیشه برای مخاطبان آشنا خواهد بود.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ
1 آذر 1395

نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