021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | بهتر است بدانید


مهارت های طراح ـ بخش اول

مهارت های طراح ـ بخش اول


اگرچه همه پروژه های طراحی متفاوت هستند، ولی اکثر مشتریان انتظار دارند که که طراحان مهارت هایی را داشته باشند تا بتوانند آن پروژه را تمام کنند. جدا از پروژه ای که انجام می دهید، همه طراحان اغلب اوقات برای انجام پروژه ها، راه حل هایی دارند، و به طور یقین همه طراحان همه مهارت های لازمه را ندارند.  
علاوه براین، یک طراح باید در زمینه بازاریابی، کدگذاری پروژه ها یا نحوه نمایش پروژه با نرم افزارهای نمایشی مانند پاورپوینت نیز مهارت های لازمه را داشته باشند. البته داشتن همه این مهارت ها به صورت همزمان کار دشواری است. ولی اکنون می دانید که مشتریان شما چه انتظاراتی از شما خواهند داشت، مگر اینکه مشتری، خود را به متخصص دیگری ارجاع بدهید تا اینکه بخواهید که بر تعداد مهارت های خود بیفزایید باید در هرحال به چنین مهارت هایی مجهز باشید. اگرچه همه نمی توانند همه‌ی نیازهای مشتریان را برطرف نمایند، ولی برهمین اساس می توانید تا حدی با انتظارات اکثر مشتریان آشنا شوید.

1.    روش طراحی
مشتریان باید از مواد اولیه ای که برای طراحی استفاده می کنید باخبر باشند تا مطمئن شوند که کار آنها ظاهری آراسته داشته باشد و به لحاظ رنگ ، حروف و دیگر شرط های لازم، الزامات آنها رعایت شده است.
بهترین چیزی که می تواند در رابطه با مشتری وجود داشته باشد این است که آنها به تصمیمات شما احترام بگذارند و مطمئن باشند که تصمیمات درستی را برای پروژه آنها اتخاذ می کنید. اگرچه این چنین اعتمادی به مرور زمان ایجاد می شود و در نهایت باعث خواهد شد تا رابطه شما با مشتری بهتر و قوی تر شود، البته بهتر است که همیشه و در هرحال ایده های و نظرات خود و پیشرفت کار را با مشتری در میان بگذارید و کلیه شرایط موجود را نیز برای او توضیح دهید. توجه کنید که مهارت شما، عامل تعیین کننده ای است پس بهتر است که به مهارت شما همیشه و در هر زمانی اعتماد کنند.
2.    چاپ طرح

 

مشتریان اغلب فکر می کنند که وب سایتی دارید و در این وب سایت طرح های آنان را آماده کرده اید و فقط با فشار دکمه ای چاپ خواهد شد. حتی انتظار دارند که کارت پستالی را که سفارش داده اند را بدین روش آماده کرده و برایشان ارسال کنید. البته براساس پیشرفت های تکنولوژیک میتوانید این نوع مشتریان را از این جهت راضی نگه دارید.
البته اکثر طراح ها در دو حوزه کار می کنند و می توانند طرح ها را چاپ کرده یا اینکه آنها را به صورت آنلاین و دیجیتال در اختیار مشتریان خود قرار دهند. انتظارات مشتریان را در این حوزه بدانید و آنها را انجام دهید. شاید شما نیز نسبت به چاپ یا ارسال بسته به مشتریان بی علاقه باشید تا دوست نداشته باشید که با روش های دیگری، سفارشات آنها را ارسال کنید ، در این صورت نظر خودتان را به طور واضح و صریح با مشتری در میان بگذارید و با کسی که در زمینه چاپ هیچ مشکلی ندارد تماس بگیرید.

3.    طراحی وب سایت
مشکلات چاپی نسبت به صنعت دیجیتال کاملا" فرق می کند. بعضی از مشتریان فکر می کنند که یک بروشور براق می تواند به یک وب سایت تبدیل شود. البته می توانید با مجموعه ای از قالب های آماده، برای ایشان وب سایتی را طراحی کنید.
با این چنین مشتریانی صحبت و گفتگو کنید و توضیح دهید که اصلا" چنین امکانی وجود ندارد که یک بروشور بتواند به یک وب سایت تبدیل شود. باید آنها را قانع کنید و در صورت ضرورت می توانید از همکاران خود نیز کمک بگیرید. به مشریان خود جریان را کاملا" توضیح دهید و بگویید که اگر این چنین چیزی امکان داشته باشد مستلزم هزینه خواهد بود. وب سایت ها چیزی جز پسوندی که در آخر آدرس بدان اضافه می شود جز آن چیز دیگری نیستند و این پسوند است که باعث تمایز وب سایت ها نسبت بهم می شود. البته بسیاری از پروژه ها بسیار پیچیده تر شده اند، و لازم است که با برنامه ریزی و دقت هر چه تمام تر، وب سایتی را طراحی کنید.

