021-88539477-9
service[at}hamchap.ir
همچاپ

| وبلاگ | عمومی


نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول

نکات طراحی لوگو‌ برای تازه‌کار‌ها – بخش اول


در اینجا به معرفی نکات مربوط به طراحی لوگو برای مبتدیان طراحی گرافیک می‌پردازیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا به پروژه‌های طراحی و توسعه لوگو نگاه دقیق‌تری داشته و آنها را با تیزبینی بررسی کنید. این توصیه‌های عمومی شور و اشتیاق را در شما برمی انگیزاند تا مشتریان جدیدتان را با طراحی جذاب تحت‌تاثیر خود قرار دهید. با پیروی از این نکات، طراحی لوگوی فوق‌العاده حرفه‌ای و گیرا به طور معمول کار دشواری بوده که عملا بازتولید یا ویرایش آن را غیرممکن می‌سازد.
سعی کنید که از مقایسه‌ی طراحی لوگوی خود با بسیاری از طراحی‌های استثنایی لوگو در گالری‌های آنلاین اجتناب کنید. بعضی از این لوگو‌ها مفهومی بوده، و براساس اسامی، زمینه‌ها و موضوعات خاص خود قرار دارند. عناصر به طور خاصی طراحی شده‌اند تا ترکیبی کاملی از اسم و نماد شرکت را بیان کنند.
در اغلب موارد، یک پروژه‌ی لوگوی معمولی شبیه این نیست. این وبسایت‌ها بهترین محل برای دریافت ایده و الهام و برای تحسین بسیاری از طراحان مستعد لوگو است. اگر حسابی تقلا می‌کنید که لوگوی منحصربفردی را برای شرکتی با نام 8 لغتی طراحی کنید، بدانید که به طور یقین شما در این کار تنها نیستید و اغلب طراحان لوگو هر کدام با مشکلات خاصی طرف هستند. در ادامه به معرفی نکات مهم طراحی لوگو برای مبتدیان طراحی گرافیک می‌پردازیم.

طراحی انعطاف‌پذیر لوگو
لوگو باید در هر رسانه‌ای قابل استفاده و انعطاف‌پذیر باشد. لوگو باید روی اشیاء بزرگ مانند پوسترهای چاپی سایز بزرگ گرفته تا اشیاء کوچک مانند توپ گلف هم باید جلوه خوبی داشته باشد و کاملا ایده‌آل کار شده باشد به لحاظ تجاری مانند پوسترهای چاپی طراحی شده باشد. نمی‌توانید همیشه از اینکه مشتری لوگو را در کجا استفاده خواهد کرد، مطمئن بود، پس باید طوری طراحی شود که در هر مکانی بتوان از آن استفاده کرد و همه جا به‌خوبی نیز جلوه کند. این کار باید از جنبه‌های مختلفی صورت بگیرد، ولی از جنبه‌ی نرم‌افزاری باید گفت که حتما از نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی برداری (وکتور) مانند Corel Draw استفاده نمایید تا کیفیت چاپی طرح لوگوی شما در هر اندازه‌ای و هر جایی عالی باشد.

طرح فونت لوگو
فونت‌هایی که طراحی می‌کنید جان و روح لوگو، همچنین ساختار و چهارچوب آن هستند. وقت و تلاشی که صرف بررسی انواع طرح فونت‌ها می‌کنید، اصلا نباید کوچک شمرده شود. دقت کنید برای کار خود زمان کافی اختصاص دهید تا اینکه به فونتی برسید که منظورتان را بیان کند. طرح فونت اشتباه می‌تواند برای لوگو مصیبت‌بار باشد، ولی طرح فونت درست و مناسب می‌تواند لوگو را به نحو چشمگیر و جذابی در مرکز توجه‌ها قرار دهد.

دقت در بکارگیری گرادیان‌ها
گرادیان‌ها باعث می‌شوند که لوگو خوب و تمیز به نظر برسد و در صورتی که کار خود را به نحو احسن انجام داده باشید، موثر واقع خواهند شد. یک طراح خوب و حرفه‌ای لوگو باید از همه پیچیدگی‌ها و محدودیت‌های چاپ تجاری آگاه باشد. در صورتی که در زمینه طراحی لوگو مجرب نیستید هرگز از گرادیان‌ها استفاده نکنید در این صورت کار شما بهتر به نظر خواهد رسید. مشتریان طرح‌ها و الگوهای زیبا را دوست دارند، ولی زمانی که طرح به نسبت‌های ریز کوچک شود، لوگو ساده‌تر به نظر خواهد رسید.



لینک به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

مهارت های طراح ـ بخش اول
28 خرداد 1396

مهارت های طراح ـ بخش اول

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


دانلود مجموعه آیکون ها
2 آبان 1395

دانلود مجموعه آیکون ها

تحریریه همچاپ
شش منبع رایگان عالی برای طراحان گرافیک
20 آبان 1395

شش منبع رایگان عالی برای طراحان گرافیک

تحریریه همچاپ
سه مرحله‌ در طراحی استیکر
6 آبان 1395

سه مرحله‌ در طراحی استیکر

تحریریه همچاپ
راهنمای ایجاد سایه‌های خاکستری گرم و سرد
20 آبان 1395

راهنمای ایجاد سایه‌های خاکستری گرم و سرد

تحریریه همچاپ
راهنمای طراحی لب‌بر در چاپ
19 آبان 1395

راهنمای طراحی لب‌بر در چاپ

تحریریه همچاپ
enamad
کانال تلگرام همچاپ
Hamchap.ir
Hamchap.ir