021-88539477-9
service[at}hamchap.ir
همچاپ

| وبلاگ | اصول چاپ


مقایسه چاپ آنلاین و چاپ آفلاین: سه روایت مختلف درباره مکان (قسمت اول)

صبح روز پنج شنبه ، یکی از مشتریان بروشوری را برای شما ارسال می کند. در جعبه را باز می کنید. مشاهده می کنید که بجای اینکه بروشورها با ظرافت چاپ شده باشند، تاخورده و لک دار شده است. واقعا وحشتناک است !

آخر هفته شما نیز بدین ترتیب خراب می شود و کارکنان شما ناچارند که با اضافه کاری، این مسئله را جبران کنند.


این یکی از کابوس های هر شرکتی بوده، و نیز یکی از بدترین شرایطی است که ممکن است پیش بیاید. همیشه مشتریان از این چنین وضعی ناراضی اند و زمانی که با شما تماس می گیرند از این چنین رخدادی می نالند، بدین ترتیب است که مشتریان را از دست می دهیم.

سه روایت مختلف درباره چاپ آنلاین
   
زمانی که محصولی با کیفیت بالا چاپ نمی شود بدین ترتیب است که کابوس آن شرکت شکل می گیرد. به همین خاطر است که سعی می کنیم شرکت های مطمئنی را انتخاب کنیم که، تخفیف بیشتری را برای مشتریان قائل بوده و از نگرانی مشتریان خود اگاه هستند.  
1. نحوه خدمات رسانی به مشتریان: شرکت ها فکر می کنند که در چاپ آنلاین مانند چاپ سنتی لازم نیست که الزامات و موارد خاص مربوط به آنرا برآورده کنند. این شرکت ها باید در این زمینه نیز احتیاجات و شروط مشتریان را برآورده کرده، در صورتی که بتوانند خدمات با کیفیت و مطمئنی را در چاپ فراهم کنند، فقط در این صورت است که اعتبار خود را باز خواهند یافت. این شرکت ها باید دلیل مواردی که محصولات مشتریان به خوبی چاپ نمی شوند را بدانند و نسبت به آن اگاه باشند، تنها با رعایت این موارد است که در زمینه چاپ و تولید محصولات چاپی معروف و تبدیل به یک برند می شوند. 
2. کیفیت چاپ و تنوع محصولات: شرکت ها فکر می کنند که چاپ آنلاین فقط مختص چاپ تراکت و محصولاتی از این دست است که کیفیت پایینی داشته و فقط مواردی را که ارزش ریالی پایینی دارند را شامل می شود. به علاوه فکر می کنند که در چاپ آنلاین فقط تعدادی کم و در تیراژ پایین از محصولات قابل چاپ هستند.
3. هزینه های اندک: بیشتر شرکت های چاپ این چنین می اندیشند که با چاپ سنتی و آفلاین بهتر می توانند به مشتریان خود خدمت رسانی کنند و خدمات حضوری نسبت به خدمات آنلاین بسیار ارزشمند است. 

در سری مقالات مقایسه چاپ آنلاین با چاپ سنتی (آفلاین)، سه روایت مختلف در زمینه چاپ آنلاین را بحث و بررسی خواهیم کرد. واقعیاتی را به شما نشان خواهیم داد که باید به آنها توجه کرده و بدین ترتیب از بزرگترین اشتباهات در زمینه صنعت چاپ بپرهیزیم، چراکه صنعت چاپ، بسیار ارزشمند است. پس به دقت مطالعه کنید.

    روایت اول: در چاپ آنلاین حتما لازم نیست متخصص باشید.

