021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | نمایش تمام مطالب


معرفی ماهيت و كاركرد نسبت طلایی در طراحی گرافيكی
23 بهمن 1395

معرفی ماهيت و كاركرد نسبت طلایی در طراحی گرافيكی

تحریریه همچاپ

دوست داريد كه بتوانید در سطح خلاقیت لئوناردو داوينچی، سالوادور دالی و طراحان معبد پارتنون یونان باستان طراحی كنيد؟ همه‌ی این بزرگان هنر در یک جنبه با هم اشتراک دارند. يونانيان باستان اولين كسانی بودند كه توانستند زيبايی نهفته در عدم تقارن حاضر در گياهان، حيوانات، حشرات و ديگر ساختارهای طبيعی کشف و مهار کنند. یونانی‌های باستان اين پديده رياضی را با حرف يونانی Φ (با تلفظ فای) بيان می‌کردند که ما امروزه آن را نسبت طلايی می‌نامیم. البته نسبت طلایی با اصطلاحات دیگری همچون نسبت الهی، ميانگين طلايی و بخش طلايی نیز شناخته می‌شود. اين مفهوم رياضی به قانون یک‌سوم خيلی شبيه است، به‌طوری که آن را می‌توان در طراحی‌های گرافيكی ‌بکار گرفت تا آنها را برای بيننده به لحاظ بصری جذاب‌تر ساخت. البته نسبت طلايی كمی پیچیده‌تر است و اگر رياضی چندان موردعلاقه نيست، پس توصيه می‌کنیم كه اول راهنمای ما را در مورد قانون یک‌سوم مطالعه بفرماييد تا عملا به بحث اصلی خود بپردازیم.

بررسی فایل گرافیکی از منظر اجزای طراحی
21 بهمن 1395

بررسی فایل گرافیکی از منظر اجزای طراحی

تحریریه همچاپ

در واقع، نتایج تحقیقات موسسه فناوری راچستر نشان می‌دهد که 78% همه‌ی فایل‌های گرافیکی که مشتریان برای تولید چاپخانه‌داران تهیه می‌کنند، کاملا آماده نیستند و نیاز به اصلاح مجدد پیدا می‌کنند. به همین دلیل بررسی فایل گرافیکی قبل از ارسال برای چاپ یکی از مهم‌ترین مراحل چاپ بشمار می‌رود. در ادامه مجموعه نکات و روش‌هایی که طراحان برای بهینه‌سازی صفحه‌بندی لازم است، ارائه شده‌اند. البته فراموش نکنید که قبل از شروع به کار، بهترست در مورد جنبه‌های مهم بررسی فایل گرافیکی از شرکت چاپی یا چاپخانه‌ی موردنظرتان مشاوره بگیرید.

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش سوم
20 بهمن 1395

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش سوم

تحریریه همچاپ

به طراحی کارت ویزیت جدیدی نیاز دارید؟ ایده‌ی خاصی به ذهن ندارید؟ خب، نگران نباشید، چراکه در این مقاله و دو بخش دیگر مقاله به معرفی روش‌های جدید کارت ویزیت می‌پردازیم که مملو از زیبایی و منطق است. می‌توانید بعد از مشاهده کارهای طراحان باهوش در خلق کارت ویزیت‌های مبتکرانه و خلاقانه، برای طراحی ایده‌های جذابی را الهام بگیرید و خودتان نتایج مثبتی خلق کنید تا بهترین ایده‌ها را مطرح نمایید.

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش دوم
20 بهمن 1395

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش دوم

تحریریه همچاپ

کارت ویزیت‌ها به‌راحتی حمل می‌شوند و عملا مقرون‌بصرفه‌ترین و انعطاف‌پذیرترین ابزار تبلیغاتی است که افراد با آنها می‌توانند به بهترین نحو محصولات و خدمات شرکت خود را معرفی کنند. به همین خاطر، نظریات و رویکردهایی که می‌توانند ارزش افزوده‌ای به کارت ویزیت بدهند، اهمیتی دوچندان دارد، چراکه به این ترتیب، می‌توان تمام پتانسیل تبلیغاتی کارت ویزیت را چندبرابر ساخت. کارت ویزیت‌ها ‌تنها برای انتقال اطلاعات چاپی روی کارت‌ها بکار گرفته نمی‌شوند. بلکه باید تصویری از کسب‌وکارتان را منعکس کنند. در این مقاله به ادامه معرفی روندهای جدید طراحی کارت ویزیت می‌پردازیم.

