021-88323299
service[at}hamchap.ir
همچاپ

| وبلاگ | صحافی


صحافی با چسب پلی ‌یورتان (PUR)

صحافی با چسب پلی ‌یورتان (PUR)


گزارش‌های کاری، مجلات گلاسه، کتاب‌های جیبی، تاریخچه‌ها و سالنامه‌ها اغلب با چسب پلی یورتان صحافی می‌شوند. اگر می‌خواهید شرکت، کالا یا خدماتی را به بهترین وجه معرفی و تبلیغ کنید، صحافی ته‌چسب نسبت به صحافی مفتولی دو منگنه‌ای باپرستیژتر است و تأثیرگذاری بیشتری دارد. همچنین، بهترست بروشورهایی با ضخامت بیش از 5 تا 7 میلی‌متر را با چسب صحافی کنید، بخاطر اینکه منگنه در بروشورهایی با این ضخامت فرو نمی‌رود و بکار نمی‌آید.

برای اینکه مطمئن شوید که مشتریان با بروشورهای باکیفیت و بادوام از چاپخانه شما بیرون می‌آیند، باید هنگام آماده کردن اطلاعات چاپی موارد ذیل را مدنظر داشته باشید:

  • جلد باید با لایه‌ای اندود ‌شود. این کار باعث می‌شود که بروشورها باکیفیت باشند و سطح لطیف‌تری پیدا کنند. لایه همچنین مانع خراشیدگی، اثر انگشت یا بجای ماندن لکه‌های قهوه می‌شود. مراقب باشید، اگر جلد شما تیره است، لایه باید براق یا مات ضدخش باشد.
  • از چسب PUR (پلی یورتان) استفاده کنید. این چسب شاید گران باشد ولی باعث می‌شود تا حتی هنگام تغییرات دمایی زیاد (مانند زمستان یا تابستان)، دوام محصولات شما را تضمین باشد. اگر بجای چسب پلی یورتان از چسب گرم استفاده کنید، احتمال دارد که بعد از اندکی استفاده برگه‌های بروشورتان از هم جدا شوند.
  • طراحی روی عطف را فراموش نکنید. برای مثال، عطف برای درج لوگو ایده خوبی است. بهترست چاپخانه‌ها ضخامت عطف را محاسبه کنند. به علاوه، این روزها ‌چنین امکانی وجود دارد که بتوانید بروشورهای به ضخامت 2 میلی‌متری (=32 صفحه کاغذ 135 گرم) را هم با چسب صحافی کنید.
  • به مواردی توجه کنید که عیب و ایرادی باعث تعجب افراد می‌شود. وقتی صحافی ته‌چسب نهایی می‌شود، دقیقاً مانند صحافی مفتولی جلوه می‌کند، به طوری که تا 5 میلی‌متر از هر صفحه بعد صحافی پنهان می‌شود. مخصوصا زمانی که فرمهای دوصفحه ای را چسب می‌زنید، 10 میلی‌متر از هر صفحه صحافی ناپدید خواهد شد. این امر مخصوصا زمانی که متن و تصاویر زیادی در چنین صفحاتی قرار دارد یا اینکه خطوطی از سراسر صفحات کشیده شده است اهمیت مضاعفی پیدا می‌کنند. اگر نخواهید که این موارد پنهان شونده را در نظر بگیرید، عناصر کارتان با هم جور درنخواهد آمد و در یک راستا قرار نمی‌گیرند.

اگر گرافیست زمانی که محصول چاپی را صفحه‌بندی می‌کند، به این موارد توجه کند، صحافی محصول نهایی مشتری در بهترین کیفیت آماده و چاپ خواهد شد. آمار زیر میزان تاثیرگذاری محصولات چاپی را به‌عنوان بخشی از کمپین‌های تبلیغاتی نشان می‌دهد:

  • تا %72 از خریدها از فروشگاه‌ها تحت تاثیر محصولات تبلیغاتی چاپی هستند.
  • حدود 67% خریدهای آنلاین با کمک محصولات چاپی تبلیغاتی صورت می‌گیرد.


لینک به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول
3 آذر 1395

ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


آشنایی با 4 مدل دستگاه‌ صحافی فنری مقرون‌‌بصرفه برای نشر رومیزی
18 بهمن 1395

آشنایی با 4 مدل دستگاه‌ صحافی فنری مقرون‌‌بصرفه برای نشر رومیزی

تحریریه همچاپ
مزایای صحافی دوخت مفتولی و دوخت فنری
19 بهمن 1395

مزایای صحافی دوخت مفتولی و دوخت فنری

تحریریه همچاپ
صحافی جزوه ها
2 آبان 1395

صحافی جزوه ها

تحریریه همچاپ
فرایندهای صحافی
28 دی 1395

فرایندهای صحافی

تحریریه همچاپ
کتاب‌هایی با جلد گالینگور
14 آذر 1395

کتاب‌هایی با جلد گالینگور

تحریریه همچاپ
enamad
کانال تلگرام همچاپ
Hamchap.ir
Hamchap.ir