021-88323299021-88323299
service@hamchap.irservice@hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | بهتر است بدانید


چگونه رویدادی را برای اسپانسرشدن انتخاب کنید؟

چگونه رویدادی را برای اسپانسرشدن انتخاب کنید؟

اسپانسر یک رویداد شدن می‌تواند روشی فوق‌العاده برای افزایش نمایانی و دیده شدن کسب‌و‌کارتان باشد که به‌ نوبه‌ی خود می‌تواند به جذب مشتریان جدید منجر شود. اما با رویدادهای بسیاری که می‌توانید اسپانسر آنها باشید، چطور می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد؟ فهرست زیر شش پرسش‌ را مطرح کرده که در جایگاه یک اسپانسر قبل از گزینش رویدادها باید از خود بپرسید تا بتوانید ارزیابی صحیحی برای شرکت یا عدم شرکت در آن رویداد داشته باشید.


مشتریان‌تان هم در آن شرکت خواهند داشت؟

هر رویدادی که انتخاب کنید، باید این خاصیت را داشته باشد که پایه‌ی مشتریان‌تان را جذب خود کند. وقتی اسپانسر رویدادی می‌شوید که مشتریان‌تان نیز در آن شرکت خواهند داشت، شهرت برند خود را افزایش می‌دهید و فرصت‌هایی برای تقویت کسب‌و‌کارتان فراهم می‌کنید. نه‌تنها رویداد‌ مشتریان‌تان را جذب می‌کند، بلکه باید از حضور آنها نیز بهره ببرد و هزینه‌ی اسپانسر بودن آن را به‌نحوی جبران کند.

این رویداد شهرت و سابقه‌ی محبوبیت خوبی دارد؟

هرچه رویدادی مشهورتر و خوش‌سابقه‌تر باشد، اسپانسر آن قدرت برندینگ و شهرت کاری بیشتری کسب خواهد کرد. منظور این نیست که شما باید صرفا روی بزرگ‌ترین رویدادها حساب باز کنید، بلکه باید آن رویدادهای خوش‌سابقه‌ و شناخته‌شده‌ی صنعت‌تان را درنظر بگیرید که مخاطبان‌تان نیز با آن آشنا هستند. رویدادهای معتبر و بااصالت به کسب‌و‌کارتان اعتبار و اصالت می‌بخشند. در عین‌ حال می‌توانید به دنبال فرصت‌های گرفتن اسپانسر رویدادهای جدیدی باشید که آینده‌ی درخشانی را نوید می‌دهند.


تا چه میزان در معرض دید و توجه قرار خواهید داشت؟

در ازای اسپانسرینگ یک رویداد چه چیزی گیر شما خواهد آمد؟ فقط یک غرفه خواهید گرفت؟ روی صحنه اجرا نام‌تان برده خواهد شد؟ لوگوی‌تان چاپ می‌شود و تبلیغات دیجیتال خواهید داشت؟ بنرهای‌تان در رویداد تصب خواهد شد؟ فرصت معرفی یا نمایش فیلمی از خود را خواهید داشت؟ باید حتما بدانید در ازای میلیون‌ها پولی که خرج می‌کنید، چه چیزی عایدتان خواهد شد و تا چه میزان می‌توانید خود را در معرض دید و توجه شرکت‌کنندگان آن بگذارید.

فرصت برقراری ارتباط با مخاطبان را خواهید داشت؟

در بعضی رویدادها لوگوی شما در کنار یکی دو جین از لوگوهای کمپانی‌های دیگر روی بنری نمایش داده می‌شود و در بعضی رویدادها هم شما تنها سخنرانی اصلی آن هستید. اطلاع کسب کنید که فرصت‌هایی که به‌عنوان اسپانسر تصیب‌تان می‌شود، مستقیما شما را در ارتباط با مخاطبان‌تان نیز قرار می‌دهد. این ارتباط با حضار رویداد می‌تواند از راه‌های مختلفی چون غرفه‌ها، اداره‌ی سخنرانی، فرصت‌های قبل و بعد رویداد مانند میزبانی از مهمانی‌های ویژه، ایمیل‌ها، تبلیغات ارسال مستقیم و غیره فراهم شود.


می‌توانید امتیازهای انحصاری برای خود کسب کنید؟

بعضی رویدادها به اسپانسرهای سطح‌بالا امتیازهای انحصاری می‌دهند؛ به این معنی که اگر شما با قیمت مشخصی به خرید پوشش مسئولیت کامل رویداد اقدام کنید، می‌توانید باقی رقبا را از میدان کرفتن اسپانسر آن بدر کنید. این کار در رویدادهای فروش امری رایج است، به‌طوری که تنها یک فروشنده از هر صنعت می‌تواند اسپانسر شود و غرفه بگیرد. البته همه‌ی رویدادها امتیازهای انحصاری ارائه نمی‌دهند، اما اگر رویداد معروفی که مدنظر دارید چنین امکانی را فراهم می‌کند، شک نکنید که می‌توان استفاده‌های فراوانی در این فرصت طلایی برای جلب مشتریان جدید وجود دارد.

چقدر هزینه برمی‌دارد؟

تقبل اسپانسر یک رویداد را باید نوعی سرمایه‌گذاری با بازده قابل‌توقعی –البته نه فورا- محسوب کرد. هرچند اگر هزینه‌ی آن خیلی بالا باشد، می‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. شما که نمی‌خواهید تمام بودجه‌ی تبلیغات خود را صرف تنها یک رویداد کنید. به دنبال فرصت‌های اسپانسری باشید که با بودجه مشخص‌ و فرصت‌های مناسب فعلی‌تان تناسب داشته باشد تا بتوانید شهرت و اعتبار برند خود را افزایش دهید.
فارغ از اینکه اسپانسر چه نوع رویدادی می‌شوید، شما به محصولات تبلیغاتی نیاز دارید تا در محدوده‌ی برگزاری رویداد آنها را در دست یا در معرض نگاه مخاطب قرار دهید تا هم تاثیر خود را افزایش داده و هم بتوانید ارتباطات و تعاملات آتی خود را با مشتریان بالقوه‌تان بیشتر کنید. بنرها، بروشورها، آگهی محصولات، کارت ویزیت، استیکر و بسیاری دیگر از جمله محصولات ارزشمند تبلیغاتی مناسب رویدادها هستند.

 

 

برچسب ها و کلمات کلیدی: اسپانسر ، دیده شدن ، شهرت


مطالب مرتبط

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک
12 آبان 1395

تاثیر پاکت نامه‌های سفارشی در کسب‌و‌کارهای کوچک

تحریریه همچاپ
روش های با کیفیت کردن محصولات چاپی
28 مهر 1395

روش های با کیفیت کردن محصولات چاپی

تحریریه همچاپ
طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ

Samandehi
Back To Top