4.    کپی رایت
 


بعضی از طراحان حق کپی رایت ندارند و در همین حال بعضی دیگر این حق برای آنها محفوظ بوده و همین قضیه باعث یکسری مشکلات می شود.
شمایی که به عنوان طراح کار می کنید باید اصول و مبانی کپی رایت را رعایت کنید و در این مورد بر میزان آگاهی های خود بیفزایید. طراحان وب نباید در این مورد مضطرب شوند و خیلی راحت می توانند کارهای خود را در این حوزه براحتی انجام دهند. اگر همکاری، مشتری را به شما ارجاع داده ، پس نباید نگران باشید و متنی را راجع به قانون کپی رایت برای آنها بنویسید. نه تنها می توانید وب سایت و محتوای آنرا طراحی کنید، بلکه می توانید فراتر از این هم گام بردارید و دامنه ای برای آن هم فراهم نمایید. همین قضیه باعث خواهد شد تا براساس نحوه تفکر متفاوت، وب سایت های متفاوتی را طراحی کنید، وب سایت هایی که کاملا" با تخصص شما مرتبط است.
با رعایت قوانین کپی رایت می توانید پیام خود را به مخاطبان هدف برسانید و علاوه بر آن با پروژه هایی که انجام می دهید برند خود را برای همگان معرفی کنید، طراحی وب ، روش های مدرن چاپی و شبکه های اجتماعی همگی روش هایی هستند که با آنها می توانید کسب و کار خود را معرفی و تبلیغ کنید. حتی با روش های دیگری که به خلاقیت شما بستگی دارد می توانید حوزه کسب و کار خود را گسترش دهید.

5.    بهینه سازی جستجو
اگرچه همه طراحان در زمینه SEO متخصص نیستند، ولی می توانید دایره معلومات خود را در این زمینه نیز گسترش دهید که کار بسیار ارزشمندی است. می توانید به برخی از صفحات وب سایت خود متونی را اضافه کرده یا حتی حذف کنید که بدین ترتیب همه کاربران با جستجویی می توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند و حتی رتبه وب سایت شما نیز نسبت به گذشته بهتر خواهد شد.
هردوکار بسیار مهم است. هر گونه حذف و اضافه ای در متن باعث بهینه شدن SEO شده و در نهایت این مشتریان و کاربران هستند که با وارد کردن کلمات کلیدی در موتورهای جستجو ، وب سایت شما را پیدا خواهند کرد. در همین رابطه نیز با مشتری صادقانه برخورد کنید و در صورت ضرورت با یک متخصص SEO جلسه ای داشته باشید تا رتبه وب سایت خود یا مشتری را بهتر کنید.
6.    طراحی لوگو

 

طراحی لوگو بخشی از کار طراحی است. برخی از طراحان خیلی راحت با قضیه برخورد کرده در حالی که برای دیگران کار بسیار مشکلی است. مشتریان دوست دارند که طراحان به چنین مهارتی مجهز باشند تا بتوانند کار آنها را انجام دهند. بهتر است که از همان ابتدای کار الزامات مشتریان خود را شناسایی کنید و توجه کنید که الزامات شروع کار و اواخر کار چیست تا در صورت لزوم آن ها را نیز کسب کنید.

7.    عکاسی
همه طراحان باید بتوانند با نرم افزار فتوشاپ کار کنند، ولی باید بتوانید عکس ها را ویرایش و روتوش کرده و همچنین باید نسبت به استانداردهای این کار نیز آگاهی های لازمه را داشته باشید. توجه داشته باشید که کار طراح با عکاس خیلی متفاوت است.
بهترین طراحان کسانی هستند که می توانند بهترین پروژه های تصویری را طراحی و ایجاد کنند. مشتریان دوست دارند طراحان این چنین مهارتی را داشته باشند تا به سراغ کس دیگری نروند و همه کار یکجا و توسط همان طراح انجام شود.

 



مطالب مرتبط

قدرت چاپ ـ مروری بر نمایشگاه بین المللی اپکس 2014
7 مهر 1395

قدرت چاپ ـ مروری بر نمایشگاه بین المللی اپکس 2014

تحریریه همچاپ
روش‌ها و تکنیک‌های تبلیغاتی بروشورها - بخش اول
20 اردیبهشت 1396

روش‌ها و تکنیک‌های تبلیغاتی بروشورها - بخش اول

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
نصب پوستر بدون آسیب به دیوار یا پوستر!
6 بهمن 1395

نصب پوستر بدون آسیب به دیوار یا پوستر!

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول
3 آذر 1395

ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول

تحریریه همچاپ