 این چنین حدس و گمانی در چاپ آنلاین کاملا نادرست است (بله، قبلا در این مورد صحبت کردیم). در چاپ آنلاین سفارشات را دریافت کرده و حتی آنرا به شرکت هایی که آنها را نمی شناسید و از شما دور هستند ارجاع دهید، دور بودن مکان بدین معنی نیست که ضرب العجل های مشتری اهمیتی ندارد یا برای مثال رنگ لوگو بی اهمیت است. بلکه برعکس باید به چاپ آنلاین اهمیت بدهید و ضروریات مشتریان را فراموش نکنید.
به همین دلیل است که بیشتر عموم شرکت ها چاپ سنتی (آفلاین) را مطمئن می دانند و به سوی آن معطوف می شوند. به تصور چنین افرادی چاپ های آفلاین با تجهیزاتی صورت می گیرد و نحوه خدمات رسانی به مشتریان بهتر و عالی خواهد شد. 
ولی، شرط می بندیم، تمایلی ندارید سفارشات چاپ سنتی را به وب سایت همچاپ بسپارید، این گونه نیست؟ همانطوری که حسابدار همچاپ می گوید، با چاپ آنلاین می توانیم نه تنها تراکت ها، بلکه بروشورهای بزرگ و حتی کتب و جزوات درسی، پوسترهای با کیفیت بالا و بسته بندی های خاص، و دیگر محصولات چاپی و غیره را به چاپ برسانیم.  چاپ آنلاین، نیاز به تجربه و مهارت دارد بدین ترتیب است که سفارشات را دریافت کرده و آنها را با کمترین هزینه به انجام می رسانید. در چاپخانه همچاپ، بهترین دستگاه ها و ماشین آلات چاپ و افراد متخصص کنارهم گرد آمده اند. می توانیم همه محصولات را چاپ کنیم و  تیم متخصصین ما بیش از ده ها سال تجربه و دانش دارد که از آن برای خدمات رسانی به مشتریان استفاده می کنند. 
چاپخانه همچاپ بیش از 15 سال است که همچنان کار و فعالیت می کند، و سعی می کند که محصولات جدید و به روزی را ارائه کند. ولی به این نیز بسنده نکرده ایم. نحوه خدمات رسانی به مشتریان اهمیت دارد، و این سخن را آقای مهندس حامد خسروی بیان می کند، که بر تمامی کارهای چاپ نظارت مستقیم داریم. به همین دلیل است که این شرکت خرق عادت کرده و رسوم گذشته چاپ سنتی را دگرگون کرده است.



تحولی در چاپ سنتی (و حتی آنلاین) 
   
   چاپ آنلاین توانسته بسیاری از صنایع را مانند گردشگری، هتلداری، بانک و بورس (مانند بانک های آینده، پایرسیان، پاسارگاد و شرکت بورس و ...) تا فست فود، خرید ملک ، حراج ماشین یا مسافرت و تعطیلات را متحول کند. این چنین تحولی نه تنها مفید، ارزشمند و در ارائه خدمات مهم است، بلکه از اینترنت استفاده می کند تا به کارهای خود سرعت بخشد، کارایی خود را بالا برده و هزینه های اضافی ببار نیاورد. این چنین تحولی در صنعت چاپ در همچاپ نیز به وقوع پیوسته است. نحوه ارائه سفارش آسان و سریع بوده به علاوه با این روش می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید چراکه این سفارشات با چاپ آنلاین، به انجام می رسد، ولی توجه داشته باشید که در هر حال از کیفیت چاپ محصولات شما کاسته نخواهد شد و در چاپ سنتی و آفلاین نیز نحوه خدمات رسانی به مشتریان برهمین اساس خواهد بود.

اولین دروغ: چاپ آنلاین، با چاپ سنتی تفاوت چندانی ندارد (آقای مهندس حامد خسروی، مدیرعامل و مدیر کسب و کار همچاپ)

به طور قطع این چنین چاپی محسوس، واقعی و مملو از احساس است که مشتریان شما می توانند آنها را تشخیص دهند، که نسبت به هر ابزار و رسانه دیگری خیلی سریع به انجام می رسد. به همین دلیل است که اولین چاپخانه آنلاین را راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم به نحو شایسته تری به مشتریان خود خدمت رسانی کرده و به همراه با نمایندگی های خود به سراسر کشور خدمت رسانی کنیم. به خاطر همین مزایا است که در هر 25 ثانیه با دفتر مرکزی و چاپخانه همچاپ، تماس تلفنی برقرار می شود. 
بیشتر مشتریان به نحوه خدمات رسانی مطلوب بسیار اهمیت می دهند و آنرا به خاطر می سپارند، همانطوری که آقای مهندس حامد خسروی می گوید: بهترین گروه متخصص از حسابداران زبده تا تیم پشتیبانی را به خدمت گرفته ایم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به مشتریان خدمات رسانی کنیم.



