021-88539477-9
service[at}hamchap.ir
همچاپ

| وبلاگ | ایندیزاین


سربرگ های جذاب و مناسب

6 آذر 1395

سربرگ های جذاب و مناسب

نامه‌نگاری هنوز هم بخش مهمی از ارتباطات کاری است. سربرگ حرفه‌ای باعث می‌شود که برند شما حرفه ای به نظر رسیده و در نظر اول بهترین تاثیر را بگذارد. می توانید سربرگی را برای کارهای شخصی خود درست کنید. خلق سربرگ اصلا پیچیده نیست. با کمی خلاقیت می‌توانید سربرگ بسازید که معرف برند شما بوده و از حروف و رنگ های دلخواه خود استفاده کنید. بدین روش در اولین برخورد بر مخاطب خودتان بیشترین تاثیر را می‌گذارید.
قبلا درباره استانداردهای مکاتبات کاری در وبلاگ مطالبی را عنوان کردیم و امروز در این آموزش نحوه ساخت سربرگ را در 9 مرحله ساده با نرم افزار InDesign براساس استانداردهایی برای اینکه جذاب و حرفه ای به نظر برسد را نشان خواهیم داد. نحوه طراحی سربرگ را فرا خواهید گرفت.


مرحله1

نرم‌افزار In Design را باز کرده و برای ایجاد فایل جدید برروی منوی File> New> Document کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود می توانید تنظمیمات و ابعاد قراردادی را تغییر دهید. می‌توانید اندازه کاغذ A4 را انتخاب کنید که استاندارد نامه است. تنظیمات مهم دیگر، لبه ها و قسمت برش است. می‌توانید نسبت به لبه های مختلف کاغذ، اندازه های مختلفی را تنظیم کنید، با کلیک برروی آیکون کوچک این زنجیره به مرحله بعدی وارد می شوید. حالا برای حاشیه بالای 105 میلی متر و برای دیگر 3 حاشیه دیگر، 20 میلی‌متر را وارد کنید. قسمت برش باید 3 میلی‌متر تنظیم شود، لازم نیست برروی آیکون زنجیره کلیک کنید.



مرحله 2

برای اینکه فیلد آدرس در این پنجره و در پاکت مشاهده شود، آنرا با دقت جایگذاری کنید. برای مکان‌یابی درست لازم است که از خطوط راهنمایی استفاده کنید. این کار را با کشیدن به سمت بالا/پایین خطوط راهنمای خط کش انجام دهید. برای قرار دهی درست، آنرا انتخاب و در فیلدهای X یا Y در چهارچوب نرم افزار و در بالای پنجره ، اندازه‌ای را وارد کنید. 4 خط راهنما را درست کنید، یکی 20 میلی متر، و دیگری 10 میلی متر را از سمت چپ و خط دیگری 51 میلی‌متر و دیگری 81 میلی‌متر را از بالا ایجاد نمایید.


 
مرحله 3
حالا کادر مستطیل شکل متن را با ابزار تایپ و با خطوط راهنما ترسیم کنید. جزئیات آدرس را قید کنید. با استفاده از فونت و اندازه های آن برند خود را معرفی نمایید. توجه داشته باشید که آدرس در وسط پنجره پاکت قرار گیرد، متنی را انتخاب ، راست کلیک و Text Frame Options را انتخاب کنید. در قسمت Vertical Justification، منوی Align Center را انتخاب کنید.


 
مرحله 4
برای اینکه نامه خوب تا شود، می‌توانید نشان های تاشدگی را اضافه کنید. این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید در جایی که نامه تا می شود مطلب مهمی را درج نمی کنید. خط راهنما را از بالا در اندازه های 103 میلی‌متر و 200 میلی‌متر ایجاد کنید. حالا دو کادر مستطیل متن را ایجاد کرده و در انتهای هر متن نقطه پایان را بگذارید. دو خط راهنما در اندازه های 3 میلی متر از سمت چپ ترسیم کنید. بجای نقطه پایان می توانید از خط یا نماد متفاوتی استفاده کنید. با وجود این، نقطه پایان خوب بوده و زیاد جلب توجه نمی کند، و کمک می کند تا نامه را درست تا کنید.


 
مرحله 5
به هنگام ایجاد فایل؛ قسمت متن جایی است که محتوا باید در داخل حواشی قرار گیرد. کادر مستطیل دیگری را ترسیم و مطلب خود را بنویسید. عنوان، سلام ، محتوا و خاتمه و ضمائم را به آن اضافه کنید. حروف و اندازه ای را انتخاب کنید که معرف برند شما باشد.

