021-88323299021-88323299
service@hamchap.irservice@hamchap.ir

| وبلاگ | فتوشاپ


طراحی پوستر لارج فرمت

طراحی پوستر لارج فرمت

قدم به قدم  

می توانید پوسترهای بزرگ را در فرمت های B1 (1000×707 میلی متر) و B2 (707×500 میلی متر) را در انواع مختلف کاغذ و با گرماژهای مختلف چاپ کنید. پوسترهای فرمت B می تواند برای پاکت نامه، برچسب، پاسپورت و کتاب مورد استفاده قرار گیرد. کاغذهای سری B نیز برگه چاپی برش داده نشده محصولات چاپی مختلف در فرمت A را شامل می شود که به طور معمول چاپ می شود. به عنوان ورقه شناخته شده، و همان طوری که فرمت ها شماره گذاری می شود با همان روش مطابقت داده شده و نیز برگه های برش داده شده، ثبتی و نوارهای رنگی و غیره را در برگه چاپی شامل می شود.

نکات طراحی

پوستر یا پوستر تبلیغاتی؟ باید قبل از طراحی، به این سوال جواب دهید. در اینجا دو واژه را به طور مختصر توضیح می دهیم.

واژه پوستر از فعل ارسال به زبان انگلیسی و به معنی ارسال پیام است. پوستر باید بخاطر جلب توجه بیننده چشم نواز باشد. باید همچنین حاوی اطلاعات بیشتری باشد که از نزدیک قابل دیدن باشد.

مفهوم پوستر تبلیغاتی برای اولین بار در هلند در قرن 16 میلادی ابداع شد. همان زمانی که تراکت ها برروی دیوارهای خانه با چسب نصب می شد. زمانی که پوستر تبلیغاتی از فاصله دور مشاهده می شود تاثیرگذار خواهد بود. مطالب پوستر همچنانکه باید از فاصله دور قابل رویت باشد، تاثیرگذار بوده و در نگاه اول مفهوم آن درک شود.

پوسترهای تبلیغاتی می توانند برای انواع مختلف تبلیغات و برای محصولات تبلیغاتی، خدمات یا مراسم مورد استفاده قرار گیرد.

پوسترها می توانند به صورت ابزار ارزشمندی برای بیان اطلاعات و با متون ، در نمایشگاه ها، کنفرانس ها و در روند تحقیق و تدریس مورد استفاده قرار گرفته شوند. در این حالت متون، نمودارها و تصاویر می تواند در پوستر نمایش داده شوند.

پوسترهای چاپی با ابعاد بزرگ نیز می تواند به صورت تابلوهایی در محل کار یا خانه شما قرار گیرد.

10 قانون ساده    

بلاگ الکساندر اسپرل طراح ، 10 قانون طلایی طراحی پوستر را به عنوان بخشی از روند تولید نشان می دهد.در اینجا خلاصه ای از قوانین طراحی پوستر را بیان می کنیم:

  1. پوستر باید جالب بوده و جلب توجه کند.
  2. موضوع انتخابی باید در نظر اول تشخیص داده شود.
  3. رنگ طرح باید، به موضوع و مخاطب هدف توجه داشته باشد.
  4. بهتر است که از حروف خوانا استفاده شود.
  5. طرح واضحی را انتخاب کنید، در صورت لزوم آن را برروی برگه های شطرنجی ترسیم کنید.
  6. عکس ها و توضیحات باید با دقت و توجه انتخاب شوند.
  7. مقدار و اندازه متن باید طوری انتخاب شود که بیننده تمایل داشته باشد آن را یکبار آن را ملاحظه کند.
  8. محتوا باید بر موضوع تکیه داشته باشد و از آن منحرف نشود. هر چیزی جز آن باید حذف شود.
  9. محتوا باید درست، بی نقص و بروز باشد.

الزامات پوستر 

  • موضوعات طرح شامل عکس، توضیحات یا متن باید ریزبینی بالایی را داشته باشد.
  • عکس ها باید با دوربین دیجیتال پیشرفته تهیه شود، نمودارها باید به صورت نمودار تهیه شوند و متن باید تایپ شود.
  • طرح باید فایل قابل ویرایش بوده و علاوه برآن از لبه صفحه 2 میلی متر فاصله داشته باشد. توصیه می کنیم که میزان رزولوشن تصویر 200 پیکسل بوده و به صورت PDF ذخیره شود.  

 

برچسب ها و کلمات کلیدی: ابعاد-بزرگ ، پوستر ، تبلیغات ، عکس ، قرن-16 ، متن ، موضوع ، هلند


مطالب مرتبط

ایجاد افکت متن یخی در GIMP
1 آبان 1395

ایجاد افکت متن یخی در GIMP

تحریریه همچاپ
برچسب، وسیله تبلیغاتی که کار شما را متحول می کند
8 آذر 1395

برچسب، وسیله تبلیغاتی که کار شما را متحول می کند

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی
19 مهر 1395

آموزش طراحی کارت تبریک در هر مناسبتی

تحریریه همچاپ
تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک
12 آبان 1395

تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک

تحریریه همچاپ
طراحی پوستر لارج فرمت
10 مهر 1395

طراحی پوستر لارج فرمت

تحریریه همچاپ
نقاشی سرعتی هنری کهن
11 مهر 1395

نقاشی سرعتی هنری کهن

تحریریه همچاپ
نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ
1 آذر 1395

نحوه طراحی مهر لاستیکی در نرم افزار فتوشاپ

تحریریه همچاپ

Samandehi
Back To Top