حالا این شمایید که گوشی تلفن را برمی دارید و راجع به کیفیت سفارشات خودتان صحبت می کنید. از زمانی که نمونه کاغذها را ملاحظه می کنید که برروی آنها خدمات ویژه و تکمیلی به انجام رسیده تا زمانی که اکثر افراد و گروه همچاپ برای برآوردن نیازهای شما کار می کنند و یا اینکه در صورت بروز اشکالات چاپی، به چاپ آنلاین ما اعتماد و اطمینان کرده تا زمانی که تمامی مراحل با موفقیت به انجام می رسد و سفارش شما در نهایت دقت چاپ و تحویل می گردد. باید با مشتری تماس فیزیکی و حضوری برقرار کنیم به عوض اینکه از راه دور با مشتری تماس هایی برقرار سازیم. تماس های فیزیکی و حضوری با مشتری بسیار اهمیت دارد. همانطوری که اقای مهندس حامد خسروی بیان می کند در صورتی که در یک پروژه چاپی اشکالی پیش آید باید نسبت به آن اگاهی داشته باشیم چراکه نسبت به مشتری مسئول هستیم و همه موارد می بایست به نحو احسن پیش برود. 
هر تماس فیزیکی و حضوری با مشتری، به طور میانگین 1 الی  5/1 ساعت به طول می کشد، در صورتی که سفارشات مشتری با کیفیت پایین چاپ شود، این برای هر شرکت و یا واحد طراحی و چاپ مستقر در هر سازمانی، خبر بدی بوده و در نهایت باعث از دست رفتن مشتری خواهد شد. به همین دلیل است که کیفیت بالای محصولات چاپی همچاپ را تضمین می کنیم.

احساس مسئولیت در همه مراحل چاپ و تولید محصولات
از زمانی که سفارش خود را ارسال می کنید تا زمانی که محصولات چاپی بسته بندی شده و به شما تحویل می گردد، هریک از تیم های طراحی، چاپ، پشتیبانی و لجستیک همچاپ نسبت به تحویل باکیفیت محصول شما احساس مسئولیت می کنند. اگر دقت کرده باشید حتی زمانی که بروشورها در داخل جعبه های پستی قرار می گیرند بدین معنی است که آخرین تیم در همچاپ محصول شما را بسته بندی کرده است. به همین دلیل همچاپ، یک کار حرفه ای را ارائه می دهد، همچاپ فقط چاپ آنلاین نیست، بلکه مجموعه ای از افراد متخصص و مجرب و حرفه ای است.
این همان تفاوت بین همچاپ و چاپ سنتی است که در نهایت شما بر این اساس سفارش می دهید. و باز در همین رابطه، اقای مهندس حامد خسروی بیان می کند که همچاپ، مجرب ترین تیم چاپ ایران بوده و جزء بهترین چاپخانه های ایران به شمار می رود.  
  
     


ارتباطات نوین و مدرن 

این دروغی بیش نیست که در چاپ آنلاین کیفیت نحوه خدمات رسانی به مشتریان کاهش می یابد. می توانید با تیم روابط عمومی و پشتیبانی همچاپ تماس بگیرید و با آنها راجع به سفارش خود صحبت و گفتگو کنید. مطمئن باشید که می توانید همانند گذشته از تعطیلات آخر هفته خود لذت ببرید. 

 

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


16 آذر 1395

چاپخانه همچاپ: پیشرفته ترین ماشین آلات چاپ

تحریریه همچاپ
16 آذر 1395

چاپ آنلاین با مدیریت انسانی

تحریریه همچاپ
16 آذر 1395

6 روش چاپ و تولید محصولات سازگار با محیط زیست

تحریریه همچاپ
16 آذر 1395

5 روش برای افزایش کیفیت محصولات جدید چاپی

تحریریه همچاپ
29 آبان 1395

افزایش سرمایه با کمک مردم: اهمیت چاپ

تحریریه همچاپ
enamad
کانال تلگرام همچاپ
Hamchap.ir
Hamchap.ir