لوگوهای معروف برندها و معنای پنهان آنها
20 بهمن 1395

لوگوهای معروف برندها و معنای پنهان آنها

تحریریه همچاپ

هرروز لوگوها را در خانه، تلویزیون و خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم. آنها اغلب لوگوهای معروفِ برندهایی هستند که شهرت و محبوبیت بسیاری دارند. این لوگوها نه‌تنها برندهای معروفی را که به آنها ارجاع می‌دهند معرفی می‌کنند، بلکه آنها به بخشی از فرهنگ ‌عامه مشترک ما بشمار می‌روند. شاید عجیب باشد ولی حتی اخیرا فیلمی در مورد ارتباط لوگوها با اشیاء خوش‌یمن ساخته است و در آن لوگوهای مختلف از این لحاظ بررسی شده‌اند.

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش اول
20 بهمن 1395

روندهای جدید برای طراحی کارت ویزیت ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

به طراحی کارت ویزیت جدیدی نیاز دارید؟ ایده‌ی خاصی به ذهن ندارید؟ خب، نگران نباشید، چراکه در این مقاله و دو بخش دیگر مقاله به معرفی روش‌های جدید کارت ویزیت می‌پردازیم که مملو از زیبایی و منطق است. می‌توانید بعد از مشاهده کارهای طراحان باهوش در خلق کارت ویزیت‌های مبتکرانه و خلاقانه، برای طراحی ایده‌های جذابی را الهام بگیرید و خودتان نتایج مثبتی خلق کنید تا بهترین ایده‌ها را مطرح نمایید.

دستگاه سلفون‌کشی انتخابی شما کدام است؟
19 بهمن 1395

دستگاه سلفون‌کشی انتخابی شما کدام است؟

تحریریه همچاپ

با توجه به ارزشی که سلفون به محصول نهایی اضافه می‌کند، شاید مضحک باشد که اغلب بعد از خرید چاپگر سایز بزرگ تازه افراد به فکر ضرورت خرید دستگاه سلفون‌کشی می‌افتند. ولی خرید متفکرانه باعث خواهد شد تا تمامی دردسرهای شما پایان یابد، مخصوصاً زمانی که سفارش‌ها شما افزایش می‌یابد یا سفارش‌های جدیدی دریافت می‌کنید. اولین چیزی که باید آن را مدنظر داشته باشید این است که آیا با خرید دستگاه سلفون‌کشی می‌توانید رشد لازم را برای تهیه ماشین چاپ جدید به مجموعه کاری خود ایجاد نمایید.

مزایای صحافی دوخت مفتولی و دوخت فنری
19 بهمن 1395

مزایای صحافی دوخت مفتولی و دوخت فنری

تحریریه همچاپ

انتخاب روش‌ صحافی بسته به تعداد صفحات پروژه، نوع سرمایه‌گذاری که می‌خواهید روی دستگاه صحافی انجام دهید و کاربرد محصولی که می‌خواهید صحافی کنید، تفاوت می‌کند. این انتخاب همچنین نرم‌افزار طراحی‌تان را با توجه به حاشیه‌ها و تنظیم فایل انتشاراتی‌ تحت تاثیر قرار خواهد داد. در بیشتر روش‌ها تنها تنظیم حاشیه‌هایی که فضای صحافی را امکان‌پذیر می‌سازند و خزش (Creep) (وقتی تای کتابچه باعث می‌شود که صفحات بیرونی کتابچه کوتاه‌تر از صفحات تاشده اولی باشند) اهمیت دارند. در روش‌های دیگر شما باید اندازه صفحات را متناسب با اطلاعات دفترچه راهنمای دستگاه مطابق سازید.

اندازه‌ها و انواع کارت ویزیت
19 بهمن 1395

اندازه‌ها و انواع کارت ویزیت

تحریریه همچاپ

آیا پروژه بعدی شما طراحی کارت ویزیت است؟ اندازه و فرمت کارت ویزیت اطلاعات ضروری هستند. کارت ویزیت شما در چه اندازه‌ای است؟ چگونه کارت ویزیتی با طرح و قالب متفاوت کار کنیم؟چگونه کارت ویزیت استانداردتان را خاص و منحصربفرد طراحی کنید؟ این مقاله به پاسخ‌های این سؤالات می‌پردازد.

محصولات تبلیغاتی ارزش افزوده
19 بهمن 1395

محصولات تبلیغاتی ارزش افزوده

تحریریه همچاپ

اکنون همه می‌دانیم که با طراحی گرافیکی خاص و جذاب انواع محصولات چاپی مانند بروشور و با استفاده از انواع خدمات تکمیلی مانند سلفون، UV، دایکات، طلاکوبی و غیره می‌توانیم تبلیغات تاثیرگذار و ماندگاری ایجاد کنیم که تاثیر مستقیمی بر افزایش فروش داشته باشند، اما امروزه صنعت تبلیغات به سمت بهره‌گیری از تکنیک‌های ارزش افزوده در تبلیغات سوق پیدا کرده است و ایده‌های خلاقانه در بکارگیری از روش‌های ارزش افزوده موجب شده که تنوع گسترده‌ای از امکانات برای تبلیغات کسب‌و‌کارها ایجاد شود.

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