021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | بهتر است بدانید


مهارت های طراح ـ بخش دوم

مهارت های طراح ـ بخش دوم


8. نمایش تصویرها
 


 
9. انیمیشن
با نرم افزارهایی که در اختیار دارید می توانید پروژه های انیمیشن خود را تمام کنید. اکثر طراحان می توانند تصاویر متحرکی را بسازند، ولی طراحی کردن انیمیشن های خارق العاده و دور از انتظار کاری بس دشوار است. با ابزارها و نرم افزارهای موجود پروژه های انیمیشن خود را انجام دهید، و با چنین امکاناتی کارتون و فیلم های انیمیشنی خود را درست کنید، برای اینکه پروژه های خود براساس درخواست های مشتریان انجام دهید، با او در ارتباط باشید.

10. نرم افزارها

 


یکی از مواردی که باعث ایجاد اختلاف بین طراح و مشتریان می شود این است که فایل های بی کیفیت ایجاد کنید. تصاویری که ایجاد می کنید بی کیفیت بوده و رزولوشن آنها کم است. گاهی اوقات می توانید فایل هایی را ایجاد کنید که مشتری اصلا" انتظارش را ندارد.
کار خود را به نحو احسن انجام دهید. بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که همه فایل هایی که درست کرده اید برای مشتری غیرقابل استفاده است. اگر عکسی که آنرا ایجاد کرده اید بقدری بی کیفیت باشد مشتری نتواند از آن استفاده کند، در این صورت دوباره باید کار خود را شروع کنید، عکس های پیکسله یا عکس هایی که براحتی تشخیص داده نمی شوند، جزء همین مقوله است. پروژه های خود را باکیفیت انجام دهید، بدین ترتیب در صورت استفاده از فایل های پروژه اول، در زمان پروژه دومی صرفه جویی خواهید کرد.

11. HTML و CSS
آیا طراح وب یا وب دولوپر هستید؟ البته در خیلی از مواقع این دو عنوان بجای یکدیگر به کار می روند، و این درست زمانی است که طرح ها یا کدگذاری پروژه ها شبیه بهم بوده ، ولی باید به گستردگی این دو عبارت خیلی دقت کنید. کار وب دولوپر با طراح وب سایت متفاوت است و مشتریان نیز، این قضیه را متوجه شده اند. مشتریانی که دوست دارند فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنند به طور یقین، سراغ طراحان وب را می گیرند.

12. فونت
 


فونت، یکی از مسائل مطرح بین مشتریان و طراحان است. چیزی که بیشتر طراحان از آن گلایه می کنند. ولی می توانید با راه حل هایی که ارائه می دهید این مشکل را حل کنید. فونت مورد علاقه مشتری را در پروژه به کار ببرید.

13. روان شناسی
پروژه هایی که انجام می دهید باید بقدری باکیفیت باشد که خیلی سریع بر مشتریان و مخاطبان هدف شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل لازم است که از علم روان شناسی استفاده کرده و تک تک عناصر پروژه خود را بررسی کنید، البته می توانید از تجربیات شخصی نیز استفاده کنید.

14.نورپردازی

 


در این مورد بیشتر مشتریان خیلی زود نظرشان را تغییر می دهند. بنابراین همیشه باید انتظار داشته باشید که عناصر پروژه شما زود به زود تغییر کند. باید براساس انتظارات مشتری که به مرور زمان تغییر می کند عناصر پروژه خود را عوض کنید تا در نهایت رضایت او را فراهم نمایید.
با کمک مشتریان پروژه های خود را به پیش ببرید تا آنطوری که آنها می خواهند به نظر برسد. توجه داشته باشید که مشتریان باید نظرات خودشان را تغییر دهند تا یک پروژه ساده به نظر نرسد، البته خیلی از مشتریان درست نمی دانند که ایجاد هر یک از عناصر، زمان برده است. بتدریج شما نیز متوجه خواهید شد که این یک رسم است که مشتریان حین انجام پروژه، نظرات خود را زود به زود تغییر می دهند.

15. کشف افکار دیگران
شاید کمی مبهم به نظر برسد، ولی مشتریان دوست دارند قبل از اینکه چیزی بگویند ، طراحان منظور آنها را بفهمند. البته همین موارد خیلی از اوقات منجر به سوء تفاهماتی می شود.
پس بجای اینکه سردرگم شوید، با مشتری خود تماس گرفته و از او درباره نحوه انجام کار سوال کنید. هر آنچه را که طراحی کرده اید را به مشتری نشان دهید و نظر او را جویا شوید. باید و نبایدهای کار از او جویا شوید و بر طبق نظر او کارها را انجام دهید. طرح یک طراح نشان دهنده هنر اوست. پس در انجام کارها و پروژه های خود دقت کنید.  

نتیجه گیری
ابا مشتری خود همیشه در تماس باشید تا بفهمید که کار را تا چه حد درست و باکیفیت انجام داده اید. پس تا آخر پروژه با مشتری در ارتباط باشید و تمامی تغییرات را با او در میان بگذارید.
اگر برای انجام پروژه ای مهارت خاصی را ندارید هرگز آنرا قبول نکنید و این چنین پروژه ای را به کس دیگری واگذار کنید، این چنین کاری بهتر است بجای اینکه زود به زود اشتباه کنید یا اینکه پروژه را در زمان مقرر تحویل ندهید. با مشتریان صادقانه برخورد کنید و همه تغییرات را به او اطلاع دهید، در این صورت پروژه های بعدی را نیز  به شما خواهد سپرد.

       

 

 



مطالب مرتبط

دستگاه سلفون‌کشی انتخابی شما کدام است؟
19 بهمن 1395

دستگاه سلفون‌کشی انتخابی شما کدام است؟

تحریریه همچاپ
جوزف مولر بروکمان
4 خرداد 1396

جوزف مولر بروکمان

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول
3 آذر 1395

ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول

تحریریه همچاپ
تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک
12 آبان 1395

تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک

تحریریه همچاپ