 

مرحله 6
حالا همه مطالب مهم را در سربرگ خود قرار دهید. استفاده از رنگ و طرح را فراموش نکنید. به عبارت دیگر، از رنگ و طرح در سربرگ و پاورقی استفاده کنید. با کلیک برروی منوی File-> Place، لوگوی خود را در بالای سمت چپ گوشه قرار دهید. طرح خود را در سمت چپ کناره ای که دوست دارید قرار دهید. بخاطر داشته باشید که طرح نباید با کادر آدرس تداخلی داشته باشد. می توانید در بالای صفحه مستطیلی را ترسیم کرده و رنگی را انتخاب کنید که با برند شما تناسب داشته باشد. همگی را دور از قسمت قرمز رنگ برش قرار دهید طوری که به هنگام چاپ مشکلی برای آنها پیش نیاید.



 

مرحله 7
با همین روش مستطیل دیگری را در پایین صفحه ترسیم کرده و جزئیات مربوط به شرکت خود را به بالای آن اضافه کنید. توجه کنید که متن به لبه زیاد نزدیک نباشد، زیرا چاپ نخواهد شد. به هنگام اضافه کردن متن به قسمت رنگی بالا، متن و پس زمینه زیاد کوچک نباشند، زیرا به سختی مشاهده خواهند شد. زمانی که حروف شما همانند نمونه ما کوچک باشد بهتر است که برروی پس زمینه سیاه، متن سفیدرنگی را قرار دهید. بدین ترتیب متن سفید چاپ خواهد شد.

 

مرحله 8
برای اینکه سربرگ شما تاثیر بیشتری داشته باشد پس زمینه آنرا طرح دار کنید. بخشی از لوگوی خود را انتخاب کرده یا چیزی را انتخاب کنید که معرف کسب و کار شما بوده و آنرا برروی صفحه درج کنید. آنرا انتخاب، و در پس زمینه قرار دهید، بعد از آن راست کلیک کرده و منوی Choose Arrange> Send to Back را انتخاب کنید. برای شفاف کردن آن، آنرا انتخاب، راست کلیک کرده و منوی Choose Effects> Transparency را انتخاب کنید. 10% را انتخاب کنید یا درصدی را انتخاب کنید تا طرح شما نمایان بوده، و جلب توجه نکند.

مرحله 9
با کلیک برروی ایجاد صفحه جدید در منوی صفحات در ستون سمت راست، صفحه جدیدی را ایجاد کنید. مستطیلی را خارج از قسمت برش ترسیم کرده و رنگ آمیزی کنید. منوی Gradient را باز کنید در صورتی که قبلا با منوی Windows> Color> Gradient باز نشده باشد. منوی هاشورها را باز کرده و دو هاشور متفاوت را به بالای دو مربع در  قسمت رنگ آمیزی بکشید. در صورتی که رنگ های دیگری که شما دوست ندارید در آنجا وجود داشته باشد، با بیرون کشیدن آنها به سمت پایین آنها را حذف کنید. برای اینکه صفحه جالب به نظر برسد، همان طرح پس زمینه را مانند صفحه اول در آن استفاده کنید ولی رنگ آنرا تغییر دهید. طرح خود را کپی و برروی پشت صفحه قرار داده، راست کلیک کرده و برای قرار دهید آن گزینه Paste را انتخاب کنید. رنگ آن را تغییر داده و پشت برگه سربرگ شما طرح زیبایی را خواهد داشت.


 
تمام شد!



لینک به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
طراحی انواع مختلف کارت دعوت
29 مهر 1395

طراحی انواع مختلف کارت دعوت

تحریریه همچاپ
آموزش طراحی و چاپ پرچم های چاپی با نرم افزار ایندیزاین
29 آبان 1395

آموزش طراحی و چاپ پرچم های چاپی با نرم افزار ایندیزاین

تحریریه همچاپ
آموزش تکنیک Overprint در این‌دیزاین و ایلاستریتور
25 بهمن 1395

آموزش تکنیک Overprint در این‌دیزاین و ایلاستریتور

تحریریه همچاپ
ساخت تراکت تاشوی چلیپایی A5 برای کنفرانس
11 مهر 1395

ساخت تراکت تاشوی چلیپایی A5 برای کنفرانس

تحریریه همچاپ
enamad
کانال تلگرام همچاپ
Hamchap.ir
Hamchap.ir