021-88323299021-88323299
service@hamchap.irservice@hamchap.ir

جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


معرفی و آموزش قاعده‌ی یک‌سوم طراحی
11 بهمن 1395

معرفی و آموزش قاعده‌ی یک‌سوم طراحی

تحریریه همچاپ

بر اساس قانون یک‌سوم اگر طرح‌ خود را به سه بخش افقی مساوی و سه بخش عمودی مساوی تقسیم کنید، این خطوط متقاطع به شما شبکه‌ای می‌دهد که مانند یک نقشه راه به شما کمک می‌کند تا مکان‌های مناسب جایگذاری عناصر طرح‌تان را انتخاب کنید. هر نرم‌افزاری طراحی گرافیکی بدردبخور و مفیدی که وجود دارد (از جمله فتوشاپ) این امکان را به طراحان می‌دهند. برنامه‌های گرافیکی با شبکه‌بندی طرح‌تان و امکان Crop روی آن، عملکردهای لازم را برای اعمال قانون یک‌سوم را به طراح می‌دهند. به علاوه که طراح می‌تواند این شبکه‌های متقاطع را خودش مستقیما روی یک طرح چاپی بکشد و چینش عناصر طرح خود ببیند و در صورت نیاز، آن را روی فایل گرافیکی اصلاح نماید.

بررسی تطبیقی PDF با فرمت‌های HTML و  XML
9 بهمن 1395

بررسی تطبیقی PDF با فرمت‌های HTML و XML

تحریریه همچاپ

PDF اغلب اوقات با HTML مقایسه می‌شود، اطلاعاتی که برای ایجاد صفحات اینترنتی از آنها استفاده می‌شود. فرمت HTML بعوض ظاهرشان، در اصل برای توصیف ساختار سند ایجاد شد. ظاهر صفحه اینترنتی ‌توسط مرورگر اینترنتی تعیین می‌شود ، نه ایجادکننده سند. با افزایش محبوبیت شبکه جهانی وب، نسخه‌های جدید HTML بجای محتوای صفحات، به خاطر جنبه‌های بصری صفحات اینترنتی استفاده می‌شوند. بدین ترتیب،HTML هم باPDF در راستای هدف یکسانی گام برمی‌دارد.

تکنیک‌های طراحی خلاقانه لوگوهای دوحرفی ـ بخش دوم
9 بهمن 1395

تکنیک‌های طراحی خلاقانه لوگوهای دوحرفی ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

لوگوهای مبتنی بر حروف در مقایسه با دیگر سبک‌های طراحی لوگو مزایای منحصربه‌فردی دارند. ترکیب حروف چاپی تحت عنوان اجزای بصری می‌تواند همانند قدم‌زنی روی طناب نازکی باشد، مخصوصاً زمانی که تمایل دارید با لوگو، کل برند خود را معرفی کنید. اگر در طراحی لوگوهای حرف پایه را بسازید، به تصاویر متعارف شباهت بسیاری پیدا می‌کنند و نمی‌توانند مستقیما با مخاطب ارتباط برقرار ‌کنند. ولی اگر هم حروف خیلی ساده باشند، بر مخاطب تأثیر بصری نخواهند گذاشت. در این بخش از مقاله به ادامه‌ی معرفی مجموعه‌ی جامعی از روش‌ها و تکنیک‌های طراحی لوگوهای دوحرفی می‌پردازیم.

تکنیک‌های طراحی خلاقانه لوگوهای دوحرفی ـ بخش اول
9 بهمن 1395

تکنیک‌های طراحی خلاقانه لوگوهای دوحرفی ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

حروف موجودات خیلی عجیبی هستند. حروف الفبا اجزای سازنده کل سیستم ارتباطات نوشتاری ما هستند، ولی اگر روی آنها دقیق شوید و توجه بیشتری به آنها داشته باشید، خواهید دید که به‌واقع آنها فقط تصاویر هستند. حروف به شخصی که آنها را مطالعه می‌کند پیام مستقیمی را ابلاغ می‌کنند. اما آنها همچنین عناصر بصری نیز هستند که می‌توانند به لحاظ رنگ، شکل و خصوصیات متفاوتی داشته باشند. وقتی حروف لوگوی شرکتی را نشان می‌دهند، خیلی بیشتر عزیز و موردتوجه قرار می‌گیرد. فقط با چند حرف می‌توان یک دنیا معنا را بیان کرد. ولی همین توانایی حروف است که اتفاقا آنها را چنین فریبنده می‌سازد. در این مقاله و سه مقاله آتی ادامه‌ی آن مجموعه‌ی جامعی از روش‌ها و تکنیک‌های طراحی لوگوهای دوحرفی را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانند در طراحی و ایده‌پردازی لوگوها کمک شایانی به شما بدهند.

سومین هفته‌ی نارنجی همچاپ با مجموعه‌ی ست‌های اوراق اداری‌
7 بهمن 1395

سومین هفته‌ی نارنجی همچاپ با مجموعه‌ی ست‌های اوراق اداری‌

تحریریه همچاپ

فروشگاه اینترنتی محصولات چاپی همچاپ برای سومین هفته‌های نارنجی خود مجموعه‌ی ست اوراق اداری را معرفی می‌کند. همانند دو هفته‌ی پیشین که به ترتیب محصولات کارت ویزیت سلفون مات و تراکت A5 گلاسه 135 گرمی برای قرعه‌کشی تخفیف تا 99 درصد عرضه شدند، از شنبه (9 بهمن) مجموعه‌ی ست اوراق اداری به عنوان محصول هفته‌ی قرعه‌کشی هفته‌های نارنجی ارائه خواهد شد. به این ترتیب، کاربران همچاپ و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره‌ به مدت یک هفته فرصت دارند تا قرعه‌کشی شرکت کنند و با دریافت 15 تا 99 درصد تخفیف برای سفارش 6 سری مختلف از اوراق اداری همچاپ از این فرصت بی‌نظیر نهایت بهره را ببرند.

