021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | بهتر است بدانید


چگونه سربرگ‌های متمایز و برجسته داشته باشیم؟

چگونه سربرگ‌های متمایز و برجسته داشته باشیم؟

چگونه سربرگ‌های متمایز و برجسته داشته باشیم؟
سربرگ‌های سفارشی و ست اوراق اداری، به مدت بیش از یک قرن در ادارات و شرکت‌ها به لوازم اداری ثابتی تبدیل شده‌اند. حتی با وجود این همه‌ فناوری‌های جدید دیگر که در شرکت‌های مدرن به یک امر استانداردی تبدیل شده‌اند، امروزه سربرگ‌های سفارشی بیش از هر زمان دیگری سفارش داده می‌شوند.
تصور آن سخت است که صاحبان کسب‌و‌کار بدون سربرگ‌های مختص خودشان در کار خود پیشرفت کنند. حتی شرکت‌های فناوری اطلاعات و استارت‌آپ‌هایی مثل Apple، Microsoft و Facebook چندین نوع سربرگ متفاوت دارند، در حالی که تصور می‌شد این شرکت‌ها آیندگان را از کاغذ بی‌نیاز خواهند کرد! چاپ سربرگ به چند دلیل خوب همچنان باقی و پابرجا مانده است:

تبلیغ مداوم برند
دلیلی خوبی در دست داریم که چرا برندینگ متحدالشکل و هماهنگ یکی از واقعیات زندگی هر شرکت بزرگی شده است. برندهای با هویت واحد به هدف و ماموریت هر سازمانی وضوح می‌بخشند. هویت واحد برندینگ باعث می‌شود تا هرچیز مرتبط با شرکت، حرفه‌ای و رسمی‌تر جلوه یابد.
 
زمانی که شرکتی دست به تبلیغ فراگیری از برندینگ خود می‌زند، سربرگ می‌تواند هویت شرکت را انسجام ببخشد. به عنوان مثال؛ سربرگ‌هایی که خلاقانه طراحی شده‌اند، بیانگر شناخت شما از طراحی بصری بوده و این امر می‌تواند این پیام را انتقال دهد که حتما شناخت‌تان از طراحی بصری در تولیدات هم نمود یافته است. سربرگ‌های با طرح‌های محافظه‌کارانه نشانگر ثبات، صراحت رفتار و همچنین توجه به جزئیات است.
در حالی که این کار به تنهایی نمی‌تواند برای برند شما کافی باشد، کارت ویزیت هم می‌تواند این کار را به نحو احسن انجام دهد، به عنوان مثال ...

تقویت اعتبار
 
سربرگ تعهدی به شما می‌دهد که تلویحا بیانگر این است شما چیزی برای پنهان‌کاری ندارید. نباید انتظار داشته باشید که هیچ شرکت معروفی این ویژگی را نداشته باشد. اما شاید شما این امر را خیلی کم در بسیاری از مشاغل کوچک می‌بینید. مثلا شرکت حقوقی که سربرگ ندارد، مشتریان نسبت به آن احساس اعتماد نخواهند داشت، حتی در صورتی که چنین شرکتی بتواند سفارشات خود را به نحو احسن انجام دهد.
یکی از مواردی که اغلب از نگاه‌ها جا می‍‌افتد، تاثیر کاغذ یا متریال چاپی بر اعتبار برند است. سربرگ‌های ضخیم‌تر، سنگین‌تر و بافت‌دار می‌توانند بیانگر کیفیت و توجه به جزئیات باشند، به‌علاوه در مقایسه با کاغذهای سبک‌تر، گران‌تر هم تمام می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید کمی صرفه‌جویی هم در بودجه داشته باشید، می‌توانید یک ست اوراق اداری با سربرگ‌های با کاغذ ضخیم و ممتاز برای تبلیغات پستی و ارتباط با مشتریان استفاده کنید و یک ست اوراق اداری هم با سربرگ‌های باریک‌تر و ارزان‌تر برای نیازهای سازمانی روزمره سفارش دهید.

بیان جزئیات تماس
 سربرگ می‌تواند به مانند کارت ویزیت عمل کند. ارسال آنها به روشی درست باعث می‌شود که هم مشتریان و هم کارکنان مرجعی برای دریافت اطلاعات تماس شرکت شما داشته باشند.
همانطوری که در مورد قبلی بدان پرداختیم، در صورتی که تمایل دارید که اوراق اداری سفارشی‌تان را به خارج از شرکت توزیع نمایید، انتخاب سربرگ مهم است. اگر می‌خواهید که به مشتریان مهم خود نامه‌ای را ارسال کنید. در این کار خود جدی هستید، سربرگ‌های ضخیم‌تر، خوش بافت‌تر را انتخاب کنید. شک نداشته باشید که شما را جدی خواهند گرفت. کسی چه می‌داند؟ شاید موثر واقع شود.

قوی‌ترین ابزار فروش مستقیم
 
تعداد کمی از مدیران تبلیغاتی در بسته‌های پستی خود سربرگ را هم لحاظ کنند ولی خیلی بیشتر از تراکت و بروشور معمولی امکانات ویژه عرضه می‌کنند. چیزی ساده‌ای مانند کوپن یا کد QR نه تنها می‌تواند به جمع‌آوری اطلاعات مشتریان کمک کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا برند خودتان را در مدت زمان طولانی در جلوی چشم مشتریان قرار دهید.
برخلاف بیشتر محصولات چاپی تبلیغاتی، سربرگ‌ها رسانه‌ای برای استفاده هستند و به ندرت گیرنده‌ی آنها، سربرگ را دور می‌اندازد. تقریبا تک به تک ما دفترچه یادداشت اضافی یا چند برگه اوراق اداری دم دست خود داریم، چون عادت کرده‌ایم که از آنها استفاده کنیم. هنوز هم سربرگ‌ها بخشی از زندگی بیشتر افراد هستند.

نیاز به یادداشت‌برداری
شاید به‌‌ همان اندازه سربرگ سفارشی شما مهم باشد!
اوراق اداری سفارش می‌تواند به مدت چند ماه (اگر نگوییم چندسال) ادامه داشته باشد، و مخاطبان‌تان را مرتبا در معرض برندینگ‌تان قرار بگیرند. حتی اگر به یک دنیای عاری از کاغذ امید داشته باشید، به نظر می‌رسد که خیلی بیش از گذشته به کاغذ نیازمند هستیم، برای یادداشت خریدها از سوپرمارکت، انجام عملیات ریاضی، بازی‌های کاغذی، پیش‌نویس کردن و یادداشت کردن ایده‌‌های‌مان. سربرگ‌های سفارشی یکی از چند روشی است که برند شما می‌تواند به بخشی از زندگی روزمره مشتریان تبدیل شود. سربرگ سفارشی بخش اصلی هر کسب و کاری است، نه فقط به تحکیم هویت آن، بلکه برای ایجاد روابط بهتر با مشتریان کمک می‌کند.



مطالب مرتبط

نکات طلایی برای طراحی محتوای بروشورها
4 آبان 1395

نکات طلایی برای طراحی محتوای بروشورها

تحریریه همچاپ
طراحی کارت تبریک روز پدر با نرم افزار فتوشاپ
18 مهر 1395

طراحی کارت تبریک روز پدر با نرم افزار فتوشاپ

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک
12 آبان 1395

تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک

تحریریه همچاپ
ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول
3 آذر 1395

ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول

تحریریه همچاپ