021-88323299
service[at}hamchap.ir
همچاپ

| وبلاگ | محصولات


بایدها و نبایدهای طراحی و چاپ کاتالوگ

بایدها و نبایدهای طراحی و چاپ کاتالوگ

کاتالوگ یا کالانما، به نوعی کامل‌ترین محصول چاپی است که می‌تواند معرف تمام خدمات، محصولات، فعالیت‌ها و رزومه‌ی یک شرکت یا سازمان باشد. شاید شرکت‌های کوچک و نوپا، اقدام به چاپ کاتالوگ نکنند، اما طراحی و چاپ یک کاتالوگ تاثیرگذار، برای برندها و شرکت‌هایی که می‌خواهند حضور مفید و مستمر در صنعت خود را داشته باشند الزامی است.

آنچه در طراحی کاتالوگ مطرح است، به هویت سازمانی و سیاست‌های کلی برند و شرکت باز می‌گردد، همچنین تسلط تیم طراحی و گرافیک به موضوع و خط مشی برند می‌تواند در طراحی کاتالوگ مفید واقع شود. اگر برند یا شرکت دارای تیم طراحی مستقل باشد، این موضوع با کمک این تیم پیگیری خواهد شد.

از آنجا که بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها دارای تیم طراحی جداگانه نبوده و طراحی و چاپ محصولات تبلیغاتی خود را به شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی برون‌سپاری می‌کنند، مشکل طراحی با بهره‌گیری از پتانسیل مجری تبلیغاتی به سهولت قابل حل خواهد بود. دو سیستم راهنمای طراحی پیشنهادی ما، سیستم «همگفت» برای مشاوره رایگان طراحی و «اتاق فکر» آژانس تبلیغاتی اوج نیلی است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای طراحی شرکت‌ها و برندها باشد.

با این حال اگر خودتان دستی به گرافیک دارید، در نظر گرفتن موارد زیر برای طراحی و چاپ کاتالوگ می‌تواند به خروجی مفیدی منجر شود:

  • تعیین هدف، پیش از آغاز طراحی:

پیش از آغاز طراحی، اگر شناختی از شرکت، برند یا مجموعه ندارید، با بررسی سوابق، تاریخچه، ماهیت و ساختار سازمانی و خط مشی‌های شرکت یا برند، از حال و هوای شرکت یا برند آگاه شوید. هرچه بیشتر در موردشان بدانید، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

  • استفاده از قلم مناسب و متناسب:

از قلم (فونت) مناسب با ماهیت سازمان یا برند استفاده کنید. تعدد در نوع قلم‌ها می‌تواند به طرح آسیب برساند. اما استفاده از یک قلم نیز، شاید خسته‌کننده باشد.

  • تعریف ابعاد مناسب برای کاتالوگ:

با توجه به نوع فعالیت برند یا شرکت، ابعاد متناسبی برای کاتالوگ در نظر بگیرید. کاتالوگ می‌تواند به صورت عمودی، افقی (بیاضی) و یا خشتی باشد. سایز نهایی سفارش تاثیر مستقیمی در هزینه‌های چاپی خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای چاپ کاتالوگ، با استفاده از سیستم محاسبه آنلاین قیمت چاپ کاتالوگ و بروشور همچاپ، با تیراژهای مختلف و ابعاد نهایی گوناگون، هزینه‌ی تمام شده را تعیین نمایید. اگر سایز نهایی بزرگی انتخاب کنید و سازمان یا برند بودجه مناسبی برای چاپ آن سایز در اختیار شما قرار ندهد، شاید تمام طراحی‌های شما نیاز به اجرای مجدد داشته باشد.

  • اجتناب از خطاهای تایپی و نگارشی

در حد توان متون کاتالوگ را بارها و بارها مرور کنید. چیزی فاجعه‌بارتر از خطای تایپی و نگارشی در کاتالوگ وجود ندارد. یک خطای تایپی می‌تواند تمام اصالت و اعتبار برند را زیر سوال ببرد.

  • استفاده از تصاویر اختصاصی:

تا جایی که می توانید، با عکاسی اختصاصی، تصاویری منحصر به فرد ایجاد کنید. استفاده از تصاویر مجموعه‌هایی مانند ShutterStock به اعتبار کار لطمه خواهد زد.

  • استفاده از متریال مناسب:

برای چاپ کاتالوگ، حتما متریال مناسبی در نظر بگیرید. گرماژ کاغذ می‌تواند در برقراری ارتباط مشتری با کاتالوگ تاثیر گذار باشد. کاغذهایی با گرماژ پایین برای کاتالوگ مناسب نیستند. گرماژ بالا برای کارهای لاکچری و سفارشی می‌تواند مفید باشد. در این بخش نیز می‌توانید با سیستم محاسبه قیمت آنلاین، با تغییر گرماژ سفارش خود، به قیمت نهایی دست‌ بیابید و بهترین گرماژ را بر مبنای بودجه تعریف شده انتخاب کنید.

  • صحافی مناسب:

انواع مختلف صحافی کاتالوگ وجود دارد که شامل چسب گرم (ته چسب)، چسب و دوخت، جلد سخت (جلدسازی)، پانچ و فنر، منگنه تخت (مفتول تخت) و منگنه لوپ (مفتول لوپ) است. بسته به نوع کار، صحافی مناسب انتخاب کنید.

  • خدمات تکمیلی چشم‌نواز:

خدمات تکمیلی مانند سلفون، یو.وی و ورنی واتربیس می‌توانند جلوه‌ای بی‌نظیر به کار دهند. انواع یو.وی مانند افکت‌ شنی و اکلیلی به کمک تصاویر کاتالوگ آمده و تاثیر سریع‌تر و بیشتری خواهند گذاشت. می‌توانید سفارش خود را همراه با هزینه‌ی خدمات تکمیلی و بدون خدمات تکمیلی محاسبه قیمت کنید و هر دو حالت را به مشتری اعلام کنید.

در پایان، با این اعتماد که همچاپ با منطقی‌ترین هزینه، سفارش شما را چاپ خواهد کرد، طراحی را آغاز کنید. در طول پروسه‌ی طراحی و یا پیش از آن نیز، همگفت به عنوان بازویی برای مشاوره رایگان طراحی در کنار شما خواهد بود.



لینک به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


محصولات جدید همچاپ: تبلیغات محیطی
30 بهمن 1395

محصولات جدید همچاپ: تبلیغات محیطی

تحریریه همچاپ
محصول جدید همچاپ: تقویم و سررسیدهای متنوع در همچاپ
4 بهمن 1395

محصول جدید همچاپ: تقویم و سررسیدهای متنوع در همچاپ

تحریریه همچاپ
وظایف و جایگاه شغلی اپراتور خدمات مشتریان
12 فروردین 1396

وظایف و جایگاه شغلی اپراتور خدمات مشتریان

تحریریه همچاپ
اینفوگرافیک آناتومی کارت ویزیت
19 اردیبهشت 1396

اینفوگرافیک آناتومی کارت ویزیت

تحریریه همچاپ
موریل کوپر
6 خرداد 1396

موریل کوپر

تحریریه همچاپ
enamad
کانال تلگرام همچاپ
Hamchap.ir
Hamchap.ir