نصب پوستر بدون آسیب به دیوار یا پوستر!
6 بهمن 1395

نصب پوستر بدون آسیب به دیوار یا پوستر!

تحریریه همچاپ

با اینکه می‌توانید پوسترها را با میخ، منگنه، پونز، چسب مایع یا با نواری به دیوار نصب کنید، اما این روش‌ها اغلب اوقات روی دیوار علاماتی را بجا می‌گذارند و به خود پوسترها هم آسیب می‌زنند. اگر تعداد محدودی پوستر دارید یا می‌خواهید که با پونز به دیوار آسیبی نزنید، پس به مشکل برخورده‌اید!

جنبه‌های تکنیکی شناسایی تصاویر آماده باکیفیت
6 بهمن 1395

جنبه‌های تکنیکی شناسایی تصاویر آماده باکیفیت

تحریریه همچاپ

گاهی اوقات، عکاسان تصاویر شگفت‌انگیزی از لحظات منحصربفرد پست می‌کنند که به سادگی گرفته نمی‌شوند. در دنیای امروزی دیگر میزان درآمد افراد اهمیتی ندارد و همه دوربینی قدرتمندی روی گوشی، تبلت یا دوربین دیجیتالی برای خود دارند، به طوری که 3 میلیارد عکاس در دنیا وجود دارد و هزاران عکس ناشیانه تا حرفه‌ای در روز گرفته می‌شود. این تصاویر در مواقعی که باید طرح گرافیکی برای فضای مجازی یا محصول چاپی آماده کنید، می‌توانند از نظر زمانی و مالی بسیار بصرفه تمام شوند، هرچند که خروجی کارتان چندان متمایز نخواهد بود، چراکه این تصاویر احتمالا توسط همکاران‌تان قبلا استفاده شده و خواهند شد. اما نوع سفارش طراحی و شرایط آن تا حد زیادی می‌تواند مسئله‌ی عدم تمایز کارتان را بی‌اهمیت جلوه دهد.

نظریه‌ی رنگ‌های چاپگرها و نمایشگرها
6 بهمن 1395

نظریه‌ی رنگ‌های چاپگرها و نمایشگرها

تحریریه همچاپ

رنگ‌هایی که می‌توانیم آنها را ادراک کنیم با ترکیب مشخصی از رنگ‌های اصلی ایجاد می‌شوند. سه نوع مقوله‌ی رنگی وجود دارد: رنگ‌های اصلی، رنگ‌های ثانویه و رنگ‌های ثالث. رنگ‌های اصلی آنهایی هستند که با ترکیب رنگ‌های دیگر شکل نگرفته‌اند، و می‌توان گفت که رنگ‌های خالص هستند. رنگ‌های ثانویه آنهایی هستند که با ترکیب دو یا سه رنگ‌ اصلی شکل می‌گیرند. رنگ‌های ثالث آن‌هایی هستند که با ترکیب دو یا چندرنگ ثانویه ایجاد می‌شوند. آنچه رنگ‌های اصلی را تشکیل می‌دهند متناسب با آنچه درباره نور یا رنگ‌دانه صحبت می‌شود تفاوت می‌کنند.

جنبه‌های عمومی شناسایی تصاویر حاضر و آماده باکیفیت
5 بهمن 1395

جنبه‌های عمومی شناسایی تصاویر حاضر و آماده باکیفیت

تحریریه همچاپ

تصاویر آماده مانند طراحی خوب هستند، به این معنی که دوست دارید بدون اینکه توجه را بیش از حد به خود جلب کنند، انتظار دارید که تصاویرتان قدرتمند، متقاعدکننده و به‌یادماندنی باشند. ایجاد توازن میان آنها کمی سخت به نظر می‌رسد، ولی نهایتا چنان این توازن سودمند خواهد بود که خودتان مایل خواهید بود با کمی تلاش از ثمرات آن بهره‌مند شوید.

قواعد به‌کارگیری مرکب در چاپ افست
5 بهمن 1395

قواعد به‌کارگیری مرکب در چاپ افست

تحریریه همچاپ

خصوصیت سازگاری فرایند افست لیتوگرافی در تنوع بالایی از سطوح چاپی موجب شده است که گستره‌ی متنوعی از مرکب‌ها برای این روش چاپی دردسترس باشد. مرکب‌های لیتوگرافی (که مرکب‌های خمیری هستند) نسبت به دیگر انواع مرکب چسبناک‌تر بوده، ازآنجایی‌که قشر مرکب در چاپ افست نازک‌تر بوده، مقدار رنگ‌دانه باید بیشتر باشد. (چاپ افست قشرهای مرکب را ذخیره می‌کند که حدود نصف قشرهای چاپ لترپرس ضخامت داشته باشد). ازآنجایی‌که لیتوگرافی افست بر این مبنا ایجاد شده است که روغن و آب با هم ترکیب نمی‌شوند. نتیجتا مرکب‌هایی که برای این فرایندی طراحی‌ شده‌اند باید به مقدار کافی از مواد دافع آب استفاده کنند.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی
11 آبان 1395

در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی

تحریریه همچاپ