021-88323299021-88323299
service[at]hamchap.ir
جستجو
جستجو

| وبلاگ | بهتر است بدانید


پنج اشتباه مهلک بازاریابی مستقیم

11 آبان

پنج اشتباه مهلک بازاریابی مستقیم

شکی نیست که بازاریابی مستقیم یک علم است، و تلاش ها برای دور زدن فرایند طبیعی فروش در کل بی ثمرند. چند اصل بر موفقیت تبلیغات ارسال مستقیم تاثیر می گذارند، وسیله، مخاطبان یا مکان هر چه که باشد؛ و اشتباهاتی نیز وجود دارند که می توانند برای هر فعالیتی فاجعه بار باشند. باید به هر قیمت از این 5 اشتباه مهلک تبلیغات ارسال مستقیم ذیل اجتناب نمود.

 

1. تبلیغات ارسال مستقیم بی‌هدف
فکر می کنید که کمپین تبلیغاتی ارسال انبوه کارت پستال ایده ای فوق العاده است؟ شاید اگر سیاستمدار باشید، اما در غیر این صورت پولتان را دور می ریزید (و میتوان استدلال کرد که سیاستمداران نیز در صورتی که کاری بیش از تلاش برای بیرون کشاندن هوادارانشان از خانه و رای دادن انجام دهند، دارند پولشان را میدهند، اما آن بحث دیگری است). قبل از اینکه هر کاری بکنید، باید کاملاً 100 درصد و بدون هیچ شکی بدانید که مخاطبا نتان کیستند، برای چه چیزی ارزش قائلند، چه چیزی می خواهند و چگونه میتوانید مشکلاتشان را حل کنید. اینگونه میتوانید کمپین موفقیت آمیزی طراحی کنید.
2. ارائه ی کمپینهای جدید
ارائه ی کمپین های جدید چیز بدی نیست  مگر اینکه کمپین کنونی تان موثر باشد. هرگز یک کمپین موفقیت آمیز را کنار نگذرید و جای آن چیزی جدید قرار ندهید. بله، میتوان بطور آزمایشی دو کمپین را همزمان اداره کرد، اما همانطور که ضرب المثل مشهور میگوید: اگر خراب نیست، درستش نکن.


3. پیگیری نکردن
آیا میدانید که مشتریان احتمالیتان پس از دیدن تبلیغات ارسال مستقیم تان به کجا میروند؟ آیا میدانید که مشتریانتان از کجا میآیند یا چگونه به آنجا میرسند؟ آیا نرخ بازده، نرخ فروش، بازده سرمایه گذاری و سود ناخالص و خالصتان را میدانید؟ اگر نه، ممکن است همین حالا هم شکست خورده باشد. پیگیری و آزمایش کنید، تغییر جزئی دهید و این کارها را تکرار کنید.
4. انتظار فروش را داشتن
اگر تمام بودجه تان را خرج و موفقیت این سال را وابسته به یک کمپین بزرگ کارت پستال می-کنید، و انتظار دارید که کارت های پستال را بفرستید و منتظر فروش بمانید ... خب، زمان زیادی منتظر خواهید بود دوست من. تلاش های تبلیغات ارسال مستقیم تان باید وسیله ای برای یک هدف باشد، نه کار پایانی. مشتریان را مجذوب کنید، علاقه به وجود آورید و کانال ارتباطی بگشایید. اینگونه می توانید فروش را ببندید.


5. تصور اینکه برای مشتریان تان اهمیت دارید
فکر می کنید که برای مشتریان تان مهم است که 10 سال مشغول کاسبی هستید، یا چند جایزه برده اید، یا به دانشگاه هاروارد رفته اید؟ برایشان اهمیتی ندارد. متاسفم، اما اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید، مدرکتان  بی معناست. تنها چیزی که برای مشتریانتان مهم است، کاری است که میتوانید برایشان انجام دهید. همین. بدون شک سابقه تان را می توان به عنوان شواهد موید ادعا به کار برد، اما سابقه تان مشکلات مشتریان¬تان را حل نمی کند. بر حل کردن مشکلات مشتریانتان تمرکز کنید و اینگونه صاحب مشتری خواهید شد.

 

 



مطالب مرتبط

هشت نکته‌ی آموزشی حروف‌نگاری
26 آبان 1395

هشت نکته‌ی آموزشی حروف‌نگاری

تحریریه همچاپ
مزایای صحافی دوخت مفتولی و دوخت فنری
19 بهمن 1395

مزایای صحافی دوخت مفتولی و دوخت فنری

تحریریه همچاپ

به دنبال چه موضوعی هستید؟

اصول چاپ

پربازدیدترین مطالب


نصب پوستر بدون آسیب به دیوار یا پوستر!
6 بهمن 1395

نصب پوستر بدون آسیب به دیوار یا پوستر!

تحریریه همچاپ
طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!
2 آذر 1395

طلاکوب سرد یا طلاکوب گرم، کدام بهتر است!

تحریریه همچاپ
از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!
2 آذر 1395

از جوهر‌های چاپی بیشتر بدانیم!

تحریریه همچاپ
طراحی تقویم جیبی
27 مهر 1395

طراحی تقویم جیبی

تحریریه همچاپ
ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول
3 آذر 1395

ماشین و اجزاء چاپ افست – بخش اول

تحریریه همچاپ