021-88323299021-88323299
service@hamchap.irservice@hamchap.ir

| وبلاگ | بهتر است بدانید


نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول

نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول


در اینجا به معرفی نکات مربوط به طراحی لوگو برای مبتدیان طراحی گرافیک می‌پردازیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا به پروژه‌های طراحی و توسعه لوگو نگاه دقیق‌تری داشته و آنها را با تیزبینی بررسی کنید. این توصیه‌های عمومی شور و اشتیاق را در شما برمی انگیزاند تا مشتریان جدیدتان را با طراحی جذاب تحت‌تاثیر خود قرار دهید. با پیروی از این نکات، طراحی لوگوی فوق‌العاده حرفه‌ای و گیرا به طور معمول کار دشواری بوده که عملا بازتولید یا ویرایش آن را غیرممکن می‌سازد.
سعی کنید که از مقایسه‌ی طراحی لوگوی خود با بسیاری از طراحی‌های استثنایی لوگو در گالری‌های آنلاین اجتناب کنید. بعضی از این لوگو‌ها مفهومی بوده، و براساس اسامی، زمینه‌ها و موضوعات خاص خود قرار دارند. عناصر به طور خاصی طراحی شده‌اند تا ترکیبی کاملی از اسم و نماد شرکت را بیان کنند.
در اغلب موارد، یک پروژه‌ی لوگوی معمولی شبیه این نیست. این وبسایت‌ها بهترین محل برای دریافت ایده و الهام و برای تحسین بسیاری از طراحان مستعد لوگو است. اگر حسابی تقلا می‌کنید که لوگوی منحصربفردی را برای شرکتی با نام 8 لغتی طراحی کنید، بدانید که به طور یقین شما در این کار تنها نیستید و اغلب طراحان لوگو هر کدام با مشکلات خاصی طرف هستند. در ادامه به معرفی نکات مهم طراحی لوگو برای مبتدیان طراحی گرافیک می‌پردازیم.

طراحی انعطاف‌پذیر لوگو
لوگو باید در هر رسانه‌ای قابل استفاده و انعطاف‌پذیر باشد. لوگو باید روی اشیاء بزرگ مانند پوسترهای چاپی سایز بزرگ گرفته تا اشیاء کوچک مانند توپ گلف هم باید جلوه خوبی داشته باشد و کاملا ایده‌آل کار شده باشد به لحاظ تجاری مانند پوسترهای چاپی طراحی شده باشد. نمی‌توانید همیشه از اینکه مشتری لوگو را در کجا استفاده خواهد کرد، مطمئن بود، پس باید طوری طراحی شود که در هر مکانی بتوان از آن استفاده کرد و همه جا به‌خوبی نیز جلوه کند. این کار باید از جنبه‌های مختلفی صورت بگیرد، ولی از جنبه‌ی نرم‌افزاری باید گفت که حتما از نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی برداری (وکتور) مانند Corel Draw استفاده نمایید تا کیفیت چاپی طرح لوگوی شما در هر اندازه‌ای و هر جایی عالی باشد.

طرح فونت لوگو
فونت‌هایی که طراحی می‌کنید جان و روح لوگو، همچنین ساختار و چهارچوب آن هستند. وقت و تلاشی که صرف بررسی انواع طرح فونت‌ها می‌کنید، اصلا نباید کوچک شمرده شود. دقت کنید برای کار خود زمان کافی اختصاص دهید تا اینکه به فونتی برسید که منظورتان را بیان کند. طرح فونت اشتباه می‌تواند برای لوگو مصیبت‌بار باشد، ولی طرح فونت درست و مناسب می‌تواند لوگو را به نحو چشمگیر و جذابی در مرکز توجه‌ها قرار دهد.

دقت در بکارگیری گرادیان‌ها
گرادیان‌ها باعث می‌شوند که لوگو خوب و تمیز به نظر برسد و در صورتی که کار خود را به نحو احسن انجام داده باشید، موثر واقع خواهند شد. یک طراح خوب و حرفه‌ای لوگو باید از همه پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های چاپ تجاری آگاه باشد. در صورتی که در زمینه طراحی لوگو مجرب نیستید هرگز از گرادیان‌ها استفاده نکنید در این صورت کار شما بهتر به نظر خواهد رسید. مشتریان طرح‌ها و الگوهای زیبا را دوست دارند، ولی زمانی که طرح به نسبت‌های ریز کوچک شود، لوگو ساده‌تر به نظر خواهد رسید.

برچسب ها و کلمات کلیدی: آموزش ، طراحی-لوگو ، طرح-فونت ، گرادیان-ها ، مبتدیان


مطالب مرتبط

طراحی انواع مختلف کارت دعوت
29 مهر 1395

طراحی انواع مختلف کارت دعوت

تحریریه همچاپ
آموزش ایجاد متنی با افکت برگ با GIMP
27 مهر 1395

آموزش ایجاد متنی با افکت برگ با GIMP

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
روش های با کیفیت کردن محصولات چاپی
28 مهر 1395

روش های با کیفیت کردن محصولات چاپی

تحریریه همچاپ
پنج رنگی که در تبلیغات چاپی رواج ندارند، اما باید آنها را جدی گرفت
5 آبان 1395

پنج رنگی که در تبلیغات چاپی رواج ندارند، اما باید آنها را جدی گرفت

تحریریه همچاپ
چاپ آنلاین محصولات تبلیغاتی مقرون بصرفه یا ارزان؟
6 آبان 1395

چاپ آنلاین محصولات تبلیغاتی مقرون بصرفه یا ارزان؟

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ

Samandehi
Back To Top