021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | بهتر است بدانید


موافقان و مخالفان برگه قیمت ـ بخش دوم

موافقان و مخالفان برگه قیمت ـ بخش دوم

موافقان:صرفه جویی در زمان انجام کار

اگرچه تهیه و طراحی یک برگه قیمت کالاها کار زمانبری است ولی در نهایت باعث می شود که در تک تک سفارشات صرفه جویی کنید. بدین ترتیب بعد از اینکه مشتری قیمت های خدمات شما را مشاهده کرد و تمایل داشت که شما سفارش او را انجام دهید بالافاصله مشغول به کار شده و در زمان انجام کار و چانه زنی صرفه جویی کنید.

با توجه به این چنین شرایطی براحتی می توانید با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و کسانی که در شرایط اضطراری قرار دارند نیز بسرعت قیمت های شما را تشخیص خواهند داد. باید برگه قیمت کالاها و خدمات خود را روی برد نصب کنید تا همه مشتریان بتوانند انواع قیمت ها را مشاهده کنند.

مخالفان:عدم سفارشی کردن سفارشات مشتریان

گاهی اوقات برگه قیمت کالاها، دشواری هایی را ببار می آورد یا اینکه باعث می شود که هزینه های یک پروژه افزایش یابد. در حالی که برخی از مشتریان سعی می کنند که فقط از یک یا دو خدمات استفاده کنند برخی دیگر دوست دارند که از همه خدمات شما بهره مند شوند. اگر این مشتریان به طور مداوم از خدمات شما بهره مند خواهند شد پس بهتر است که نرخ خدمات خود را برای آنها به مرور زمان کاهش دهید 

حتی می توانید با این چنین امکانی ، همین مشتریان را از تخفیف بهره مند سازید. در صورتی که این چنین گزینه ای را نداشته باشید، لازم است که با تک تک مشتریان، قراردادهای خاص و ویژه ای را منعقد کنید که به طور یقین زمان انجام کارها را برای شما افزایش خواهد داد.

موافقان:قیمت گذاری سازگار با شرایط

مشتریان با برگه قیمت کالاها و خدمات مطمئن می شوند که قیمت کالاها و خدمات مطابق با همه شرایط تنظیم شده و برای همه یکسان است. هیچ بدتر از این نیست که یک مشتری به شما بگویید که فلان دفتر فنی نسبت به شما خدمات بهتری را ارائه می کند.

به همین دلیل شما با این کار، با مشتریان شفاف برخورد می کنید و یک مبنای ارتباطی را در همین زمینه بوجود می آورید. اگر در رابطه با میزان اوقات زمانی هر پروژه نگران هستید می توانید تعداد ساعات کاری هر پروژه را نیز در کنار قیمت ها بگنجانید تا مشتریان نیز راجع به هر کار و پروژه و مدت زمان انجام آن، نیز به بینشی دست پیدا کنند.

مخالفان:مکالمات طولانی و ناخوشایند با مشتریان

البته حتی زمانی که این چنین برگه ای را تهیه و چاپ کرده اید، ولی بازهم برخی مشتریان با شما سر ناساگازی می گذارند. انتظار دارند که برای کار انحصاری خودشان قیمتی را مشخص کنید، و بدین ترتیب زمانی که با چنین مشتریان سر قیمت چانه زنی می کنید، شرایط کار پیچیده تر شده و زمان نیز از دست خواهد رفت.

پس باید دو نوع رفتار کنید:

  • هر پروژه را براساس میزان زمان کاری آن، قیمت گذاری نمایید.
  • مقدار زمان و انرژی خود را برای مشتریان تشریح کرده و نرخ های خود را افزایش دهید. 

نتیجه گیری

البته هر کسی می تواند بنا به مقتضیات کاری خود به گونه دیگری رفتار کند و حتی این چنین برگه ای را منتشر نکند و براساس شرایط موجود تصمیم گیری کرده و سفارشات را انجام دهد. البته شرایط یکسان نخواهد بود و دشواری هایی پیش می آید. 

بهتر است که در هر حال نرخ خدمات خود را مشخص کنید. ولی مشاغلی می توانند بنا به شرایط اختصاصی خود در این مورد تصمیم گیری کنند. بهتر است که با بعضی از مشتریان به گونه ای دیگر رفتار کنید و زیاد هم شرایط را برای آنها سخت نکنید و جایگاهی مانند مشتریان خاص خود برای آنها قائل شوید.در هرحال بهتر است که یک مبنای کاری را برای خود مشخص کنید تا درنهایت با سودهای کلانی، حوزه کسب و کار خود را گسترش دهید.



مطالب مرتبط

استاندارد جدید دستگاه های چاپ سازگار با محیط زیست
22 آذر 1395

استاندارد جدید دستگاه های چاپ سازگار با محیط زیست

تحریریه همچاپ
فواید و روش‌های موثر تبلیغات در مجلات
10 آذر 1395

فواید و روش‌های موثر تبلیغات در مجلات

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول
3 آذر 1395

ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول

تحریریه همچاپ
تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک
12 آبان 1395

تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک

تحریریه همچاپ