021-88323299
service[at}hamchap.ir
همچاپ

| وبلاگ | عمومی


نحوه طراحی تراکت های تبلیغاتی ـ بخش اول

نحوه طراحی تراکت های تبلیغاتی ـ بخش اول


خوب می دانید که برای طراحی یک تراکت تبلیغاتی موثر، باید زمان بگذارید، هزینه کرده و هوشمندانه تلاش کنید. طراحی تراکت چندان هزینه ای ندارد و به آسانی می توانید تراکت را طراحی و چاپ کنید، هزینه های تبلیغاتی نسبت به زمان برتری دارد. هزینه تبلیغاتی برای بسیاری از مشاغل کوچک، سنگین است. پس به همین دلیل، تراکت خود را طوری طراحی کنید که دیگر مجبور نباشید دوباره کاری کنید و در این راستا از کلیه منابع خود به طور کامل استفاده کنید.
در این مقاله نحوه طراحی تراکت را بررسی می کنیم، این موارد و نکات را بخاطر بسپارید.

1.    محتوای کوتاه و مفید
توجه داشته باشید اندازه کاغذی که می خواهید در آن تراکت خود را طراحی کنید، کوچک و محدود بوده به همین دلیل؛ محتوای خود را خلاصه و مفید انتخاب کنید. درج محتوای غیرضروری و غیرمفید باعث سردرگمی مخاطبان هدف خواهد شد. محتوای خود را کوتاه و مفید بنویسید و فقط نکات مهم را درج کنید.

2.    تقسیم بندی تراکت به چند بخش
ظاهر متن بر مخاطب هدف تاثیرگذار است.پاراگراف های بلند در نگاه اول، باعث خواهد شد تا مخاطب هدف نسبت به مطالعه آنها رغبتی از خود نشان ندهد. فضای سفیدی که در اطراف عناصر طراحی وجود دارد، کمک می کند تا از میزان خستگی چشمی مخاطب کاسته شود. به خصوص در مورد تراکت های تبلیغاتی، آنرا به چند بخش تقسیم کنید و برای آن عنوانی را نیز مدنظر داشته باشید تا زیبا به نظر برسد.

3.    استفاده از بولت و اینفوگرافیک
در راستای خلاصه سازی محتوا، می توانید با بولت و نمودارهایی، این کار را انجام دهید.با این کار، مخاطبان هدف می توانند اطلاعات درج شده را خیلی راحت متوجه شوند.

4.    اهمیت عنوان  
 
عنوان همیشه اولین چیزی است که مخاطب هدف بدان توجه می کند. عنوان خود را جذاب و متناسب با پیام تبلیغاتی انتخاب کنید تا مخاطب هدف بقیه محتوا را مطالعه کند.

5.    ترغیب مخاطب نسبت به انجام عمل
دعوت به انجام عمل، مهم ترین بخش تراکت شماست. زمانی که مخاطب، پیام تبلیغاتی شما را مطالعه کرد، باید بالافاصله کارهای مورد نظر شما را انجام دهد.مثلا" یا باید با شما تماس بگیرد یا اینکه سفارش خود را برای شما ارسال نماید.

6.    درج نقشه محل شرکت
آدرس شرکت را هم به صورت آفلاین و هم آنلاین معرفی و ترسیم کنید. در وب سایت، محل شرکت خود را کاملا" دقیق نشان دهید. همین کار باعث خواهد شد تا بسیاری از مخاطبان هدف، تراکت شما را برای مراجعات بعدی، نگهداری کنند.


7.    درج اطلاعات تماس
بدین ترتیب کمتر کسی تراکت شما را فراموش خواهد کرد.بعد از اینکه پیام تبلیغاتی شما به پایان رسید،اطلاعات تماس را درج کنید.


8.    پرهیز از هرگونه اشتباه املایی یا گرامری
 
اشتباهات املایی یا گرامری، تراکت شما را حرفه ای نشان نخواهد داد. وجود هرگونه اشتباهات املایی یا گرامری باعث می شود که مخاطب بدان توجهی نکند. بنابراین قبل از چاپ تراکت، همه اشتباهات املایی یا گرامری را تصحیح کنید.


9.    توجه به علاقمندی های مخاطبان هدف
تراکت خود را مطابق علاقمندی های مخاطبان هدف طراحی کنید. باید تا حد ممکن شخصیت کاربران و مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و بر همان اساس به هدف خود دست بیابید. مخاطبان هدف، تراکت شما را با علاقه و جدیت دنبال کرده و همیشه نیز تراکت های جدید شما را جستجو خواهند کرد.



لینک به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

کاغذها و مرکب مناسب چاپ دیجیتال عکس
28 بهمن 1395

کاغذها و مرکب مناسب چاپ دیجیتال عکس

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


دانلود مجموعه آیکون ها
2 آبان 1395

دانلود مجموعه آیکون ها

تحریریه همچاپ
سه مرحله‌ در طراحی استیکر
6 آبان 1395

سه مرحله‌ در طراحی استیکر

تحریریه همچاپ
شش منبع رایگان عالی برای طراحان گرافیک
20 آبان 1395

شش منبع رایگان عالی برای طراحان گرافیک

تحریریه همچاپ
راهنمای ایجاد سایه‌های خاکستری گرم و سرد
20 آبان 1395

راهنمای ایجاد سایه‌های خاکستری گرم و سرد

تحریریه همچاپ
راهنمای طراحی لب‌بر در چاپ
19 آبان 1395

راهنمای طراحی لب‌بر در چاپ

تحریریه همچاپ
enamad
کانال تلگرام همچاپ
Hamchap.ir
Hamchap.ir