021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | دنیای چاپ


سه عنصری ضروری در چاپ بروشورها

11 آبان

سه عنصری ضروری در چاپ بروشورها


بروشورها می‌توانند به چنان بازده سرمایه‌گذاری خوبی برسند که آب از دهان متصدیان امر تبلیغات راه بیافتد؟ یا اینکه بروشورها صرفا محصولات آگاهی‌بخشی هستند که مانند دیگر محصولات تبلیغاتی چاپی همچنین روی فعالیت اقتصادی‌تان نیز تاثیراتی می‌گذارند؟ اگر بروشورهای‌تان چندان ثمربخش نبوده‌اند یا اینکه چون از شما انتظار می‌رود باید بروشورها چاپ کنید و لزوما چاپ بروشور لزوما هدف خاصی ندارد؛ پس بهترست راهبرد چاپ بروشور خود را مورد ارزیابی دوباره قرار دهید و تفکر منسجم و مبتنی بر واقعیات را جایگزین آن کنید.


1.چارت‌ها و نمودارها

اغلب مواقع، برای توضیح اطلاعات پیچیده یا حتی نسبتا ساده باید کلمات بسیاری را کنار هم ردیف کنید که بجای آن می‌توانید همین توضیح را خیلی سریع و راحت در یک چارت یا نمودار هم جمع‌بندی نمایید. مشتریان معمولا به جذابیت ظاهری زیبایی‌شناختی، سادگی و وضوح چارت‌ها و نمودارهایی که ردیف‌های مختلف محصولات و خدمات‌تان را با هم مقایسه می کنند، بهتر پاسخ می‌دهند و بیشتر  ارتباط برقرار می‌کنند. شما می‌توانید مزایای کمپانی‌تان را نسبت به دیگر رقبای خود با استفاده از این چارت‌ها و نمودارها نشان دهید و دیگر اطلاعات مهم خود را منتقل سازید. چارت‌ها و نمودارها با یک نگاه به مشتریان نشان می‌دهند که کدام محصول بیشتر مناسب آنهاست؛ چرا شما  نسبت به رقبای خود برتری دارید. این مزیتی که برتری را نشان می‌دهد مخصوصا برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی مالی بسیار ارزشمند است، چراکه مثلا می‌تواند نشان دهد که برای تضمین آینده‌ی خود چرا باید حالا در یک شرکت یا موسسه‌ی مالی سرمایه‌گذاری کنید.

2.بیان مزایا و فوایدی برای مشتریان

اغلب قریب به‌اتفاق بروشورها فضای بسیار وسیعی از خود را صرف معرفی شرکت خود، زمان تاسیس، افراد موسس آن و فعالیت‌های آنها، نحوه‌ی انجام کارها و جوایزی که بدست آورده‌اند و غیره می‌کنند. خلاصه بگوییم همه‌ی این حرف‌ها صرفا ملال‌آور و بی‌خاصیت هستند. هرچند که بعضی از این اطلاعات در فروش تاثیر می‌گذارند، ولی هیچ‌‌کدام از آنها چنان تاثیری ندارند که موفقیت‌های خاصی را نصیب‌تان کنند. مشتریان برای اینکه توانایی انجام چه کارهای دارید، چه کارهای کرده‌اید یا چه جوایزی برده‌اید، اهمیتی قائل نیستند. بروشور باید اطلاعاتی راجع مزایا و فوایدی برای مشتریان باشد، مخصوصا اینکه بیشترین تمرکز هر نوع بروشوری باید بر یک تا سه مزیت عمده اختصاص داده شود (بقیه موارد هم باید فهرست شود، اما خیلی نباید روی آنها تاکید کرد و مانور داد). تاکید خود را بر اینکه چگونه حل مشکلات مشتریان یا بهتر و آسان‌تر ساختن زندگی آنها قرار دهید. هدف مشتریان از خرید کالا یا خدمتی، نیاز آنهاست. باید ببینید چگونه می‌توانید آن نیازها را به بهترین وجه و متمایز از رقبای خود تامین کند.


3.ارائه‌ی عرضه‌ها و تخفیف‌های ویژه و تاریخ‌دار

گاهی خیلی شگفت‌آور است که می‌بینیم از اغلب میلیون‌ها بروشوری که توزیع می‌شود، چقدر تعداد اندکی از آنها عرضه‌ها و تخفیف‌های جذابی برای مشتریان را ارائه می‌دهند. تماس با شماره‌ای که هزینه‌ای برای مشتری در پی ندارد، خدمت خاصی نیست، بلکه حتی یک وظیفه است. به‌منظور اینکه واقعا بازده سرمایه‌گذاری خود را به‌ حداکثر برسانید، باید عرضه، تخفیف یا خدمت ویژه‌، با مهلت زمانی و هدفمند به مشتریان‌تان ارائه دهید. فرض می‌کنیم که شما کسب‌و‌کار کوچکی دارید و قصد خرید وبسایت جدیدی دارید. به‌ این منظور شما تحقیقات خود را انجام می‌دهید و چند بروشور هم جمع می‌کنید. اغلب کمپانی‌های اطراف‌تان به‌طور میانگین حدود 10 میلیون تومان برای طراحی وبسایت هزینه می‌کنند. یکی از کمپانی‌ها در بروشور خود اشاره می‌کند که آنها وبسایت سفارشی را تنها با 7 میلیون تومان طراحی می‌کنند و همه‌ی این کارها را در عرض شش هفته بعد از امضای قرارداد انجام می‌دهند. غیر این تخفیف، خدمات این شرکت در باقی موارد با دیگر شرکت‌های طراحی وبسایت فرقی ندارد. با این‌ حال شما کدام شرکت طراحی وبسایت را انتخاب می‌کنید؟ اغلب اوقات شرکتی که 2 میلیون تومان در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی می‌کند، مشتریان را به خود جلب می‌کند. عرضه‌ها و تخفیف‌های ویژه و با مهلت زمانی ضرورت فوق‌العاده‌ای برای افزایش بازده چاپ بروشورهای‌تان دارد.

 



مطالب مرتبط

فعالیت‌های هفته‌ طراحی گرافیک
30 فروردین 1396

فعالیت‌های هفته‌ طراحی گرافیک

تحریریه همچاپ
سایزهای استاندارد آمریکایی و اروپایی کاغذ ـ بخش اول
2 بهمن 1395

سایزهای استاندارد آمریکایی و اروپایی کاغذ ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ
چالش انطباق رنگ در چاپ
11 آبان 1395

چالش انطباق رنگ در چاپ

تحریریه همچاپ
در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی
11 آبان 1395

در جستجوی خدمات جامع طراحی، چاپ و ارسال پستی

تحریریه همچاپ
نکات مهم در انطباق طراحی با بهترین خروجی چاپ
11 آبان 1395

نکات مهم در انطباق طراحی با بهترین خروجی چاپ

تحریریه همچاپ
سه عنصری ضروری در چاپ بروشورها
11 آبان 1395

سه عنصری ضروری در چاپ بروشورها

تحریریه همچاپ